Het TMI topic #3

Moet het per se een medische zijn, kun je de factuur declareren ofzo?

Mijn ervaring is dat er best veel medische pedicures zijn, maar die maar max. Factuurklanten aannnemen maar wel plek hebben voor gewone behandeling. Ze hebben dan dus wel die opleiding.

1 like

Wist niet eens dat je het kan declareren, wil gewoon die tern gefixt hebben. Maar hij is heel erg gehavend, is geen gezonde teennagel dus dacht daarom dat ik naar een medisch pedicure moest gaan?

2 likes

Ik denk niet dat je het normaliter kunt declareren, vlg mij als je diabetes hebt/medische noodzaak.
Maar ben nu wel benieuwd

@Perzik maar de behandeling duurt dan in beide gevallen toch even lang?
Hoezo zit hier dan een stop op, of verdienen ze aan het ene minder dan?

2 likes

Ik heb goede ervaringen met deze: https://www.thefootroom.nl/ in Breda. Geen idee van de beschikbaarheid nu.

2 likes

Als je medisch bent moet jij een factuur krijgen, dat betekent dat het wit moet en veel pedicures werken ook zwart dus denk dat ze daarom liever minder medische hebben ivm de belasting.

2 likes

@soarin @Scorpiovibes

Hierom bedoel ik. Dus je kunt wel een medisch pedicure zoeken, maar alsje ze daarmee aanschrijft kan het zijn dat ze daarom nee zeggen.

Declareren kan volgens mij idd alleen bij diabetes.

Edit: mijn pedicure neemt ook alleen nieuwe klanten aan als ze blijvend willen komen en niet als iemand voor 1x iemand zoekt.

3 likes

Heb je al gezocht via Provoet? Hier zijn medische pedicures bij aangesloten.

1 like

Inmiddels ook bij bepaalde soorten reuma

Bij diabetici heb je ook een speciale code via de podoloog nodig en moet je daar twee keer per jaar heen (in elk geval bij onze verzekering)

1 like

Hierboven werd gevraagd of een medische pedicure per se te maken heeft met een factuur of niet.
Ik ken medische pedicures meer als onderscheid ten opzichte van een “cosmetische” pedicure, dus meer pijnklachten verhelpen ipv enkel esthetisch etc.
Begrijp idd dat er ook gevallen zijn waarin je het wil declareren bij je verzekering of niet. Maar dat staat wmb los van medisch vs cosmetisch

4 likes

Gisteren in mijn vinger gesneden. Ben benieuwd hoe dit gaat helen omdat de snee ook voor een deel in de nagel zit.

7 likes

Ik was even vergeten dat ik een krukje naast mijn bed had gezet toen ik in het donker door mijn slaapkamer liep, binnen 5 minuten zag het er al zo uit

Aauuu. En op mijn heup ook een flink blauwe streep. Maar hé de kruk van ikea is nog heel en stond nog overeind :smiling_face_with_tear:

5 likes

Dit heb ik ook gehad en bij mij is het heel mooi geheeld, je ziet er niks meer van. Hoop dat het bij jou ook meevalt.

1 like

Ohh gelukkig! Ik denk dat het bij die nagel gewoon er uit gaat/moet groeien

3 likes

Update :joy:

14 likes

wow een soort pinguïn met een aureool

56 likes

Thanks, dit maakt de pijn een stuk draaglijker hahaha :joy: nu kan ik het niet meer niet zien!

6 likes

De pinguïn is vertrokken :pensive:

14 likes

Lijkt wel een microfoon of zo een trekhaak van de auto

10 likes

Welkom barbapappa :hugs:

10 likes

Misschien veranderd de kleur nog naar barbamama!!

3 likes