Het TMI topic #3

Nog nooit van gehoord, klinkt als zo’n veeziekte haha. Hoe kom je daar aan?

5 likes

Hopelijk vallen je nagels er niet af :cold_sweat:

5 likes

Ja, ik ben ook blij dat ik niet afgemaakt hoef te worden in verband met MKZ… En een van de vele mooie dingen die je terugkrijgt voor 't hebben van een kind op de opvang. :smiling_face_with_tear:

@Vloeistof Ja jakkes hou op met me, die optie hoorde ik hier pas voor het eerst. Ik had eigenlijk ook foto’s moeten maken toen mn hele handen en voeten nog onder de blaasjss zaten maar toen had ik teveel zelfmedelijden.

4 likes

OH NOOO NIET OOK OP DIT FORUM :sob:

Op de popping subreddit zie je ook opeens veel deze ziekte

1 like

Toen ik de fotos zag zonder de tekst te lezen, dacht ik dat je je handen niet goed had gewassen na het gebruiken van eeltsokken :sweat_smile:

7 likes

Haha ik dacht precies hetzelde!

4 likes

Ik slik al een tijdje een breed spectrum antibioticakuur. Sinds een aantal dagen heb ik een branderig (jeukend?) gevoel in mijn vagina. Eerst wilde ik afwachten totdat de huisarts maandag open gaat, maar nu denk ik dat ik toch wel iets wil kopen bij het Kruidvat morgen. Alleen hoe weet ik of het een schimmelinfectie of BV is? Het voel vooral branderig. Verder is mijn afscheiding niet veel veranderd buiten dat het wel wat anders ruikt, meer gistachtig, zoals pizza deeg ofzo). Online lees ik dat een schimmelinfectie niet gepaard gaat met een andere geur. Iemand ervaring hiermee?

2 likes

Volgens mij kun je bij de drogist ook een kitje kopen waarmee je dat kunt testen. Hoe je het omschrijft klinkt het als BV. Bij een schimmelinfectie merk je wel echt dat je afscheiding van structuur verandert.

2 likes

@Nude @monkeyslut ah ik wist niet dat die testjes bestonden, super! Dank jullie wel

4 likes

@Nude Bekend probleem bij antibioticagebruik is dat de antibiotica ook de goede bacteriën in je vagina vernietigt, waardoor schimmels en gisten de kans krijgen snel uit te breiden, waardoor je last krijgt van een schimmelinfectie (Candida).

6 likes

Gisteravond m’n vingertopje tussen de autodeur gehad. De deur moest geopend worden om m’n vinger eruit te krijgen. Toen ik dat deed trok ik m’n vinger uit schrik snel weg en toen spoot het bloed gelijk in m’n gezicht. Verschrikkelijk veel pijn (nog nooit pijn zoveel gehad) en amper wat te zien door al dat bloed dat eruit kwam. Uiteindelijk viel het mee en is alleen m’n nagel beschadigd. Op de foto zie je het niet heel goed maar ik heb nu zo’n 7 mm aan extra nagel erbij die normaal onder m’n huid zit.

Samenvatting

9 likes

aua! hoop dat het snel geen pijn meer doet. Heb ik als kind gehad, kun je nog steeds aan die nagel zien, die begint veel lager dan de rest .

1 like

Omg dit ziet er zo pijnlijk en oncomfortabel uit :face_with_spiral_eyes: Nagels die loszitten en pijn doen is echt mijn grootste angst.

Ik heb het genezingsproces van mijn fietskettingwond bijgehouden. Het is 1,5 week geleden ongeveer gebeurd en ben een paar dagen vergeten, maar voor wie dit ook interessant vindt:

vieze vinger

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Dag 4

Dag 5

Nu

Zo fascinerend :sweat_smile:

28 likes

Wow. Leek echt een lelijke hap eruit. Dat je lichaam dat in 5 dagen weer zo netjes heeft gemaakt.

3 likes

Klopt, er was echt gewoon een lapje huid van 2 mm dik weg daar. Deed vreselijk veel pijn de eerste paar dagen. Het genezen heeft wel iets langer geduurd, 1,5 week, maar ik vind het ook fascinerend hoe snel mijn lichaam zoiets heeft hersteld!

2 likes

Ik heb vandaag een skin tag op mijn rug laten aanstippen met stikstof bij de dokter. Zin in hoe zich dit gaat ontwikkelen de komende dagen. Ik zal het proces nauwkeurig documenteren hehe

Dag 1

9 likes

Ik heb er over getwijfeld om dit te vertellen want ik schaam me ervoor. Gister kwam ik erachter dat er een tampon vastzat. Later kwam ik erachter dat dit geen gewone tampon was, maar zo’n beppy tampon. Die had ik al maanden niet meer gebruikt. Tijdens mijn laatste menstruatie vorige week heb ik gewone ob tampons gebruikt zoals ik normaal doe. Ik voelde misschien toch iets? Maar mn vingers zijn kort, ik wist toch dat het niet goed was. Toen ik iets voelde was ik in complete paniek. Ik begon helemaal te trillen van angst. Ik kon er maar niet bij en ik zag me al op de huisartsenpost belandden. Mn vriend was niet thuis, zag het ook niet zitten dat hij het eruit haalde. Ik kon niet eens typen omdat ik zo trilde van de schrik die ik had. Hoelang heeft het daar gezeten? Ik kon het er niet uitkrijgen. Ik heb maat 35/36 schoenen, nou dat is heel vaak vergelijkbaar aan de grootte van je handen. Ik kon het niet vastpakken omdat mn vingers zo kort zijn. Ik dacht op dat moment nog steeds dat het een ob tampon was. Ben echt met handdoeken eronder gehurkt gaan zitten en maar persen?! En nog een keer en nog een keer. Uiteindelijk kon ik die spons grijpen. En ik was echt in shock en ook dat het die beppy spons was. Daarna en nu nog, ben ik de hele tijd bang dat ik die “tamponziekte” krijg.
Sorry heel lang verhaak maar ik voel me zo vreselijk erover. Ik heb gewoon seks gehad met mn vriend, we hebben niks gevoeld. Het is zo’n wet beppy tampon en echt. Ik vind het doodeng.

14 likes

Die tamponziekte is volgens mij een redelijk acute ziekte, denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je die nu krijgt als de Beppy daar al zo lang zat. Snap wel dat je het heel eng vindt :hugs:

9 likes

Ohh wat schrikken! Gelukkig is het je opgevallen en is die er nu uit, het is je toch gelukt! Kan iedereen overkomen toch. Als je twijfelt zou je je huisarts kunnen bellen, maar weet niet of je je van dat idee beter of slechter voelt :upside_down_face:

4 likes

Nog nooit aan iemand verteld maar onder het motto “gedeeld leed”: ik heb ook eens twee weken na mijn menstruatie een tampon ontdekt (doordat het begon te meuren). Moest die er ook half uitpersen en mijn handen zijn even klein.
Je bent niet alleen :hugs:

9 likes