Ohh dat is naar! Niet om het naar mezelf te trekken maar ik heb dat de laatste keer ziek-zijn ook gehad. Alsof ik echt teveel kracht moest bijzetten met hoesten. Ik had toen ook inlegkruisjes, prima oplossing. Beterschap!
Bij een recept met Tramadol hoort eigenlijk echt een recept Macrogol-poeders om obstipatie tegen te gaan, heb je dat niet gekregen…?! Dulcolax: liever niet om langdurig te laxeren.
Nee, nog niet veel beter. Maar komt wel weer goed hoor.
Nee niet gekregen. Ik slikte het al een tijdje, wanneer nodig. Inmiddels een week of 6/7 dagelijks 2, soms 3. Ik ga dinsdag meteen bellen met de huisarts. Best stom eigenlijk dat ik dat niet erbij heb gekregen, ik google het net en lees wat jij al aangeeft.
Dat is makkelijk gezegd, ik loop sinds mijn bevalling voor deze kwaal (bij hoesten en sporten) al 2 jaar bij een bekkenbodem fysio maar er is helaas weinig verbetering. Zeker bij zo’n hoestbui komt er zoveel kracht op. Het gaat dan meer om een te gespannen bekkenbodem in normale toestand en bij hoesten wordt hij geforceerd te ontspannen. Met andere woorden hij is dan even te moe. Trainen kan soms ook een averechts effect hebben.
Ik vind de strings van snuggs (menstuatieondergoed) tot ik hoop dat het zich ooit hersteld, een fijne oplossing.
Voor de tussentijd kun je lactulosestroop halen bij de drogist, dat werkt op een soortgelijke manier. En goed water drinken en bewegen/wandelen helpt mee.
Kan dat naast de dulcolax?
Ja! En dan zou ik met 1-2 dagen stoppen met de dulcolax en doorgaan met de lactulose
@Kiwi @AmazoneSlash ik heb een tip gehad van de bekkenbodemfysio en ik dacht die deel ik even hier, wellicht heeft iemand er iets aan. Maar ik heb daar de tip gekregen om zodra ik heel erg moet hoesten of niezen, mijn bovenlichaam weg te draaien. Dus hoesten of niezen terwijl je achterom probeert te kijken, dan zet je je onderlichaam als het ware op slot. Ik hoop dat het bij jullie ook helpt!
Deze tip heb ik inderdaad ook gekregen. Bijvoorbeeld door altijd in je elleboog te hoesten en niezen. Maar dat is wel wat minder gedraaid nog. Weet niet of dat uitmaakt
Dat doe ik automatisch volgens mij al. En als ik zit ga ik op het puntje van de stoel/bank zitten en mijn benen over elkaar heen en dan inderdaad draaien met niezen en dan gaat het 9/10 goed.
Is je bekkenbodem tijdens zwangerschap ‘altijd’ iets zwakker? En is het niet per definitie dat het na de bevalling dan ook is?
Je bekken worden weker gedurende de zwangerschap om zich voor te bereiden op de bevalling. De een heeft daar meer last van dan de ander, hoeft niet blijvend te zijn maar kan wel.
Al je gewrichten worden weker van de hormonen. mijn chronische ziekte is echt zoveel erger nu ik zwanger ben.
Ik zag in mijn zwangerschap stukken slechter en dat had er ook mee te maken volgens de gynaecoloog. Door die “weekmakers” (weet even niet hoe ik het moet noemen) worden gewrichten weker maar dus ook andere delen. Waardoor sommige vrouwen dus slechter gaan zien.
Dat trekt daarna wel weer bij (bij mij iig) maar heeft even tijd nodig.
Ja en dan de impact als je vaginaal bevalt op je bekkenbodem niet te vergeten :). Bij mij is het wel echt beter geworden door sporten. Maar met touwtje springen of jumping jacks houd ik het niet helemaal droog haha…
En snuggs strings zijn inderdaad perfect!!
Sinds gisteren vloog er een vliegje rond in huis. Geen fruitvliegje maar ook heen bromvlieg. Iets daartussen.
Net was ik aan het eten en daarna ging ik douchen. Ik voelde iets tussen mijn tanden en dacht dat het ‘gewoon’ eten was. Dus ik haal het weg met mijn nagel en ik kijk, is het dat vliegje . Helemaal verfrommeld
Yummy, proteïne
Ik heb voor het eerst in 12 jaar ofzo een schimmelinfectie . Het is wel alleen rond de ingang n m’n vagina dat het geïrriteerd voelt, dus niet alles eromheen zeg maar. Heb er gister avond zo’n Canesten ei in geknald, maar hoe snel moet dat effect hebben? Het is nu niet echt beter dan gister, moet ik er dan vanavond weer een gebruiken? Vroegah gebruikte ik geloof ik een tube van de HA waarvan ik dan crème in zo’n applicator moest spuiten en dan moest inbrengen. En ik weet gewoon echt niet meer hoe snel dat werkte? Volgens mij is zo’n tube wel een lager percentage miconazal dan zo’n ei?
Is het niet zo dat zo’n ei na 1 dag al effect heeft? Van wat ik me herinner had het na 1-2 dagen effect.