Hahaha nee het was deze Samuel Marlow Dip WCF on Instagram: "What’s a farrier you ask …. • #oddlysatisfyingvideo #farrier #horsesofinsta" (wow dit is ook een hele branche ontblote hoefsmeden hahaha)
Hij mag mijn hoefjes ook wel komen doen mijn god zeg
Ja ik denk het. Weet ook niet echt waardoor het nu wel lijkt weg te gaan (of dat dus door de spray komt of het vijlen of…?)
Overigens heeft ze ook wel mn halve nagel weggeknipt hoor en daarmee kwam er ook een soort spleet in mn teennagel dus misschien dat dat ook hielp omdat ik daardoor die spray ook daar kon gebruiken.
Dit klinkt als the meticulous manicurist
(een youtube kanaal van een Amerikaanse vrouw die pedicure is en die behandelingen filmt wat enorm satisfying is maar ook wel een beetje smerig soms om te zien)
Ik kom even de party pooper uithangen, maar de enige effectief bewezen behandeling voor schimmelnagels is toch langdurige behandeling (12 weken) met antischimmeltabletten.
Als je je bedenkt dat die schimmel diep in de nagel zit en je nagel een stuk dieper begint onderhuids dan wat je kunt zien, dan kun je je wel voorstellen dat lokale behandeling nooit de hele nagel kan bereiken.
Lokale behandeling kan het er vaak wel beter uit laten zien en dat is een doel op zich, dus dat is prima uiteraard.
Maar wat als die behandeling ook niet werkt (zoals sommigen hierboven ervaren?) moet je dan gewoon accepteren dat de kalknagel bij je hoort? Of moet je op termijn opnieuw.
Wat ik hierboven lees zijn mensen die niet die 12weekse behandeling met tabletten hebben gedaan, of in ieder geval niet de volle 12 weken.
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat het niet werkt, wel dat mensen te vroeg verbetering verwachten. De kuur maakt die schimmel dood, maar daarna doet die nagel er nog wel een jaar over om gezond uit te groeien. En helaas is er wel kans dat het terugkomt.
Ja je moet echt doorzetten met die pillen! Het is heftig spul maar werkt wel echt als je het lang genoeg slikt. Heb het ook 1 keer gehad en wel de pillenkuur gedaan + ben sindsdien heel voorzichtig met op blote voeten lopen op openbare plekken (doe ik dus niet eigenlijk), strooi om de zoveel tijd met dat daktarin spul in schoenen enzo, zorg dat ik altijd goed mijn voeten droogmaak en al die standaard dingen en sindsdien heb ik nooit meer problemen gehad. Maar je moet dus echtttt geduld hebben. Wel heel satisfying om zo’n gezonde nagel te zien groeien. Imo echt zonde om je tijd te verdoen met eindeloos huis tuin en keukenmiddeltjes proberen die toch niet werken
Had je last van bijwerkingen?
Viel heel erg mee! Ik had alleen bijna geen bloedverlies in mijn stopweek in die maanden, dat was wel een gekke gewaarwording. Maar was meteen weer normaal toen ik klaar was met de kuur. En je moet bloedprikken om je leverwaarden te checken waardoor je wel even denkt waar begin ik aan
Maar ik vind het heel fijn om weer mooie sandalen enzo te kunnen dragen zonder me druk te maken om zo’n stomme nagel
Arghh ik twijfel hier echt over. Het lijkt me fijn als het weg is maar ik vind zo’n behandeling toch wel heftig klinken. De duur, de bijwerkingen enzo.
Kan zo’n schimmelnagel eigenlijk kwaad? Voor je gezondheid?
Edit: was er hier op het forum niet een keer iemand die tinnitus had gekregen van die tabletten? Dat was echt een heftig verhaal.
Ik heb vorige week een ongelukje op vakantie gehad en het is zo fascinerend om te zien hoe de wond op mijn arm heelt.
Voor iedereen die goed gaat op wonden/korsten
Dit was vorige week. Het was hier ontstoken en na deze foto hebben ze de korst eraf geschraapt (ik dacht dat ik dood ging):
En zo is het nu
:
Nu vooral hopen dat het geen litteken wordt
Wow vind het er wel vet mooi uitzien al
Omggggg hoe hebben ze dat er af geschraapt? Met een soort raps ofzo???
Hahaha ja ik wilde ook al zeggen ben je een koekje
Ik durfde zelf niet te kijken dus ik weet het niet, maar m’n vriend zei dat ze een soort pincet gebruikten??
Ohh mijn huisarts vertelde me dat ik ze net zo lang moest slikken tot ze uitgegroeid waren. En toen dacht ik, ik zie na 1 maand nog helemaal niks dus dat gaat nog een jaar duren dus laat maar. 3 maanden is wel haalbaarder ![]()
Nee dat is niet zo, met 12 weken Terbinafine weet je vrij zeker dat de schimmels dood zijn, alleen groeien gezonde teennagels maar 1mm per maand en zieke nagels nog langzamer, dus het duurt gewoon heel lang.