Het TMI topic #3

Schijten op een festivaldixie terwijl Suzan en Freek op de achtergrond Blauwe Dag zingen is wel een vibe.

10 likes

Ik heb sinds een lange tijd weer eens constipatie en waarschijnlijk een scheurtje. Het bloed echt zo erg! De ontlastig zelf niet hoor, het is puur na het vegen maar zo kut. Ik moet denk ik maar aambeienzalf kopen :smiling_face_with_tear:

4 likes

Heb gemerkt dat ik vlak voor mijn menstruatie de klok erop gelijk kan zetten dat ik een schimmelinfectie krijg. Vind het zelf dan prettig om die witte kwark uit mijn vagina te scheppen en dan met mijn vinger om de baarmoedermond heen om echt alles weg te kunnen spoelen.

Nu voelde ik paar dagen terug - maar in mijn vage herinnering ook al een keer eerder - dat er bij mijn baarmoedermond opeens een flupje zat. Wat raar is, want normaal voelt het gewoon als een soort gladde gekke kegel met veel slijm op de randen. Maar dit keer voelde ik gewoon echt een soort bult waarbij ik de neiging had om het weg te krabben of pulken. En het rare is dat als ik het aanraakte, ik geen pijn voelde. Alsof het niet vastzat of gewoon een stuk weefsel zonder zenuwen ofzo. Heeft de grote van een erwt of een middelgrote oorbel, zo’n goedkoop goud balletje dat je als knopje in je oor kan doen.

In ieder geval: sinds die ontdekking ben ik best wel gestresst merk ik. Heb een dood liefdesleven met al tijden geen seks en denk voor 99% dat het geen soa is. Maar het alternatief is dat het dan iets nog slechter is, baarmoederhalskanker ofzo. Ik lijk ook sporadisch bloed te verliezen, maar ik dacht dat dat misschien blaasontstekingen zouden kunnen zijn. Daarvoor ben ik wel zeker twee keer geweest.

Heb er ook een vage herinnering van dat ik een jaar of 3, misschien zelfs 4, een spiraal wilde laten plaatsen maar tot twee keer toe mocht het niet en de laatste keer bleken er onrustige cellen te zitten bij mijn baarmoedermond. Maar absoluut niets zorgelijks, dus zou het later een keer na een half jaar ofzo opnieuw moeten nakijken. Nooit geweest :smiling_face_with_tear:

Nu moet ik dus eigenlijk gewoon de vrouwenarts ofzo laten kijken wtf er uit die baarmoedermond steekt, maar ik kan mij gewoon niet over de gedachte heen zetten dit echt te doen. Wat zou het in godsnaam kunnen zijn?

1 like

Heel vervelend voor je dat je nu ongerust bent. Wij kunnen nu van alles zeggen, maar de enige die jou echt kan zeggen wat er is, is de dokter. Gewoon gaan.

3 likes

Klinkt als een cervicale poliep (en dat is niets engs) maar je moet het wel even laten beoordelen bij je dokter :wink:.

4 likes

Ja, dit @Negativ, en nogmaals ik heb er geen aandelen in maar als dit niet snel weggaat; bel even je huisarts voor zakjes macrogol (of haal zelf bij de drogist iets waar macrogol ik zit). Ik zweer daarbij haha. Het is echt verschrikkelijk x1000 om daar scheurtjes te hebben en dan te moeten dus laat dit vooral niet erger worden

6 likes

Volgens mij heb ik weeeeeer een beginnende schimmel infectie. Al de derde in een jaar tijd, jesus fucking christ. Zit ook zo lekker je kinderwens in de weg.

Mag je niet zwager worden bij de behandeling daarvan dan? (Oprechte vraag, ben benieuwd waarom dat het in de weg zit)

1 like

Haha nee meer dat seks hebben nu echt vreselijk is :joy:

2 likes

Ah ja natuurlijk :woman_facepalming:t2::joy::joy:. Hopen dat het snel overgaat dan​:wink:

2 likes

Gebruikt je vriend misschien douchegel down under/shampooresten die bij hem achter blijven en zo een infectie bij jou veroorzaken?

2 likes

Zover ik weet niet…

Al bedenk ik me net dat ik gister met een nieuw badschuim in bad ben geweest… misschien dat het is?

1 like

Zo vervelend! Ik had ook zo vaak last van om de haverklap terugkerende candida. Ik was altijd zo blij als het even weg was, maar was altijd maar voor korte duur :sob: Ik had niet eens echt last van jeuk, maar vooral die vieze afscheiding vond ik zo naar, en heel vervelend bij seks ook.
Sinds ik ben bevallen is het trouwens helemaal weg en is niet meer terug gekomen, een soort grote schoonmaak was dat haha :sweat_smile:

2 likes

Ik kreeg het ook vaak na badderen met iets erin. Nu dus nooit meer badolie of badschuim helaas (hooguit wat magnesium ofzo), maar dat scheelt wel echt. En na het badderen even spoelen en plassen.

4 likes

Ik kreeg dat elke keer toen wij probeerden zwanger te worden en veel seks hadden. Ik verdenk zijn sperma er van :expressionless: :female_detective:

3 likes

Ja ik denk dat ik er nu vaker last van heb omdat we het simpelweg veel vaker doen inderdaad vanwege zwanger worden.

1 like

Ja dat had ik ook inderdaad. Echt heel vervelend…

4 likes

Veel seks/sperma kan er wel voor zorgen dat je vaker een schimmelinfectie hebt. En als je in bad bent geweest, altijd na spoelen met alleen water. Als ik dat niet doe heb ik gelijk een schimmelinfectie te pakken…
Gebruik je katoenen ondergoed? Tijdens je menstruatie vaak genoeg je dingen (tampon/inlegkruisjes/maandverband/etc) verwisselen. S’nachts zonder ondergoed slapen. Echt onwijs vervelend voor je!

1 like

Zo kut… ga maandag maar weer bellen voor zo’n pil en vragen wat ik er preventief aan kan doen.

Wow! Is hij inmiddels al naar de dokter geweest?

1 like