Hahaha dat idd. Alsof je brein dan het sein “alle sluizen open” geeft.
En 9/10 keer gaat je knoop dan ook niet normaal open
Ineens vanuit het niets diarree. Ben ook nog aan het werk
Heb net erge keelontsteking achter de rug en nu vervelt (?) m’n verhemelte en m’n tong? Echt ellendig. Hele dag door losse stukjes vel in m’n mond, gatver
Kan na 5 dagen ook eindelijk weer eten (soort van), maar alles smaakt zooooo vies?? Heel neutraal ofzo? Had m’n favoriete kipsalade gekocht en na 2 happen weggegooid, echt ranzig?
Precies zo ziet het eruit:
Ik ben 2 dagen terug door een hond gebeten terwijl ik achterop een fiets zat. Nu een kneuzing van mijn onderbeen, met elke dag andere kleuren.
Oh jeetje zeg wat schrikken! Ziet er pijnlijk uit, sterkte!
Huh wow is dit van de beet van de hond of viel je van de fiets ofzo?
Dit is de beet. Ik zat achterop een fiets en die hond hing in mijn been. Kneuzing en zwelling komt vaak bij een beet door de kracht van de kaken van een hond als hij bijt, volgens de huisarts. Hij voorspelde al dat het zo dik ging worden en daar had hij helaas wel gelijk in.
Oh wow, wat erg en schrikken. Is de politie erbij geweest? Heb je gegevens uitgewisseld met het baasje? Je gaat wrs zorgkosten maken en daar is het baasje aansprakelijk voor.
Misschien bijt deze hond wel vaker en is daar info over bij politie. Een melding kan leiden tot een muilkorfverplichting.
Mijn vriend was erbij en was gelukkig zo helder om direct een foto van haar ID, adres en telefoonnummer te vragen. Ook omdat zij mij eerst niet wilde geloven dat het zo was, want die hond deed dat nooooit natuurlijk. En daarna ‘zal ik dan wel bedreigend hebben gekeken’. Dus eerst nog een halve ruzie erbij. Ik bleef zelf echt hangen in: wtf gebeurt mij nou??
Uiteindelijk zei ze wel dat ze de kosten ging vergoeden en hebben we gegevens uitgewisseld. Ik heb het nu bij een letselschadebureau liggen en die gaan uitzoeken wat daar precies onder valt en wat ik moet doen. Wel fijn dat dat (kosteloos) kan, hoef ik dat niet zelf allemaal uit te zoeken.
Als het allemaal niet soepeltjes verloopt zou ik echt aangifte gaan doen. (Art 425 sub 2 wetboek van strafrecht)
Binnen het strafrecht is ruimte voor het toekennen van een schadevergoeding. Buiten het strafrecht om moet je baar de civiele rechter en betaal je griffiekosten e.d. en dat duurt misschien wel lang en is sowieso kostbaarder.
o wat heftig joh! Heel erg schrikken.
Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten oid maar ik vind eigenlijk wel dat je sowieso aangifte moet doen. Dit keer was jij het die gebeten werd, misschien is het de volgende keer wel een kindje.
Nou dit idd, ik zou ook aangifte doen. Zulke honden horen niet los op straat te lopen. Bij een kind is de schade wrs nog groter.
Echt heftig en pijnlijk @Rose_Gold sterkte.
Hier staat meer info: Gebeten door een hond: wat kun je doen? - Radar - het consumentenprogramma van AVROTROS
Ja ze moet niets natuurlijk maar zou wel goed zijn. Helemaal als het baasje eigenlijk niet gelooft dat haar hond zoiets doet en haar hond los laat lopen. Onze hond is door twee verschillende honden bijna doodgebeten en die baasjes wilden ook geen muilkorf doen ofzo, echt naar en gevaarlijk.
Je hoeft helemaal niet per definitie naar de rechter. Als deze persoon een aansprakelijkheidsverzekering particulieren heeft kan het gewoon door die verzekeraar opgepakt worden. Dat kost niets, zelfs rechtsbijstand/een advocaat wordt door de aansprakelijke verzekeraar vergoed (let wel op bij wat voor bureau je terechtkomt, er zijn veel louche partijen in het veld tegenwoordig, helaas. Kijk bijv. Naar een NKL keurmerk of LSA advocaat).
Doorgaans krijg je via een aansprakelijke verzekeraar juist meer schadevergoeding dan wanneer je je voegt in de strafzaak.
Veel beterschap @Rose_Gold!
Ja je hebt gelijk idd!
Jeetje wat naar, beterschap! En inderdaad, als je wil is aangifte doen wel aan te raden. Een hond die niet aangelijnd is en zomaar op iemand af vliegt is niet oké.
Beterschap!
Hopelijk ligt het wel bij een net bureau dat jouw belangen vooropstelt en niet hun eigen . En hopen dat die persoon een aansprakelijkheidsverzekering heeft maar dat zal denk ik haast wel. Héél irritant als mensen doen alsof het jouw schuld is… bedreigend naar een hond kijken 🥹 rot oooop.
Ik ben blij dat mijn vriend niet thuis slaapt… hij heeft vandaag het bed verschoond, maar mijn voeten hebben net besloten een week na de eeltsokken en na een goede douche om hun huid los te laten. Kan ik mooi morgenochtend nog even de restanten uit bed verwijderen . Zo erg is het nog nooit geweest geloof ik, heel bevredigend
Ik ben met mijn moeder op vakantie en heb voor het eerst in mijn leven voedselvergiftiging. Ik snap niet hoe er zoveel uit een mens kan komen?!??! En telkens uit beide kanten tegelijk. Ik heb mijzelf 2 keer volgepoept in mijn slaap zonder dat ik het door had. Voelt ergens ook heel grappig om als 28 jarige je moeder wakker te maken met: ‘mam ik heb in bed gepoept.’ Gelukkig voel ik mij al een stuk beter dan vannacht