Het TMI topic #3

Dit is echt een ranzig verhaal.

Ik heb kippen. 1 kip heb ik overgenomen en toen ik haar mee naar huis nam zag ik dat haar hele kont vol zat mer vastgeklonterde poep. Dat heb ik toen los geweekt.

Mijn vriend zei deze week dat ze het weer had, dus ik deed haar vanavond weer in een bak met water. Opeens zag ik allemaal kleine witte wormpjes in het water drijven. Echt goor. Toen ik ging ik kijken naar haar kont… zag ik die wormpjes daar ook. Die poep zat zo vast tussen haar veren dat er een wondje is ontstaan, die was geïnfecteerd. En tussen de veren zat die poep en daar zaten dus allemaal kleine maden in :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

Heb die maden er 1 voor 1 tussenuit gehaald met een pincet, die veren weggeknipt en de poep losgeweekt en ben toen naar mijn werk gereden voor wondspoeling, betadine en andere wond dingen. Echt heel vies, voelde me ook heel schuldig dat ik het niet eerder gemerkt heb. Warme weer zal niet echt mee helpen en het kippenhok trekt überhaupt wel veel vliegen aan

25 likes

Ik vind het vooral ontzettend lief en goed van je dat je dit hebt gedaan :heart:
Soms vallen dat soort dingen gewoonweg niet op. Het is fijn dat je/jullie het nu hebben gezien. Hopelijk heeft de kip er snel minder last van!

20 likes

Onder de konijnen komt dit vaak voor en ik heb dit zelf ook 3 keer meegemaakt :frowning: Konijntje Dan is er helaas aan overleden.
vVoel jezelf niet schuldig want het kan al binnen 24 uur gebeuren! Goed dat je het hebt schoongemaakt. Ik weet nog dat wij naar de dierenarts zijn geweest en die kon een prik geven dat de overige maden ook dood gingen en we hebben haar toen binnengehouden zodat er geen vliegen bij konden komen.

Mijn konijn is hier inderdaad ook aan overleden toen ik kind was, werd gewoon opgegeten door maden :sob: dierenarts kon niks meer doen. Zo zo zielig. Echt trauma aan overgehouden. R.i.p Muffin.

Zoals @DikkeKip zegt: echt heel lief dat je dit doet voor die kip. Dat zegt veel over jou als mens vind ik. Ik denk echt dat niet veel mensen dit over zouden hebben voor een kip :heart:

9 likes

Heh maar een kip is toch ook gewoon een huisdier? Hoe is dat anders dan een kat of hond?

9 likes

Mijn beide kippen zijn hier aan overleden.
Echt heel goed opvolgen! Wij keken bijna om het uur en altijd nieuwe wormpjes… onze kippen zijn vanbinnen opgevreten door die beesten…
Ik hoop dat jou kipje het redt

2 likes

Het zal je verbazen hoeveel mensen gewoon 20 kippen in de achtertuin pleuren en er niet over nadenken

6 likes

@Nude dit wat Luzarl zegt. Ik beschouw een huisdier als een volwaardig gezinslid. Deze behandel ik met liefde en zorg. Of dat nou een hond, kat, kip, hamster enz is. Er zijn helaas veel mensen die denken: oh leuk ik begin aan een huisdier en als het ineens werk kost er niet meer naar omkijken of het dier weg doen. Of alleen kippen/dieren nemen voor een doel en als een kip/dier ziek is of zwak wordt het dier weg doen en denken: “ja, wat kost nou een kip? Dan koop ik wel een nieuwe”. Dat vind ik echt zielig. Ik denk gewoon echt dat niet veel mensen het zo zouden aanpakken als Karl doet. Vaak zegt het heel veel over mensen als ze dus zorgzaam zijn voor hun dieren, want helaas is dat in de realiteit gewoon echt niet zo.

6 likes

Echt sneu voor het kipje… Maden zijn ook met zo veel door dit weer. Ik ging even het plastic afval voor aan de straat zetten deze week, die in de tuin lagen. In een zak moet wel iets doods in gelegen hebben wat daar zat circa een plakkaat van 0.5m2 aan maden in. Ik ging bijna over mijn nek, zo goor.

4 likes

Omg ik had vandaag echt iets genants. Ik was ergens en kreeg spontaan veel bloedverlies, dus ik had in de wc snel alles weg gehaald en wc papier om mijn onderbroek gerold. Toen ben ik maandverband gaan kopen, maar ik voelde het weer heel erg lopen. Ik ging naar vrienden, dus ik dook daar meteen de wc in en zag dat het wc papier al helemaal vol zat en uit elkaar viel. Ik allemaal weg gehaald en de maandverband in gedaan, zie ik even later op meerdere plekken in hun huis rode propjes wc papier op de grond liggen :sob::sob::sob: dat is dus door mijn broekspijp eruit gevallen!!! Ik zag het op 3 plekken in huis en durfde het niet te zeggen, dus ik heb het snel opgeraapt voor zij het nietvermoedend zouden doen. Pfff ook die nieuwe maandverband was heel snel vol, dus het was echt veel.

5 likes

Kan je ze niet ff appen hoe of wat? Ik heb geen schaamte bij mn vrienden dus zou wss al schreeuwend binnen komenHEB FOCKING WC PAPIER IN MN STRING​:clown_face::joy:

Maar misschien wel prettig dat ze weten dat mochten ze wat vinden ze niet denken dat er een crime scene is haha

4 likes

Hahaha ja, dit zijn 2 mannen en relatief nieuwe vrienden. Toen ik binnenkwam riep ik wel: ik moet meteen naar de wc want ik ben aan het doorlekken!! En dat vond ik al heel dapper van mezelf! Bij vriendinnen zou ik het wel gewoon zeggen, maar hier vond ik het toch moeilijk!

Toen ze alle twee weg waren heb ik even een rondje gedaan, dus hopelijk heb ik alles
gevonden!

7 likes

haha niet iedereen is zoals jij @lightbox

3 likes

Ook weer waar

Heb een heftige :smirk::smirk::smirk: nacht achter de rug maar heeft wel zn sporen nagelaten

Mn arm btw

6 likes

Ik ben gisteravond uit eten geweest en heb denk ik wat verkeerds gegeten, want alles komt er aan twee kanten weer uit :sob::sob: Hopelijk stopt dit snel. Ik ben nu wel heeel blij dat het niet meer zo warm is

Tja als je been het niet doet moet je wat :joy:

2 likes