Als je gewoon een normale hygiëne voert en mensen ruiken het alsnog van een afstandje en door je kleding heen, dan moet het toch wel bijna bacteriele vaginose zijn, of een trichomonas, maar dat is een SOA. Pseudomonas kan ook nog. Ik vind candida ook niet super ruiken, maar dat ruikt echt niet zo sterk; het moet wel een bacterie zijn dan.
En dan kan het vanuit je vulva/vagina komen of vanuit geïnfecteerde huid, maar bij dat laatste moet je toch wel wat kunnen zien aan je huid. En even heel simpel: steek een vinger in je vagijn en ruik er aan en je weet zeker of de geur daar uit komt of niet.
Ik vind het echt teleurstellend wat gynaecologen kunnen met onbegrepen afscheiding of geuren, dus ben er niet van overtuigd dat die je veel verder gaat helpen. Doen vaak de kweken van de huisarts over en de behandeling over. 🫠
Ik zou eens een langere kuur Metronidazol overwegen (oraal) en ik zou ook overwegen eens te stoppen met de pil en je eigen cyclus op gang te laten komen. Én menstruatieondergoed dragen ook al menstrueer je niet, en anders bamboe.
En iemand zei hier oestrogenen vaginaal, maar dat is echt dubbelop als je de pil slikt, in de pil zitten al oestrogenen die in principe ook een vaginale uitwerking hebben. @Huismus was dat.