Het TMI topic #3

Ik vind het wel opvallend dat je man zelf ook klachten had. Hebben jullie een schimmeltje oid aan elkaar doorgegeven? Zou dat zeker ook meenemen bij verdere consulten, dat je man ook last had.

5 likes

Talkpoeder is idd een goede. Wellicht elke dag (halverwege) van onderbroek wisselen en dan opnieuw de talkpoeder aanbrengen in de liezen. Naakt slapen werkt bij mij overigens helemaal tegenovergesteld. Omdat ik dikkere bovenbenen heb gaat het juist helemaal zweten. Voel me in de ochtend dan juist viezer

Wat naar zeg…heb er zelf ook last van. Bij is het na mijn menstruatie en dan een aantal dagen. Soort metaalgeur maar geen bloed. Ook geen afscheiding, heb geen soa, vaginale bacteriose is ook al uitgesloten.

Denk zelf dat het nu met mijn cyclus te maken heeft i.c.m. perimenopause (ik ben 38) of met mijn spiraal. Ik ga ook naar de gyn en dan kijken of het weg is als die spiraal eruit gaat. Heb jij toevallig ook een spiraal?

Sterkte in elk geval, ik weet hoe kut (jajjja) het is en ook mijn kind ruikt en zegt het. Verschrikkelijk, zou mezelf wel willen verstoppen

1 like

@FrozenFlame
Eigenlijk van alles wel, jeans, luchtige broeken etc.
Ik weet dus niet of het zweet is, ik vind zweet wel anders ruiken maar eigenlijk weet ik het gewoon niet meer.

@Spaarlamp
Is misschien nog wel een idee ja, ik denk dat ik eerst terug huisarts bel maar sta er wel voor open om dit te proberen. Tips/aanraders voor een anti transpirant?

@grace
Volgens mij is er wel iets getest, maar zouden andere soas in principe niet kunnen, geen andere bedpartners.

@Hetty
Weet ik niet, ik heb nog nooit blaasontsteking gehad, wel paar keer laten testen maar niet recentelijk dus deze neem ik mee. Dat is een kleine moeite voor assistente om te testen weet ik.

@VickyViolence
Moeilijk te omschrijven maar echt wel een sterke geur, ik vind zelf zweet anders ruiken (zuurder) maar urine ruikt ook niet zo (als ik het kan vergelijken met plasluiers van een kind).
Ja, ik denk wel dat als ik het vraag ik doorgestuurd zal gaan worden, maar huisarts probeert wel altijd eerst zelf en op zich vind ik dat ook goed, zeker gezien de nu al lange wachttijden en kosten.

@thenerdyintrovert
Ja klopt en dat weten ze ook. Maar mijn man is al meer dan een jaar klachtenvrij en ik niet.

@Negativ
Ja talkpoeder of een antitranspirant kan ik nog wel proberen. Thuis wissel ik meestal wel een keer van ondergoed en loop ik ook regelmatig alleen in een onderbroek maar op mn werk gaat dat wel lastiger en heb het idee dat het dan ook al in mn broek getrokken is.
Voel me juist wel prettig zonder onderbroek s nachts, mn man is doordeweeks zelden thuis dus heb ook wel het hele bed wat ik ook gebruik haha, lekker benen wijd.

@DavidRose
Echt heel vervelend dat jij het ook hebt. Bij jou is er ook nog geen oplossing dus?

Ik heb geen spiraal maar slik de pil altijd door, totdat er een doorbraakbloeding komt. Eerst had ik die regelmatig maar nu niet meer, is zeker een half jaar geleden dat ik een menstruatie gehad heb.

1 like

Beetje mosterd na de maaltijd maar menstruatieondergoed kan wellicht wat helpen tegen de geur!

3 likes

Als je gewoon een normale hygiëne voert en mensen ruiken het alsnog van een afstandje en door je kleding heen, dan moet het toch wel bijna bacteriele vaginose zijn, of een trichomonas, maar dat is een SOA. Pseudomonas kan ook nog. Ik vind candida ook niet super ruiken, maar dat ruikt echt niet zo sterk; het moet wel een bacterie zijn dan.

En dan kan het vanuit je vulva/vagina komen of vanuit geïnfecteerde huid, maar bij dat laatste moet je toch wel wat kunnen zien aan je huid. En even heel simpel: steek een vinger in je vagijn en ruik er aan en je weet zeker of de geur daar uit komt of niet.

Ik vind het echt teleurstellend wat gynaecologen kunnen met onbegrepen afscheiding of geuren, dus ben er niet van overtuigd dat die je veel verder gaat helpen. Doen vaak de kweken van de huisarts over en de behandeling over. 🫠

Ik zou eens een langere kuur Metronidazol overwegen (oraal) en ik zou ook overwegen eens te stoppen met de pil en je eigen cyclus op gang te laten komen. Én menstruatieondergoed dragen ook al menstrueer je niet, en anders bamboe.

En iemand zei hier oestrogenen vaginaal, maar dat is echt dubbelop als je de pil slikt, in de pil zitten al oestrogenen die in principe ook een vaginale uitwerking hebben. @Huismus was dat.

12 likes

Oh en heb je geen diabetes toevallig…? :hugs: Beestjes houden van hoge suikers.

6 likes

Sorry ik ga ook nog even een open deur erin gooien: niet per ongeluk een tampon laten zitten? Die dingen kun je zomaar kwijtraken daarbinnen en de geur die daar vanaf komt is geen pretje.

Sorry @Perzik dus!

3 likes

Die soa lijkt me erg sterk, ben al meer dan 7 jaar met mn partner en je weet het nooit 100% natuurlijk maar geloof niet dat hij vreemdgegaan is.

Metronadizol heb ik inderdaad gehad, dat klinkt me bekend.
Menstruatieondergoed ga ik naar kijken, al ben ik wel bang voor broeien.

Geen suiker voor zover ik weet.

@Nude
Ik gebruik nooit tampons omdat ik daar buikpijn van krijg dus dat kan niet.

1 like

Ohh echt? Ik heb het dus echt alleen 2/3 dagen na mijn menstruatie, maar misschien komt dat dan door de stand van de baarmoeder ofzo. Ik ga het zeker even zonder proberen dan

1 like

Maar jouw partner had toch ook klachten?

2 likes

Omdat hij er pas vanaf was na een besnijdenis zat ik meer te denken aan een hele hardnekkige schimmel of inderdaad een onbehandelde soa of zo. Testen kan nooit geen kwaad. Kan ook dat hij het al jaren met zich meedroeg zonder er actie op te ondernemen.

3 likes

Niets is wat het lijkt (Katja Schuurman als Frida in Costa, 2001).

5 likes

@FredPaillet

Idd een hardnekkige schimmel die steeds terugkwam maar geen soa, is toen op getest.

@ all

Heb dinsdag een belafspraak met huisarts assistent, dan ga ik het bespreken ahv alle tips die ik ontvangen heb zodat ze het met dokter kan overleggen.

6 likes

Ik heb costa nooit gezien, dus ik snap deze niet.

Nog een open deur, maar heb ‘m nog niet voorbij zien komen: veeg je na nr2 wel van voor naar achter en niet andersom?

1 like

Wacht, doen mensen dit??

1 like

je kan hier gewoon poepen zeggen hoor

18 likes

Ja sommige mensen die niet beter weten omdat niemand het ze geleerd heeft of hen verkeerd geleerd heeft

7 likes

Huh dan duw je het papier dus naar voor? Ik denk dat mn hele handen onder de kak zouden zitten maar misschien ben ik gewoon niet zo skilled.

4 likes