Het TMI topic #3

Als je gewoon een normale hygiëne voert en mensen ruiken het alsnog van een afstandje en door je kleding heen, dan moet het toch wel bijna bacteriele vaginose zijn, of een trichomonas, maar dat is een SOA. Pseudomonas kan ook nog. Ik vind candida ook niet super ruiken, maar dat ruikt echt niet zo sterk; het moet wel een bacterie zijn dan.

En dan kan het vanuit je vulva/vagina komen of vanuit geïnfecteerde huid, maar bij dat laatste moet je toch wel wat kunnen zien aan je huid. En even heel simpel: steek een vinger in je vagijn en ruik er aan en je weet zeker of de geur daar uit komt of niet.

Ik vind het echt teleurstellend wat gynaecologen kunnen met onbegrepen afscheiding of geuren, dus ben er niet van overtuigd dat die je veel verder gaat helpen. Doen vaak de kweken van de huisarts over en de behandeling over. 🫠

Ik zou eens een langere kuur Metronidazol overwegen (oraal) en ik zou ook overwegen eens te stoppen met de pil en je eigen cyclus op gang te laten komen. Én menstruatieondergoed dragen ook al menstrueer je niet, en anders bamboe.

En iemand zei hier oestrogenen vaginaal, maar dat is echt dubbelop als je de pil slikt, in de pil zitten al oestrogenen die in principe ook een vaginale uitwerking hebben. @Huismus was dat.

12 likes

Oh en heb je geen diabetes toevallig…? :hugs: Beestjes houden van hoge suikers.

6 likes

Sorry ik ga ook nog even een open deur erin gooien: niet per ongeluk een tampon laten zitten? Die dingen kun je zomaar kwijtraken daarbinnen en de geur die daar vanaf komt is geen pretje.

Sorry @Perzik dus!

3 likes

Die soa lijkt me erg sterk, ben al meer dan 7 jaar met mn partner en je weet het nooit 100% natuurlijk maar geloof niet dat hij vreemdgegaan is.

Metronadizol heb ik inderdaad gehad, dat klinkt me bekend.
Menstruatieondergoed ga ik naar kijken, al ben ik wel bang voor broeien.

Geen suiker voor zover ik weet.

@Nude
Ik gebruik nooit tampons omdat ik daar buikpijn van krijg dus dat kan niet.

1 like

Ohh echt? Ik heb het dus echt alleen 2/3 dagen na mijn menstruatie, maar misschien komt dat dan door de stand van de baarmoeder ofzo. Ik ga het zeker even zonder proberen dan

1 like

Maar jouw partner had toch ook klachten?

2 likes

Omdat hij er pas vanaf was na een besnijdenis zat ik meer te denken aan een hele hardnekkige schimmel of inderdaad een onbehandelde soa of zo. Testen kan nooit geen kwaad. Kan ook dat hij het al jaren met zich meedroeg zonder er actie op te ondernemen.

3 likes

Niets is wat het lijkt (Katja Schuurman als Frida in Costa, 2001).

5 likes

@FredPaillet

Idd een hardnekkige schimmel die steeds terugkwam maar geen soa, is toen op getest.

@ all

Heb dinsdag een belafspraak met huisarts assistent, dan ga ik het bespreken ahv alle tips die ik ontvangen heb zodat ze het met dokter kan overleggen.

6 likes

Ik heb costa nooit gezien, dus ik snap deze niet.

Nog een open deur, maar heb ‘m nog niet voorbij zien komen: veeg je na nr2 wel van voor naar achter en niet andersom?

1 like

Wacht, doen mensen dit??

1 like

je kan hier gewoon poepen zeggen hoor

18 likes

Ja sommige mensen die niet beter weten omdat niemand het ze geleerd heeft of hen verkeerd geleerd heeft

6 likes

Huh dan duw je het papier dus naar voor? Ik denk dat mn hele handen onder de kak zouden zitten maar misschien ben ik gewoon niet zo skilled.

4 likes

Nee gewoon je hand van voren tussen je benen door en van achter naar voren vegen dan toch. Maar dat is dus niet goed

2 likes

Laatst heb ik het bij de kleuters gehad over billen afvegen na het poepen. Omdat sommigen dat niet zelf durven, en niet mij om hulp vragen en het dan laten zitten, of gewoon in hun broek poepen. Nou ik in de weer met 2 ballonnen en papier. Inderdaad van voor naar achteren en uitgelegd waarom. Komen die kleuters aan met hele gedetailleerde verhalen: van mama moet ik zittend afvegen maar van papa moet ik staan na het poepen. Van mama moet ik van boven naar beneden vegen, van papa niet, van papa mag ik 4 velletjes van mama 2 enz enz. Ik dacht echt hoe kan dit zo verschillen tussen mensen :sob:

12 likes

Ik snap sowieso niet hoe je staand afveegt, is toch super onhandig

1 like

Ik neem aan inderdaad van voren met je hand tussen je benen door zoals @xMillieeee zegt.

Het gaat overigens ook over afvegen na alleen plassen, dan kan je het beste ook van voor naar achter (achterlangs dus) vegen/deppen, en niet tussen je benen door. Ik denk dat dat sneller “mis” gaat dan met poepen (want ik zie ook niet helemaal voor mij dat je poept en dan tussen je benen door gaat vegen, omdat dat op elke manier onpraktisch lijkt voor mij, maar who knows als je het zo gewend bent)

3 likes

Ja bij nader inzien gaat het natuurlijk ook om plassen, dan moet je natuurlijk ook de juiste kant op vegen.

Ik kwam hier trouwens op door een TikTok van een vrouw die Brazilian wax doet, en dus de meest gore dingen mee krijgt. Daar gaat het dus niet om “oh sorry ik heb wat gezweet op de weg naar de afspraak”, dat maakt haar niet uit. Maar resten van ontlasting die tussen alle plooien daar zitten.

3 likes