Even bemoeizuchtig, maar je man kan beter altijd zonder lenzen douchen, want er mag geen water bij je lenzen komen. Dat weet ik helaas uit ervaring, je kunt dan een amoebe in je oog krijgen die je hoornvlies op eet. Mijn verhaal kun je hier nog wel terugvinden.
Ik vind het echt goed dat je hiervoor waarschuwt. Ik heb het eens met mijn vriend gedeeld die ook weleens lenzen draagt onder de douche. Hij wil het niet geloven volgens mij dat het hem net zo goed kan overkomen.
@Bennielava ik vind dat ook goed hoor.
Ik douche altijd met mn lenzen in, sterker nog ik doe ze in voor het douchenš dan kan ik tenminste zien wat ik doe met scheren enzo haha.
Maar zal het toch erna doen, dit is zoān verhaal kleine kans, grote impact gok ik.
Love it ![]()
![]()
Ja ik deed het ook al 20 jaar verkeerd, zwemmen en douchen met lenzen in, ik was er ook nog nooit op gewezen. En ik wil natuurlijk helemaal geen discussie starten over waarom mensen wel of niet hun lenzen dan dragen. Maar idd, kleine moeite om ze uit te doen, want je bent (ondanks de kleine kans dat je het krijgt) echt goed de sjaak als je het krijgt. Ik heb mn oog en mijn eigen hoornvlies nog, dat is al winst!
Jouw verhaal is waarom hij vrijwel altijd zonder lenzen doucht! Ik las het toen op het forum en heb het toen verteld. Wel heel lastig, want zwemmen doet hij wel gewoon met. Zonder lenzen is hij vrijwel blind (hij ziet het verschil tussen fel licht of donker, maar geen herkenbare dingen). En een bril kan niet omdat het een + sterkte is.
Door jouw verhaal douche ofzwem ik ook nooit met lenzen
wooooooooooooow ik douche altijd met lenzen in, maar door dit bericht, hell no!
Brillen heb je toch ook in plus?
Ja die heb je wel
Maar kan me wel voorstellen dat zwemmen met bril niet zo fijn is. En zonder bril zie je niks⦠misschien bedoelt ze dat?
Klopt inderdaad, alleen + glazen vervormen heel erg. Zeker bij een sterkte van +22. Dus hij kan heel goed zitten en lezen/tv kijken met bril. Maar lopen en bewegen vervormd zo erg dat je meteen heel misselijk en duizelig wordt.
Oh wauw dat wist ik niet. Weer wat geleerd!
Ik heb geen lenzen ofzo maar ja inderdaad dit verhaal is me voor altijd bijgebleven!!
Wow dit klinkt heel heftig, ik probeerde een beetje terug te lezen, maar zag het originele bericht hierover niet. Wel goed dat je waarschuwt hiervoor!
Ik douche nooit met lenzen, maar zwem wel regelmatig (al ga ik echt bijna nooit onder water, want dan gaan ze er sneller uit). Geldt dit voor alle lenzen? Ik heb daglenzen, dus gooi ze elke avond weg.
Dit verhaal is me ook bij gebleven en elke dag als ik toch weer met lenzen onder de douche sta denk ik Ohja dit moet ik niet doen!
Maar dat blijft dan toch niet hangen.
Kijk maar uit want voor je het weet heb je tyfus in je oogbal.
Maar voor iedereen die met lenzen in doucht: Hebben jullie dan niet extreem droge ogen daarna? Ik had dat wel altijd en vond het daarom echt niet chill om met lenzen in te douchen!
Nee hoor dat niet. Ik heb -9 dus als ik zonder lenzen douche moet alles op gevoel. Dat gaat niet met scheren ![]()
Beetje oefening, haha. Eerste keren kwam ik later erachter dat ik een baan gemist had op mān benen, maar tegenwoordig ben ik zeer geoefend.
Dan toch maar een duikbril op!!!