Het TMI topic #3

Eigenlijk meer iets voor het kattentopic maar echt ranzig dus maar even hier.
Dit kotst mijn kat even uit:

Samenvatting

Kots

(die luiers lagen daar toevallig :joy:)

Alsof hij een hele kip op heeft ofzo. Of zou dat er niet zo uitzien? Als je inzoomt zou je bijna denken dat ie ergens een bak gerookte kipreepjes ofzo heeft gejat. En het ruikt naar kippensoep :sob:echt heel raar.

2 likes

Als die er niet lagen had ie ook niet gekotst :star_struck:

4 likes

Ze zijn leeg/schoon he. Al is dat voor jou vast net zo goor :grin:

3 likes

Denk dat mijn kip er dan ook idd bij lag ja :laughing:

7 likes

Mijn moeder is vorige week aan haar knie geopereerd en door complicaties hebben ze aan allebei de kanten van haar kuit 2 grote sneeen gemaakt omdat ze verging van de pijn en haar spieren knelden ofzo.

Nu hebben ze allemaal nietjes in haar been gezet en daardoor een “veter” getrokken wat iedere dag wat aangetrokken werd. Gister voor het eerst die wond gezien en het is echt zo fascinerend! Komen ook iedere keer stagiaires etc kijken wanneer het verzorgd word omdat zoiets blijkbaar bijna nooit voorkomt. Heb er zelf ook maar een foto van gemaakt haha

12 likes

Ik ben zeer geïntrigeerd en ben super nieuwsgierig naar hoe het eruit ziet. Maar snap ook wel dat je de foto niet wilt delen :laughing:

4 likes

Compartimentsyndroom? :open_mouth: Is idd zeldzaam.

3 likes

Ja! Ze zei dat het inderdaad een ….syndroom was maar wist de naam niet meer.

Ze is vandaag eindelijk thuis gekomen en krijgt nu iedere dag wondzorg

2 likes

@DelilahBard Als je dit googelt zie je al NSFW afbeeldingen.

Ziet er heftig uit zeg! @Dommel Veel sterkte voor je moeder

4 likes

Ellende zeg, sterkte ermee!

3 likes

Ben ik de enige die echt gefacineerd is door de foto’s na googlen? :joy: voel me echt even een psycho

4 likes

Nou geen dank hoor jongens, geniet ervan. :joy:

9 likes

Kun je uitleggen waarom het zeldzaam is? Of is dat een gekke vraag? Ik heb wat filmpjes zitten bekijken en het lijkt me in bepaalde gevallen super logisch dat je er last van hebt… zeg maar.

1 like

Haha ehhh nee eigenlijk niet, het is gewoon echt zo’n diagnose waar we in de opleiding en op de SEH etc. altijd aan moesten denken, maar wat het uiteindelijk eigenlijk nooit was. Heb zo’n acuut compartimentsyndroom waarvoor ze die akelige operatie doen nog nooit gezien in elk geval, maar ben geen chirurg en werk niet in een ziekenhuis.

Chronisch compartimentsyndroom komt wel vaker voor, soort sportblessure meestal, maar daar hoef je niet zo’n sicke operatie voor te krijgen.

4 likes

Aiii dat ziet er heel pijnlijk uit! Sterkte gewenst voor haar. Mijn moeder heeft 2 nieuwe knieen en toen ik die hechtingen zag leek het net alsof er een rits op haar knie was gemaakt, ook best naar om te zien. Mn zus is ooit aan hamertenen geopereerd en ik werd letterlijk misselijk toen ik complete grote naalden uit haar tenen zag steken. Omg.

Ik heb dus nooit puisten dus ik moet niet klagen maar nu heb ik er ineens 1 precies tussen mn tieten zegmaar op het middenrif en het is zo pijnlijk. Iig ik denk dat het een puist is? En ik hoop dat het een puist word die ik echt zo kan uitknijpen. Ik heb geen flauw idee wat het anders kan zijn.

2 likes

In greys anatomy en andere ziekenhuis series komt het juist heel veel voor hoor :joy::joy: /s
Ik doe altijd mijn ogen dicht bij de fasciotomy (of zoiets) want vind het zo eng, haha.

4 likes

Omg ik had blijkbaar last van obstipatie en heb net echt lang op de wc gezeten en het was vreselijk. Moet er ff van bijkomen joh.

8 likes

Net bij de huisarts een stukje wild vlees weg laten halen. Wat een opluchting. Ik schaamde me er voor en nu is het weg. Het is weggebrand, maar wat een stank komt daar van af zeg. :face_with_spiral_eyes:

1 like

Oh, ik heb ook zoiets na de zwangerschap overgehouden… Ik schaam me er ook voor en vind het heel awkward, maar vond ook dat ik het maar moest accepteren ofzo. Misschien toch maar mee langs de huisarts. Thanks voor de inspiratie!

Gingen de onderzoeken okay en is er iets concreets gevonden?
Omdat mijn klachten aanhielden (diarree, misselijkheid) krijg ik ook een maag onderzoek, darm onderzoek en ijzer infuus

2 likes