Dit onderzoek is wel onder zwangeren gedaan maar gentle iron werkt niet slechter, mogelijk zelfs iets beter
(Screenshot van Verlosmoeder. Zij is verloskundige en deelt vaker dit soort informatie op basis van wetenschappelijk onderzoek.)
Dit onderzoek is wel onder zwangeren gedaan maar gentle iron werkt niet slechter, mogelijk zelfs iets beter
(Screenshot van Verlosmoeder. Zij is verloskundige en deelt vaker dit soort informatie op basis van wetenschappelijk onderzoek.)
Heb je nu ferrofumaraat? En hoe vaak neem je het nu? Ik zit helemaal in een ijzerfuik en heb begrepen dat je het beter om de dag kan slikken, omdat het de 2e dag niet wordt opgenomen en je dus eigenlijk voor niks slikt.
Succes ermee iig, echt klote wel ![]()
Echt die ijzertabletten vind ik zo kut! Je kan niet (goed) poepen, daardoor krijg je waarschijnlijk die aambeien. Moet je weer movicolon slikken zodat je kunt poepen. Ik kan geen koffie meer drinken in de ochtend als ik net wakker ben, of ik moet ze 's nachts slikken (ja first world problems, maar mis dit echt). Ik weet dat het voor een goed doel is maar wat ik het allerergste vind: ik heb vorige keer zo veel moeite gedaan en toen hoefde ik ze maar 2 keer in de week, dus dacht: moet goed lukken. Was blij dat het klaar was en weer goed kon poepen en toen… was het maar 1!!! gestegen. Dus nu weer elke dag.
Succes!
Ja, ik het precies hetzelfde. Toen ik minder slikte was mijn ijzer nog meer gezakt. Nu mag ik dus wel om de dag slikken en over 3 maanden weer prikken. We gaan het zien. Die koffie en zuivel vind ik ook zo kut.
Ik moet ze ook weer slikken maar ben het aan het uitstellen omdat ik 1) niet goed kan timen wanneer ik die pillen moet nemen (heb altijd yoghurt als ontbijt en weiger eerder op te staan om er een half uur tussen te laten zitten) en 2) ik standaard al geobstipeerd ben ![]()
Ik kreeg net opeens zo’n typische heftige buikkramp met zweet dat je weet dat je echt een halve minuut hebt om op de wc te gaan zitten en dat je dan leeg loopt. God wat voel ik me ellendig, zou zo graag willen weten wat het dan is wat eruit moet. Volgens mij heb ik niks slechts gegeten, hopelijk niet iets besmettelijks want we hebben nog steeds maar 1 wc. ![]()
![]()
![]()
@AmazoneSlash bewoners op mijn werk krijgen ze om 16.00 om dan nog genoeg van avondeten af te zitten (yoghurt/vla)
Dat is misschien ook nog een idee! Wanneer eten zij dan voor het laatst? 12.00 uur? Want je moet ze ook op een nuchtere maag slikken toch?
Vaak half 1 lunch en dan drie uur/ half 4 drinken, met soms een koekje. Dit was dan wel ok, omdat 1 van degene bij het ontbijt mrlk heeft en sowieso melk in de koffie. En 2 uur voor ontbijt wakker maken wordt ook vrij ingewikkeld😅
2 uur toch? Half uur bij geen zuivel of caffeine vrije producten.
Ik heb ook een (uitwendige) aambei (door ijzerpillen), waar een scheur in zit dus bloedt (al vanaf vrijdag avond), inmiddels ook aan het menstrueren dus het is een pijnlijk bloedblad beneden.
Update aambei(en) en obstipatie
Om de obstipatie te verbeteren heb ik inderdaad een laxeermiddel gekregen. Molaxole.
Gadverdamme goor, proef de smaak nog in mijn mond. Ik word er in ieder geval goed winderig van, alleen ben ik nu een beetje bang dat ik in mijn broek poep als ik een scheet laat. Als tiener heb ik wel eens laxeermiddellen gebruikt
en dan was het na een tijdje echt rennen naar de wc.
Daarnaast doe ik echt mijn best betere wc manieren te hebben en probeer ik de neusspray tip die ik hier heb gelezen. En de fibermaxxing trend doe ik al een lange tijd mijn best voor.
Werkt iets als sperti nou eigenlijk?
De pijn/jeuk/discomfort is in ieder geval al flink afgenomen, dus dat is top!
Door dit topic bedacht ik me ineens dat mijn nieuwe vitaminepillen misschien wel de oorzaak van mijn leed zijn. Ik laat ze nu staan en hopelijk is het snel weer als vanouds. Zou wel fijn en makkelijk zijn.