Het TMI topic #3

Ja, meenemen onder de douche? En daarna goed wassen in een teiltje.

1 like

Ik vind het vooral kut dat je er zo koude handen van krijgt met het uitspoelen. Ik vind het bloed altijd wel bijzonder dat er dan zoveel in zo’n nietszeggend stukje stof kan zitten. En het is zo verdund, net ranja :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heeft je wasmachine een spoelprogramma? Je zou dan het ondergoed eerst daarin kunnen spoelen. Ik kan bij die van ons ook kiezen of er na het spoelen gecentrifugeerd moet worden of niet, ik zet dat altijd uit en dan doe ik er na het spoelen de rest van de kleding die gewassen moet worden bij voor een normaal programma.

4 likes

Alleen als de douche koud is, niet bij een warme douche. Bloed nooit direct warm uitspoelen.

1 like

Oja!!! Even vergeten haha.

2 likes

Ik heb geen menstruatieondergoed maar het is wel iets wat ik zou willen op de langere termijn (ik doe nu een no-buy) en dan zou ik het onder de douche goed uitspoelen en daarna gewoon wassen als ik weer een was draai?

2 likes

Je spoelt het uit met koud water, dus kan, maar ik douche zelf niet koud :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik bedoel niet per se uitspoelen als ik onder de douche sta maar gewoon onder de douchestraal met koud water zodat het bloed door het afvoerputje wegspoelt ipv dat ik het onder de koude kraan in de wasbak afspoel.

2 likes

misschien vies en TMI ( dan zit ik hier goed) maar ik gebruik wasbaar maandverband en spoel dat nooit uit. Ik gooi het gewoon bij de was, dat uitspoelen doet de wasmachine maar.

5 likes

Maar was je dan zo vaak per dag of laat je het dan eerst indrogen?

Ik was wel vaker als ik ongesteld ben omdat ik niet heel veel van die maandverbanden heb, maar het kan idd best twee dagen liggen indrogen.

1 like

Je ruikt er niets van. Het wordt prima schoon, klein beetje verkleuring maar het is maandverband dus het is niet alsof iemand dat ziet. Ik ben de enige die de machine gebruikt .

6 likes

De fijnste die ik heb vind ik die van Mypad, maar die heb ik jaren geleden via bol gekocht en zie dat ze niet meer leverbaar zijn.
Heb er ook een paar die wit met zwarte stippen zijn van levenzonderafval (merk is IMSEVIMSE) die zijn ok, maar voor mijn gevoel nemen ze wat minder op dan die van mypad.

1 like

Ik zou denken dat de stof dan sneller verzadigd raakt ofzo dat het uiteindelijk minder zal opnemen. Maar geen idee eigenlijk. Misschien is het wel alleen voor de vlekken dat je het moet uitspoelen.

2 likes

Ik heb sinds kort goeie scherpe messen en daar kan ik niet zo goed mee omgaan

14 likes

Omg dit gaat nog pijn doen als het aan het genezen is en je je hand beweegt

3 likes

Oh jeetje! Is het zo diep als het lijkt, of valt t mee?

2 likes

Niet hechting—nodig diep, maar wel diep op zich denk?

2 likes

Iehh bah. Sterke ermee!

1 like

Ik vind bloedneuzen wel zoiets raars. Uit het niets stroomde het keihard m’n neus uit en 5 min later was het klaar :woman_shrugging:

1 like