Als je de cyst-zak er niet uithaalt, is Trudy zo weer opgevuld!
I know, maar volgens mij is ‘ie er wel uit gekomen ![]()
Er zat een groot flubbertje bij. Mocht het niet zo zijn en Trudy wel weer groeien, dan wordt ze er alsnog operatief uit gehaald
Ik zag van die eeltsokken laatst bij de action waar hier altijd veel over werd gepraat. Ik heb dat nooit durven gebruiken omdat ik helaas heel snel blaren krijg, en ik niet eens veel eelt heb. Maar toch ben ik zo nieuwsgierig. Dus ik zit nogal in twijfel, heb ook geen zin om op een soort rauwe huid te lopen
en er vallen dus dan de volgende dag allemaal stukken vel af?
Dit klinkt echt als een nachtmerrie
Haha die sokken zijn mega fijn, juist nu slim om te gebruiken. En alleen de oude huid laat los, zolang je er niet aan gaat trekken loop je niet op rauw huid.
Het haalt niet alles weg qua eelt. Je hebt ook geen “rauw” huid en ik krijg ook niet sneller blaren.
Das een best ei!
Ga je het filmpje als ze gaan snijden? ![]()
Wooow ik zie daar met een beetje fantasie ook wel een dikke kip in
Haha ik weet niet of mij dat lukt. Foto’s maken is in deze hoek al wat lastig. Hij zit vlak bij mijn oor en ik moet mijn huid strak trekken om het goed op de foto te krijgen. Maar ik hoop het! ![]()
Update: spontaan weer open geknapt. Voornamelijk bloed. Toen ik mijn kaak bewoog spoot het er uit ![]()
Huisarts heeft pas volgende week plek…
Om even in het pus-thema te blijven: een paar weken geleden moest ik een wortelkanaalbehandeling bij een noodtandarts omdat mijn eigen tandarts dicht was. Ze maken daar een beginnetje en dan mag je eigen tandarts het later afmaken. Sindsdien zit ik meer bij de tandarts dan thuis op de bank want de hele bende is gaan ontsteken en vooral slecht te verdoven, maar vandaag is het hoogtepunt wel echt bereikt.
Ik vanmiddag weer jankend van de pijn naar de tandarts want achter de noodvulling zat zoveel druk dat het voelde alsof mijn tanden eruit zouden springen. Ze maakt die vulling open en als ik mijn tandarts mag citeren: “Het spoot er uit.” Nu heeft ze het wortelkanaal OPEN gelaten zodat ik zelf af en toe ook nog even kan masseren om de bende eruit te krijgen. Heb stiekem al eventjes met een spiegeltje gekeken maar je ziet gewoon een soort tunnel, dus niet heel spannend. Wel echt heel goor. Tussen het huilen en letterlijk gillen door dacht ik al aan dit topic. <3
TLDR; wortelkanaalbehandeling gaat fout, nu letterlijk een gat in mijn tand om troep eruit te laten lopen.
Dit klinkt echt heel naar, hopelijk wordt het snel beter!
Oh bah, wat een nare situatie. Wortelkanaalbehandelingen zijn al geen pretje, maar dit is wel heel erg. Hopelijk gaat het nu wel de goede kant op. Moet je het niet spoelen met iets van chloorhexidine ofzo?
Overigens doen ze een wortelkanaal bij een ontsteking altijd in twee keer, zodat de ontsteking eerst kan genezen voor het definitief dicht gaat.
Heb zo goed als geen pijn nu, echt bizar. Dat gat voelt wel een beetje eng.
Ik denk dat ze me niks heeft meegegeven om te spoelen omdat ze het zelf al niet schoon kon krijgen zonder dat ik verging van de pijn. Er bleek namelijk ook iets aan de hand te zijn met een zenuw die niet goed verdoofd kon worden. Had al een doorverwijzing naar een endodontoloog om het af te laten maken met een sterkere verdoving. Het is ook een soort diep tunneltje, denk niet dat ik daar zelf makkelijk bij kan. Mag het wel gewoon (voorzichtig) poetsen.
En ja, klopt! Vond het alleen zo balen dat het eerste deel bij een noodtandarts was. Die was gelukkig wel heel lief en supersnel.
Hebben ze dan niet overwogen om ook even antibiotica te geven? Ik heb twee keer gehad dat ze het lieten aanslepen tot de ontsteking naar mijn wang doortrok en dan werd er bv wel een kuur gegeven wat ook werkte om de eerste druk weg te halen.
Ja, heb ik! Tweede kuur is dit al. ![]()
Ja, afschuwelijk! Maar zal vast een hele opluchting voor je zijn geweest. Ik heb gelukkig niks geroken, maar had gisteren wel echt een ranzige smaak in mijn mond de hele dag.
Bij mij is het een van mijn voortanden. Waarschijnlijk door een ongeluk in 2018(!!!) heel licht beschadigd geraakt en al die jaren op wat gevoeligheid na niet opgevallen. Omdat het zo zichtbaar is is trekken echt de allerlaatste optie zei mijn tandarts. Gelukkig nu zo goed als pijnvrij, dus hopelijk komt het niet zo ver.
Die eeltsokken zijn echt zo niks voor mij haha. Wat een gezeik. Ze zijn enorm groot, oke ik heb kleine voeten maar die dingen zijn niet normaal groot. Ik kon mn voeten dus ook niet optillen want dan vielen ze direct uit. Dus sokken eroverheen gedaan. Het zat nergens naar en ver over mn enkels. Ik ben half strompelend naar de slaapkamer gegaan. Daarna werden m’n voeten ijs en ijskoud. Heb ze 1 uur en een kwartier aangehad. Daarna was ik er zo klaar mee en wilde naar beneden. Wat met die sokken aan onmogelijk kan. Het stomme is, ik heb amper eelt ![]()
Ik kan echt niet wachten op jouw klaagzang straks als je voeten gaan vervellen ![]()