Het TMI topic #3

Curanol zalf en tabletten waren hier mijn beste vrienden na de bevalling. Die aambeien waren echt erger dan de opgelopen schade aan mijn doos. :hot_face: Maar dankzij die middelen waren ze snel verdwenen.

Ik heb theranal en de pijn is echt al een stuk minder. Hoop dat ze er ook door slinken.

2 likes

Theranal helpt bij mij ook heel goed! De eerste dag smeren doet t alsnog helse pijn, maar daarna gaat het heel snel beter.

(Aambei overgehouden aan mn zwangerschap…echt top)

1 like

Er hebben al meerdere mannen deze cringe grap op de verloskamers gemaakt tijdens t werk. Janken!!!

Oja en sommige mensen poepen tijdens t persen, vaak geen hele drollen hoor steeds een klein beetje. Veeg t weg zonder te zeggen, het boeit me echt weinig. Hopelijk helpt dat n beetje tegen de schaamte. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat dan weer wel ;).

Heb wel ergere dingen gezien dan poep.

17 likes

Walgelijk

Wat dan

6 likes

Mijn vrouwelijke fysio zei dit zelfs. Volgens haar was het beter als de man niet keek, want het was dan toch nooit meer hetzelfde. Wtf.

On topic: Ik heb geen idee of ik gepoept heb. Heb er in ieder geval niks van gemerkt! Het kan me ook weinig schelen. TMI: Na mijn bevalling poep ik in één keer zóveel… Ik zou het zo van trots (en blijdschap dat de obstipatie weg is) aan mijn vriend laten zien, haha. Die zou daar ook nog wel voor in zijn.

6 likes

Wil je t weten😂. Wonden die in- en uitgangen hebben die je moet volproppen met gazen en die ruiken naar rot vlees.
Dan vallen de verloskamers nog mee met vruchtwater, plas, poep, kots en bloed.

6 likes

Maar voor heel veel mannen is het toch ook zo? Dat als ze er eenmaal een kind uit hebben zien komen dat ze de vulva alleen nog associëren met baby’s en niet geil. Het is stom maar kan je die man eigenlijk iets kwalijk nemen behalve dan dat hij de ‘grap’ maakt?

3 likes

Ik denk niet dat je alle (oké, heel veel) mannen over één kam hoeft te scheren. Die van mij heeft dat bijvoorbeeld totaal niet en in mijn omgeving heb ik dat ook nog vrij weinig gehoord. Bijna niet eigenlijk. En ik praat altijd best open over dat soort dingen. Ik krijg bij die grap altijd wat een gevoel dat het stoer en grappig doen is over de rug van de partner (zonder wie je nota bene geen ouder was geworden). Dat vind ik best jammer.

18 likes

Ja ik bedoel los van de grap. Dan ben je echt een ass als je die maakt. Maar er zullen vast veel mensen zijn die liever bij het hoofdeinde hadden gestaan.
Maar hou gewoon je bek er over indd

1 like

Je kunt gewoon kiezen waar je staat, dus als je het niet wil zien kijk je gewoon niet.

3 likes

Haha, ja eens! Maar toch denk ik ook wel dat het (deels) een kwestie is van je eroverheen zetten, realistische verwachtingen en jezelf voorbereiden o.i.d. Ik kan er nog zoveel over zeggen, maar ik merk dat ik niet goed uit mijn woorden kom op dit tijdstip.

Nou inderdaad. Eens.

Alsof het voor een vrouw zo leuk is als er na een bevalling hechtingen nodig zijn geweest.
Minste wat een man kan doen is dan zijn mond houden ipv zulke grappen maken. En heel misschien, maar dat is wellicht veel gevraagd, gewoon even respect hebben voor je partner. @Monster

Als ze er niet tegen kunnen gaan ze inderdaad maar gewoon bij het hoofdeind staan.

6 likes

Maar denk je echt dat dat normaal is? Ik associeerde mijn lichaam door die hele bevalling ook even niet met seks, maar kan dat nu prima weer opzij zetten. ‘Alleen nog associeren met baby’s en niet geil’ als ze er eenmaal een baby uit hebben zien komen vind ik echt best sneu. Mijn man herkent dat ook helemaal niet zegt hij (ik citeer: ja toen beviel je daarmee en nu is het gewoon weer bloedgeil tijdens de seks hoor.)

21 likes

Normaal zeker niet en waarschijnlijk ook best laf maar in mijn omgeving weet ik wel dat mannen er echt wel zo over denken. Sommigen die spijt hebben dat ze de vulva in die toestand hebben gezien.
Meesten zijn ook niet meer bij elkaar, misschien zegt dat wat :joy:

1 like

Ik herken dat ook totaal niet in mijn omgeving/partner. De mannen zijn vooral trots op wat hun partner heeft gedaan en verwonderd over wat het menselijk lichaam kan. Klinkt meer als stoere hihaho mannenpraat van pubers eigenlijk :sweat_smile:

8 likes

Dat is normaal! Worden skin tags or marisken* (lol @FrauHelga) genoemd en gaan ip niet weg. Komt door wat uitgerekte huid door die aambei

1 like

Toen ik net bevallen was, ging mijn vriend even naar de wc (daar had hij op een of andere manier bereik, zodat hij familie kon informeren en die zat naast de bevalkamer) en ondertussen onderzocht de verloskundige de placenta. Zij zo: kan uw man daar tegen? En hij stapt net de kamer in met vol zicht op mijn doos, volledige bloederige placenta omhoog gehouden door de verloskundige…en hij heel droog: zal nu wel moeten🤣
Hij heeft ook gezien hoe het hoofd van onze dochter eruit stak en hij vindt me nog steeds sexy☺️

18 likes

Ik vind dit -als Paap- best een geinige autocorrect. :rofl:

2 likes