Bij mij wordt de kalknagel van lakken juist veel erger. Ongelakt valt het bijna niet op. Aan de bovenkant is het randje iets breder wit. Als zo’n ‘00 french manicure. Bij knippen is de nagel brokkelig dus de schimmel zit er wel in. Maar als ik het lak wordt het echt zo’n dikke nagel. ![]()
Wat heerlijk! Ik heb in eentje ook nog een bloeduitstorting
Geen zin alleen in lakken en het is idd niet goed dus nu draag ik al de hele zomer dichte schoenen…
Maar is een kalknagel niet super besmettelijk? Zou je dat dan wel lakken als je die lak ook op andere nagels gebruikt?
Nou ik lak het dus al jaren niet meer maar heb het idee dat besmettelijk wel mee valt? Heb het al jaren aan dezelfde teen en m’n huisgenoten hebben nergens last van.
Kalknagel komt door een schimmel en is gewoon besmettelijk
Ja, er zit al een nagel onder je nagel.
Ja dat weet ik
Freaky! Is het een kwestie van wachten of haal ik dit eraf?
In mijn ervaring lang wachten (volgend jaar) tot de oude nagel flink is uitgegroeid en dan gaat het ook wel vanzelf een beetje loslaten. Dat stuk onderaan is de nieuwe nagel. Met een beetje weken kun je het langzaam wat losser krijgen. Denk dat het voorlopig nog veel te vast zit, maar ik heb het nooit zo vroeg geprobeerd, dus misschien kan het wel met moeite.
Wat zijn nagels eigenlijk raar!?
Ik heb al 20 jaar ofzo een kalknagel (2 zelfs, mijn beide grote tenen) en ze zijn er allebei al eens afgevallen (doordat ik er met een broek achter bleef haken…) en ze groeien gewoon weer als kalknagels terug. Heb ooit die medicatie geprobeerd maar zag 0 verschil na een maand en je moet het net zo lang slikken tot het uit is gegroeid?!?! Althans dat was toen. En toen dacht ik laat maar. Ik lak mijn schimpies gewoon een kek kleurtje en own it ![]()
/levensverhaal lol
Haha ja kut he! Kwam vandaag een kennis tegen die inderdaad toevallig hetzelfde had. Gelukkig helpt die antibiotica zalf goed! Ben weer helemaal de oude
Ik volg al een jaar een traject bij de pedicure om de schimmelnagel weg te krijgen.
En na jaaaaaren heb ik eindelijk een normale nagel! (onderkant, de bovenkant moet nog uitgroeien)
Kan je misschien meer vertellen over dit traject?
Ik ben ook benieuwd!
Mijn vriend loopt ook al een paar maanden bij een medisch pedicure. Hij heeft een spray gekregen die hij 's ochtends en 's avonds op de nagel moet spuiten. Eén keer per maand heeft hij een afspraak waarbij er dan weer een stukje nagel wordt weggehaald. Hij had zelf ook al vanalles geprobeerd maar er groeit nu eeeeindelijk weer gezonde nagel.
Ja ik loop hier ook voor bij de pedicure sinds januari en zie echt veel verbetering. Mijn nagel was ook helemaal dik dus dat heeft ze weer dun gevijld(?) en heel kort geknipt en ik ga 1x in de 2 maanden terug en eigenlijk knipt ze het dan vooral kort.
Verder gebruik ik deze combinatie elke dag:
(Ik heb een “before” foto en zal als ik thuis ben ook een foto maken van hoe het nu is en die in een spoiler gooien)
Ik zag gisteren een filmpje van een hoefsmid en toen dacht ik, dit is precies wat ik doe met mijn schimpies ![]()
![]()
Heb ook zo’n soort tang hahaha.
Ik heb zelf zo’n vijl waarmee ik het al dun vijl. Verder is het dus vooral dit spulletje?
Nate the hoofguy? ![]()