Het TMI topic #3

Update, beetje lastig op de foto te krijgen. Korstje viel er gister af en deed echt teeeeeering veel pijn bij een stukje maar dat is nu weg gelukkig. Werd er helemaal misselijk van.

Samenvatting

21 likes

oooh wauw, rot dat het zoveel pijn deed maar echt fascinerend dit.

1 like

Wajo, ik ging hiervan gewoon spontaan in m’n handen klappen van de ongemakkelijkheid.

1 like

Ik voel hier echt dingen bij wajo

3 likes

Dit is echt mn angst elke keer als ik op zo’n box spring. Wij hebben ook van die zachte maar daarop is balans veel lastiger dus ook weer niet top. Sterkte :heart:

1 like

Nou het ziet dus nog hetzelfde uit als gisteren. Wond droogt niet echt en blijft een klein beetje bloeden, maar dat was de vorige keer bij mijn andere been ook zo. Geneest gewoon slecht op die plek. Het is gelukkig niet heel blauw geworden en de pijn is al echt ver gezakt.

1 like

Hoe is het hiermee? Inmiddels al wat geslonken?

3 likes

Een wellicht wat intieme TMI vraag:

Vanaf welke dag spreek je van ongesteldheid?

Bij de eerste sporen van donkergekleurde afscheiding? Bij de eerste helderrode druppel? Iets anders?

3 likes

Bij mij valt dat samen, ik heb eigenlijk meteen bloed in mijn onderbroek haha. Dus niet perse donkerrode afscheiding eerst

1 like

Ik heb dit al meerdere keren gegoogled omdat ik mijn cyclus log en toch vaak twijfel wat ik als eerste dag moet invullen. Elke keer lees ik dat de dag met helderrood bloed telt als eerste dag.

3 likes

Jaa beetje bij beetje. Kwam zo ontzettend veel pus uit in totaal over de laatste dagen was echt fascinerend :joy: En zit aan zwaardere antibiotica dan eerst en ga toevallig over uurtje weer naar de dokter

3 likes

Dat is ook waarom ik het vraag. Ik heb best een ‘aanloop’ met donkerdere afscheiding en dat registreerde ik als eerste dag maar nu krijg ik van de app bericht dat ‘ergens de komende 10 dagen’ ongesteld ga worden. Ja shit hee. Dat kon ik zelf ook wel bedenken.

In het ziekenhuis zeiden ze ook echt de dag dat je helderrood bloed hebt. Ik heb ook vaak al wat dagen bloedverlies voor menstruatie. Maarja het blijft een beetje gokken wanneer het dan echt begint haha, vaak zie ik het beter achteraf bij dag 2-3 ofzo

2 likes

De gekleurde afscheiding (bruin, lichtroze, etc) noteer ik altijd als spotting, en helderrood bloed als de eerste dag van de menstruatie.

2 likes

De pijn komt later blijkbaar. Mijn hele been begint op te zwellen. Wond zelf doet geen pijn, maar de rest wel :sob:

10 likes

Het scheren van mn vagina vulva gebied ging fout vandaag dus bloeden als een rund en plassen doet zooooveel pijn
Prikt net als na mn bevalling :joy:

1 like

@Beutyschooldropout Dit is inderdaad hoe mijn gynaecoloog het mij geleerd heeft toen ik fertiliteitsbehandelingen onderging.

Eerste moment helderrood bloed voor 18 uur is dag 1 van je menstruatie. Alles ervoor (wat soms enkele dagen kan duren) telt als oud bloed uit je vorige cyclus en noemde hij spotting.
Zo noteer ik het ook in mijn Clue app en Clue telt spotting voor het helderrode bloed niet mee met de nieuwe cyclus.
Als het helderrode bloed pas om 20.00 's avonds komt, telt de volgende dag als dag 1.

10 likes

Thanks!!!

9 likes

Bij mij gaat t ook van niets naar bloeden. Lijkt me best chill om een soort waarschuwing te krijgen :joy:

6 likes

Die aanloop heb ik inderdaad ook! Soms wel vervelend want dan denk ik na de tweede dag van joh zet nou gewoon eens door :angry:

3 likes