Het TMI topic #3

Omgggg. Heb al 3 weken heeel erg last van een stinkende adem. Mondhygienist gaf aan dat ze geen amandelsteentjes zag. Was alleen maar in de weer met flossen, mondwater etc maar niks hielp. Dus ik dacht ik ga toch nogmaals proberen of ik amandelstenen heb. Er kwamen meeega veel kleintjes uit maar ook deze joekel.

Hoop zo erg dat ik nu van de slechte adem af ben

14 likes

Wow dat is al snel!

foto kalknagel

Vorige zomer (met restjes nagellak🫣) vóór pedicure & die spray en olie

Vandaag - nog niet weg, maar lijkt wel een stuk beter te gaan.

18 likes

Dat schoonmaken is nodig om de wond te laten genezen. Kun je op allerlei manieren doen, ook met een soort raps :joy:

1 like

mag ik vragen welke spray en olie?
Dit ziet er namelijk heel goed uit!

3 likes

Die staan hier een paar posts boven

3 likes

Ik vind het zo lekker om te krabben op mijn hoofdhuid en dan korstjes tegen te komen en die los te krabben. Vooral als je dan ineens een groter stuk vindt en uit je haar moet trekken tussen duim en wijsvinger. Zo satisfying!
En het houdt zichzelf lekker in stand, want door het lostrekken van zo’n korstje komt het wondje eronder bloot te liggen en komt er weer een korstje.

Wat is korstje eigenlijk een gek woord als je het meerdere keren typt of zegt

40 likes

Zwaar gare tong… dokter weet niet precies wat het is.
S ochtends gaat het redelijk, voelt wel wat pijnlijk/branderig. Maar s avonds na al het eten/drinken/praten is het vreselijk.
Dan komen er ineens, naast de rode vlek, ook bultjes! Zo naar, nu ineens ook weer een soort witte pukkel en bultjes erop

Samenvatting

Dit lijkt me heel naar!

3 likes

Dit heb ik ook een periode gehad, maar dan aan de zijkanten. Ik was toen zwanger, had net corona gehad en de huisarts dacht dat het verminderde weerstand was. Ging vanzelf over bij mij. Heeft ongeveer een week geduurd.

1 like

Iedere 5 weken ben ik bij de pedicure.
Ze vijlt de betreffende nagel dan helemaal op, zodat de anti-schimmeldruppels (loceryl, zwaardere dosering kopen in Duitsland) beter hun best kunnen doen.
Die gebruik ik 2x per week (je vijlt dan zelf de nagel eerst weer en dan druppels er op).

Dat heb ik nu een jaar gedaan en de schimmel begint nu goed uit te groeien.

5 likes

Mijn vriend maakt zijn wonden van wielrennen / mountainbiken altijd onder de douche schoon met een nagelborsteltje :weary:
Snap echt niet dat hij dat bij zichzelf kan.

2 likes

Ja ik heb iets soortgelijks (wel wat kleiner gebied) ook wel eens bij verminderde weerstand door ziekte/medicatie @KUBUS Duurt vaak een week of twee. Echt heel pijnlijk zo’n grote plek, hoop voor je dat het snel wegtrekt!

2 likes

Mijn vriend heeft altijd enorm veel grote schilfers, echt als korsten, op zijn hoofdhuid die ik constant uit zijn haar kan halen, echt een leuke bijkomstigheid van mijn relatie :zipper_mouth_face: en ik mag het nog doen ook, ben er soms zo een kwartier mee bezig

3 likes

Damn tandjes op elkaar :face_with_spiral_eyes:

1 like

Ik kreeg dit van Aquafresh tandpasta! En ook eens van antibiotica. Was heel pijnlijk. Hopelijk ben je er snel vanaf.

Rauwe tomaat kan dit ook veroorzaken geloof ik. Dat kon ik toen ook niet verdragen.

5 likes

Ik heb dit nu al een tijdje met rauwe tomaat en ik dacht dat ik gek begon te worden :scream:

1 like

Haha zoveel vragen; wat voor korstjes, hoe komen die daar, en trek je zo niet per ongeluk haren mee. Dat het dan dunner wordt en sneller uitvalt?

2 likes

Ik had een vriend die dit al jaaaaren had. Bleek gewoon een schimmel op de hoofdhuid. Eén keer anti schimmel shampoo (selsum) en hij was er van af.

2 likes

Nee klopt kan ook door nachtschade komen zei de dokter.
Maar thanks allemaal! Kan niet wachten tot ik er vanaf ben

2 likes