Het TMI topic #3

Ik heb geen gekantelde, dus daar weet ik echt niets van. Neem aan dat dat ligt aan hoe die gekanteld is.

Ik weet alleen dat die van mij laag is en tijdens de menstruatie nog veel lager. Plus nog een ander probleem, dus heb sowieso geen cup geprobeerd want te groot en tampons gaan ook niet meer :tired_face: Maar @coffeebreaks ik ga dit misschien toch maar proberen want dit zit wel echt heel anders. En ik voel me zo vies met maandverband. De bekkenfysio had ook een gynaecologische ring aangeraden, die rust ook op het schaambot, dus misschien is dat een beetje hetzelfde idee.

4 likes

Nee hoor zit het niet! Ik heb een gekantelde baarmoeder naar achter toe. Zit gewoon hoe het moet zitten maar met inwendige echo’s is het vaak even lastig

3 likes

Ik dacht al, volgens mij zit mijn baarmoeder niet lager dan normaal. Hoe merk je uberhaupt dat ie lager zit? Ik heb nog eerder het gevoel dieper dan normaal lol. Bij een inwendige echo kwam die arts erachter dat ik een gekantelde baarmoeder naar achter ook heb. Wist niet dat dat best vaak voorkomt.

3 likes

Ik dacht dat ik dit ook fijn zou vinden maar ik heb nu 1x 's nachts de Snuggs onderbroek geprobeerd (gekocht met een aanbieding voor nieuwe klanten, volgens mij nog geen 20,- betaald voor 1 onderbroek) maar ik vond het zo naar dat ik 's ochtends op stond en toen pas mijn vagina zichzelf ledigde na de nacht zeg maar, en ik dus alles naar buiten voelde lopen alsof ik aan het plassen was. Ook dat dus echt heel mijn kont onder het bloed zat en ik dus direct moest douchen terwijl ik 's ochtends altijd eerst koffie drink. Echt spijt van deze aankoop.

Wel ben ik nog nieuwsgierig naar de strings versie want ik doe eigenlijk op de laatste dag / twee dagen altijd aan free bleeding. Ik draag dan wel gewoon een zwarte broek en ik hoef op mijn werk niet te zitten dus ik ben niet bang dat het doorlekt ofzo. Als ik dan iets voel ga ik direct naar het toilet. Maar iets meer absorptie zou dan wellicht wel fijn zijn. Inlegkruisjes doe ik niet aan.

3 likes

Ik herken dit echt totaal niet. Vind menstruatie ondergoed juist heel prettig snachts.

6 likes

Maar je baarmoeder/vagina ledigt zich toch niet anders met tampon, cup, maandverband of menstruatieondergoed? Ik bedoel: die onderbroek zorgt er toch niet voor dat alles pas ‘s ochtends eruit komt? Dat was dan met maandverband hetzelfde geweest, alleen met een tampon of cup vang je dat op.

8 likes

Mag ik vragen waarom die beter werkt? Ik ben namelijk ook weer de sjaak na een paar dagen vakantie :smiling_face_with_tear:

4 likes

De werking van de stof denk ik. Je hoeft namelijk minder vaak en minder lang mee te smeren dan die andere creme. En als je bijv hele ernstige voetschimmel hebt, kun je ook tabletten oraal krijgen en dat is ook met de stof terbinafine

1 like

Thanks! Dan ga ik die halen.

4 likes

Ja dat heb ik ook. Maar dat ligt dan toch niet aan het menstruatieondergoed, dat zou je ook hebben als je maandverband gebruikt. Misschien dat @oliverqueen hiervoor tampons of een cup gebruikte 's nachts? Dan snap ik dat je dit opeens opvalt.

2 likes

Nou dat ging snel. Wilde vanochtend weer een foto maken maar het was inmiddels helemaal ingedroogd en viel eraf. Rode vlek nu op mijn rug nog.

Uitgedroogd flapje

Let niet op mijn gewichthefhandjes

2 likes

Ik had dit ook en de dokter deed het eerst eraf branden en toen de kleine knippen. Dus nu als ik dit heb knip ik ze zelf. Is sneller dan jouw behandeling, maar ook een beetje gekker.

2 likes

Er is een fodmap topic wat misschien meer een pds topic is eigenlijk: FODMAP en andere diëten
Als je googelt op stoelgang rugpijn dan zie je wel dat het vaak voorkomt!

3 likes

Ah thanks! Ik verplaats m daar naartoe.

3 likes

Gisteravond voor ik ging slapen naar de wc geweest en vanochtend alsnog met een ramvolle blaas wakker geworden (word ‘s nachts niet wakker van zulke dingen). Deed pijn en toen ik naar de wc ging alleen maar meer, denk dat mijn blaas ook niet helemaal leeg is nu. Maar het steekt gewoon en doet ook pijn als ik opsta en ga zitten :confounded:

Funfact: ben ook nog ongesteld, dus tussendoor komt er ook nog lekker menstruatiekramp bovenop

Oh oke blijkbaar is pijn en niet wakker worden van een volle blaas tmi? Bijzonder

3 likes

Ja ielll heb jij een blaas dan en plas jij? Gadver :joy:

Wel klote dat 't pijn doet. Wat mij helpt als je het gevoel hebt dat je blaas niet leeg is is even wiebelen met je heupen terwijl je op de wc zit. Soms is de andere hoek net wat er nodig was om nog het laatste eruit te krijgen.

5 likes

Ja iel gadver menstruatie erbij nog, echt goor man.

Ik ga even wiebelen haha!

4 likes

De horror. Begin van de zomer heb ik de vaatwasser hard dichtgeslagen met mn duim er tussen. Nu haalde ik net de gelnagellak eraf en trok ik het blauwe mee omhoog (links en midden). Heb het er maar afgeknipt en schoongemaakt en nu heb ik een gat in mn nagelbed (rechts). :weary:🥹

Nu zeer in twijfel of ik er nog wel gellak op moet gaan doen, maar ik vind het zooo lelijk die blauwe nagel. :joy:

9 likes

Ouch, ziet er pijnlijk uit. Geen nagellak op doen! Met rust laten, desnoods een pleister als je het lelijk vindt.

Ik had er na een dag gelukkig al geen pijn meer van! Het moment zelf was even slikken haha. Ik was aan het werk op de kinderopvang en stond alleen op de groep en ging bijna tegen de vlakte, maar dat mocht ik niet laten gebeuren van mezelf. :joy:

Nee ik weet het veel verstandiger om niets te doen. Ben bang dat ik hier in het nieuwe jaar pas vanaf ben l. :sweat_smile:

1 like