Het TMI topic #3

Ja het is pijnlijk maar ik vind ergens ook wel fascinerend hoe snel dit is gegaan. Mijn hand ziet er vandaag uit alsof ik door een zombie ben gebeten ofzo. Dit is het verschil tussen zondag en vandaag.

Samenvatting

Gelukkig zijn ze bij het bedrijf waar ik elke dag een beetje schoonmaak wel heel lief. Ik blijf tot maandag sowieso thuis.

7 likes

Heeft inktvis dat effect??

1 like

I dont know maar die conclusie trok ik maar

2 likes

Ja snap ik. Bizar, pikzwarte poep😅

2 likes

Ziet er inderdaad pijnlijk uit! Ik heb er ook last van en blijf het ook bijzonder vinden hoe snel het gaat als de blaasjes open gaan. Bij mij bleek het parfum allergie, misschien kan je een huidtest laten doen. Mocht er niets uitkomen, dan kan je in ieder geval dingen uitsluiten. Ongevraagde tip: katoenen (krab)handschoenen helpen om het opengaan van de blaasjes tegen te houden bij mij (vooral s nachts, maar je kan het bijv ook onder een schoonmaak handschoenen dragen)

3 likes

ben begonnen met m’n heupkraken op te nemen omdat ze soms zo heftig zijn hahaha

5 likes

Ik denk zelf dat hitte de trigger is geweest. Het was voor het weekend een paar dagen warm en bij mijn vriend in huis was het echt teringwarm vorig weekend (en door drugs voelde het nog warmer) en raam kon ook niet open want een logeerkat daar nu.

Maar probleem is wel als het door de hitte komt dan kan dit wel weer terugkomen in de toekomst bij warmte. :smiling_face_with_tear: :cry: Thanks voor de tips in ieder geval! Wil ook de dokter nog even vragen wat verstandig is want wil maandag toch wel weer “werken” (zo boeiend is het eigenlijk ook niet wat ik doe).

2 likes

Ik heb er ook last van gehad (dyshidrotisch eczeem iig) en arts en dermatoloog zeiden beide dat je er vaak gewoon niet achter komt. Eerste waar ze aan dachten was overigens wel (agressieve) schoonmaakmiddelen, veel met je handen in het water etc. Ik had zelf het idee dat het ook te maken had met lage weerstand/stress, was toen toevallig ook meerdere dagen 30+ grafen en ik merk nu dat ik kleine blaasjes krijg als m’n handen heel droog worden. Bv bij veel wassen of in de winter.

3 likes

Ja eerste wat de dokter ook zei in de mail was oorzaak bijna altijd onbekend. :cry: Maar ja ik legde zelf de link met hitte omdat ik zondag dus al hele kleine irritatiebultjes had. Maar het kan idd door veel dingen komen. Maar wel een goeie om in de gaten te houden ja.

Maar ik denk niet dat het door mijn schoonmaakwerk komt want zo professioneel is dat allemaal niet (doe het gewoon omdat anders niemand daar het doet) en ik doe vooral beetje de basis dingen doe je ook doet in huis haha. Maar ja ook dat kan ik eigenlijk niet met zekerheid zeggen, net als de hitte vorige week. Verrot is dat wel ja haha.

Fijn en lief dat mensen meedenken trouwens :heart: (ook al is dit niet het medische topic sorry haha), wilde gewoon mijn zombiehand laten zien maar tips zijn altijd fijn (mag ook in DM :kissing_heart:).

1 like

Ik ben net enorm overvallen door mijn menstruatie. :sweat_smile: Sowieso was ik al later dan normaal en vanochtend heb ik nog een zwangerschapstest gedaan. Negatief. Na de lunch kreeg ik enorme buikkramp (ik dacht van mijn darmen) en rende ik naar de wc. Toen ik mijn broek liet zakken druppelde het bloed al op de vloer, en het zat ook al in mijn ondergoed en onderkleding, en op mijn bovenbenen. Ik werd ook meteen licht in mijn hoofd en was blij dat ik kon gaan zitten.

Wel ben ik blij met de duidelijkheid, want wachten op je menstruatie die te laat is, en tegelijk negatief testen vind ik altijd vervelende dagen. Dan wil ik gewoon uitsluitsel. En gelukkig was ik thuis, buiten de deur is dit nog vervelender.
Nu maar aan de slag met ossengalzeep. :smiling_face_with_tear:

6 likes

Omg ga naar een chiropractor. Ik wil een volledig filmpje hahahaha!

4 likes

Neeeee niet doen @instantramen.
Die mensen zijn gevaarlijk.

13 likes

Ahjoh, try before you die

2 likes

De moeder van een vriend van mij is daardoor nu verlamd. Ze zijn echt doodeng

3 likes

Ja ik ken de verhalen wel en ik weet hoe gevaarlijk het is. Vind het oprecht erg van de moeder van je vriend.
Neemt niet weg dat ik de filmpjes heerlijk vind.

5 likes

Wat is er met chiropractors?:hushed:

6 likes

Zijn kwakzalvers

6 likes

Dat snap ik! Haha

@loretje het kan heel lang goed gaan, maar als ze iets verkeerds doen kan dat echt gevaarlijk zijn

3 likes

Oh man, ik heb een poosje geleden een keer op het punt gestaan met de kleuter naar een chiropractor te gaan. Blij dat ik dat niet gedaan heb!

3 likes

Ja snap ik! Volgens mij kan het echt werken, maar het gebied tussen goed en fout is heel klein blijkt :pensive:

3 likes