Het TMI topic #3

Hmm het is idd een optie, maar voor die prijs koop ik dan liever een pak wattestaafjes. En daarnaast heb ik weinig zin in het gedoe van iets bestellen nu ik aan het rondreizen ben!

Ik dacht miss is er gewoon een bepaalde handeling waar ik nooit van wist, omdat ik altijd wattenstaafjes gebruikte.

Oh en ja ik weet ook dat wattestaafjes worden afgeraden, maar als ik idd met mijn vinger schoonmaak zit er soms best veel oorsmeer aan, maar misschien is dat ook gewoon normaal en iets waar ik aan moet wennen? Ik heb het gevoel dat mensen dan oorsmeer in mijn oor zien zitten, maar dat zit misschien ook in mijn hoofd.

Heb jij wel eens je oren laten uitspuiten?

Ik ben altijd zo benieuwd hoe gigantisch vies dat eruit moet zien en waardoor het komt. Kan echtniet komen omdat je geen wattenstaafje hebt gebruikt lijkt me.

• Nee nog nooit
  • Meerdere malen
  • Ja 1 keertje

0 stemmers

1 like

Ik ben gestopt met wattenstaafjes sinds ik vorig jaar een wondje in mijn eigen gehoorgang had geprikt :+1:t2: Nu maak ik op aanraden van de assistente van de huisarts mijn oren na het douchen schoon met mijn wijsvinger gewikkeld in een stukje toiletpapier. Daarmee wordt in ieder geval het ‘zichtbare’ stuk prima schoon.

1 like

Je oor is in principe zelfreinigend, dat ziet er bij de meeste mensen ook niet vies uit. Zo’n prop waarvoor je moet uitspuiten zie je volgens mij juist vaker bij mensen die hun oorsmeer ‘aanstampen’ met wattenstaafjes.

Plaatjes

Normaal:
image
Hier met een beetje smeer (ook normaal):

Oorsmeerprop:
image

7 likes

Je ziet gewoon een paar donkerbruine brokjes in een bakje met water drijven, echt niet heel schokkend.

Ik maakte vroeger als kind mijn oren altijd met een wattenstaafje schoon, omdat mijn ouders zeiden dat dat zo hoorde (die wisten zelf ook niet beter denk ik). Inmiddels doe ik dat al denk ik 20 jaar niet meer, maar maak ik gewoon onder de douche met mijn vinger mijn oorschelp een beetje schoon. Geen idee of het er nog mee te maken heeft maar ik heb dus wel nog steeds één keer in de 1 a 2 jaar een dichtzittend oor, de assistente die mijn oor dan uitspuit zegt altijd dat ik pech heb met relatief veel oorsmeer en een nauwe gehoorgang.

Idd, meerdere keren zo’n prop gehad als kind/jongvolwassene. Toen heb ik het advies gekregen om geen wattenstaafjes meer te gebruiken en sindsdien nooit meer last van gehad. Gewoon je oren schoonmaken na het douchen met je vinger/zakdoekje en je zit goed. @Sjern

3 likes

Ik zet altijd de douchestraal erop als ik mn haar was

4 likes

https://www.bol.com/nl/nl/p/veilige-oorsmeer-verwijderen-met-de-earscratcher-ce-merk-kleur-blauw/9300000075490499/?Referrer=ADVNLGOO002049-S--9300000075490499-PMAX-C-22298708398&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw-qi_BhBxEiwAkxvbkG6DIs0JED9pu0YLBTo9lT2G64eHjElyYe18yJkbvGeN6xk3w0aYFxoCZhkQAvD_BwE

Deze past makkelijk in je toilettas en het is makkelijk schoon te maken. Volgens mijn huisarts is dit ook veiliger dan wattenstaafjes.

1 like

Ik gebruik gewoon een Bobby pin

3 likes

Met het puntje van de handdoek
Heb altijd kleinnn beetje rood en bruin poeder van mijn blush enz :rofl:

3 likes

Ja same. Ook al heb ik er ooit een oorontsteking door gekregen. Dus zeker geen aanrader. Ik heb echt heel snel volle oren en bij de huisarts duurt het zo lang voor je aan de beurt bent om ze uit te laten spuiten (wat logisch is).
Ik wil dat deze koptelefoon snel op de markt komt voor comsumenten. Dan klaag ik niet meer.
https://youtube.com/shorts/n0JquSVDiPQ?si=qaLUfL9kN8RYCHXs

2 likes

Echt heerlijk dat gevoel van zo’n wattenstaafje in je oor :smiling_face_with_three_hearts:. Gelukkig nog nooit mee naar de huisarts gehoeven

7 likes

Ik heb vanaf mijn 14e tot 30 steeds af en aan oorontstekingen gehad omdat ik niet kon stoppen met wattenstaafjes en bobby pins. Tot bloedende oren aan toe. Hoe fijn het ook voelt, ik heb al die dingen nu dus bewust niet meer huis.

Ik ben ongesteld en ik moet echt om het halfuur naar de wc. Zo stom, want ik ben op mn werk.
Voordeel is wel dat ik nu skinnyyy ben (not)

1 like

Ik moet sinds mijn jeugd elk jaar wel. Het schijnt wel een beetje te liggen aan bijv. aanmaak oorsmeer (sommigen maken meer dan anderen) en ik heb ook heel nauwe gehoorgangen. Daardoor zitten mijn oren al gauw dicht, maar ik maak mijn oren verder niet schoon (behalve de schelp).

Nee ik kan zelfs niet eens oordopjes dragen of iets in mijn oren hebben, want dan zit mijn oor eigenlijk direct dicht.
Toen ik in het ziekenhuis lag met mijn bevalling gingen ze even mijn temperatuur opnemen, voordat ik het door had stopten ze die thermometer in mijn oren. Heb heel mijn kraamweek met een dicht oor doorgebracht, zo irritant.

Ik heb een ontstoken nagelriem bij mijn duim. Het deed echt ontzettend pijn. Ik was gisteren naar de dokter maar toen zag je nog nergens pus eronder dus we hadden besloten er nog niet in te snijden.

Maar vanochtend zag ik opeens wit en ik kon het niet laten dus heb het zelf gedaan. Kwam super veel pus uit en nu voelt het 100x beter, die druk is eraf.

foto van pus

Er kwam wel 10-15x die hoeveelheid pus van de foto uit :scream:

32 likes

Omg. Hoe is die zwelling nu?

Iets minder maar nog wel gezwollen, ik denk dat er nog meer in zit maar ik wil er ook niet teveel aanzitten en het erger maken!

De pijn en druk is nu in ieder geval echt stukken minder!

3 likes

Het voelt alsof ik zit te verdrinken in mijn eigen snot