Het TMI topic #3

Wat grappig! Had dit nog nooit gehoord. Wel van bietjes bijvoorbeeld, maar niet van rode wijn. Al klinkt het wel logisch

5 likes

Ik weet niet zeker of dit klopt, maar ik heb wel eens gelezen dat ieders plas stinkt, sommige mensen missen alleen het vermogen om het bij zichzelf te ruiken :smile:

Een vriendin van mij zegt ook dat ze het niet heeft maar haar plas stinkt toch echt na het eten van asperges.

4 likes

Mijn plas stinkt zo erg na asperges dat ik ze niet meer eet. Wordt gewoon misselijk ervan als ik op de wc zit. :nauseated_face:

1 like

Heeft wel echt te maken met de concentratie. Hoe geler, hoe geconcetreerder en dus stinkender

3 likes

Zo naar de wc gaan

2 likes

Ik win dit topic vandaag.
Ik heb eens in de zoveel tijd last van een abces/ontstoken cyste in mijn gezicht. Dit keer zat er een op mijn kaak, vlakbij mijn oor. Al maanden lang groeide Trudy (zo noemde ik haar) gezellig te broeden. Ik kon het operatief weg laten halen, echter zag ik daar nog geen noodzaak in. Vanochtend wil ik mijn make-up doen en is Trudy spontaan ontploft. Wat een pus en bloed kwam daar uit… HEERLIJK! En pijnlijk tegelijkertijd. Maar, Dr Pimple Popper is mijn favoriete programma (en dat van mijn moeder). Terwijl ik de pus en bloed er uit kneep, heb ik mijn moeder gefacetimed en een uitgebreide fotoreportage gemaakt. Die zou ik even met jullie delen :sunglasses::confetti_ball:

De lekkage:

Het resultaat op papier:

En hoe Trudy er nu uit ziet:

Het is heel gevoelig en het heeft een kloppend gevoel.
Ik hoop maar dat ik er snel van af ben. Wat een maandag! :joy:

26 likes

Als je de cyst-zak er niet uithaalt, is Trudy zo weer opgevuld!

5 likes

I know, maar volgens mij is ‘ie er wel uit gekomen :blush:
Er zat een groot flubbertje bij. Mocht het niet zo zijn en Trudy wel weer groeien, dan wordt ze er alsnog operatief uit gehaald

3 likes

Ik zag van die eeltsokken laatst bij de action waar hier altijd veel over werd gepraat. Ik heb dat nooit durven gebruiken omdat ik helaas heel snel blaren krijg, en ik niet eens veel eelt heb. Maar toch ben ik zo nieuwsgierig. Dus ik zit nogal in twijfel, heb ook geen zin om op een soort rauwe huid te lopen :face_vomiting: en er vallen dus dan de volgende dag allemaal stukken vel af?

2 likes

Dit klinkt echt als een nachtmerrie

6 likes

Haha die sokken zijn mega fijn, juist nu slim om te gebruiken. En alleen de oude huid laat los, zolang je er niet aan gaat trekken loop je niet op rauw huid.

3 likes

Het haalt niet alles weg qua eelt. Je hebt ook geen “rauw” huid en ik krijg ook niet sneller blaren.

3 likes

Wordt volgende week toch maar een
bezoekje aan de huisarts :skull_and_crossbones:

14 likes

Das een best ei!

Ga je het filmpje als ze gaan snijden? :yum:

Wooow ik zie daar met een beetje fantasie ook wel een dikke kip in

2 likes

Heb je daarna wel lekker zachte voetzolen? Want dan heb ik het er best wel een keer voor over.

3 likes

Haha ik weet niet of mij dat lukt. Foto’s maken is in deze hoek al wat lastig. Hij zit vlak bij mijn oor en ik moet mijn huid strak trekken om het goed op de foto te krijgen. Maar ik hoop het! :joy:

1 like

Update: spontaan weer open geknapt. Voornamelijk bloed. Toen ik mijn kaak bewoog spoot het er uit :confounded:
Huisarts heeft pas volgende week plek…

3 likes

Om even in het pus-thema te blijven: een paar weken geleden moest ik een wortelkanaalbehandeling bij een noodtandarts omdat mijn eigen tandarts dicht was. Ze maken daar een beginnetje en dan mag je eigen tandarts het later afmaken. Sindsdien zit ik meer bij de tandarts dan thuis op de bank want de hele bende is gaan ontsteken en vooral slecht te verdoven, maar vandaag is het hoogtepunt wel echt bereikt.

Ik vanmiddag weer jankend van de pijn naar de tandarts want achter de noodvulling zat zoveel druk dat het voelde alsof mijn tanden eruit zouden springen. Ze maakt die vulling open en als ik mijn tandarts mag citeren: “Het spoot er uit.” Nu heeft ze het wortelkanaal OPEN gelaten zodat ik zelf af en toe ook nog even kan masseren om de bende eruit te krijgen. Heb stiekem al eventjes met een spiegeltje gekeken maar je ziet gewoon een soort tunnel, dus niet heel spannend. Wel echt heel goor. Tussen het huilen en letterlijk gillen door dacht ik al aan dit topic. <3

TLDR; wortelkanaalbehandeling gaat fout, nu letterlijk een gat in mijn tand om troep eruit te laten lopen.

16 likes

Dit klinkt echt heel naar, hopelijk wordt het snel beter!

4 likes