Heb gemerkt dat ik vlak voor mijn menstruatie de klok erop gelijk kan zetten dat ik een schimmelinfectie krijg. Vind het zelf dan prettig om die witte kwark uit mijn vagina te scheppen en dan met mijn vinger om de baarmoedermond heen om echt alles weg te kunnen spoelen.
Nu voelde ik paar dagen terug - maar in mijn vage herinnering ook al een keer eerder - dat er bij mijn baarmoedermond opeens een flupje zat. Wat raar is, want normaal voelt het gewoon als een soort gladde gekke kegel met veel slijm op de randen. Maar dit keer voelde ik gewoon echt een soort bult waarbij ik de neiging had om het weg te krabben of pulken. En het rare is dat als ik het aanraakte, ik geen pijn voelde. Alsof het niet vastzat of gewoon een stuk weefsel zonder zenuwen ofzo. Heeft de grote van een erwt of een middelgrote oorbel, zoān goedkoop goud balletje dat je als knopje in je oor kan doen.
In ieder geval: sinds die ontdekking ben ik best wel gestresst merk ik. Heb een dood liefdesleven met al tijden geen seks en denk voor 99% dat het geen soa is. Maar het alternatief is dat het dan iets nog slechter is, baarmoederhalskanker ofzo. Ik lijk ook sporadisch bloed te verliezen, maar ik dacht dat dat misschien blaasontstekingen zouden kunnen zijn. Daarvoor ben ik wel zeker twee keer geweest.
Heb er ook een vage herinnering van dat ik een jaar of 3, misschien zelfs 4, een spiraal wilde laten plaatsen maar tot twee keer toe mocht het niet en de laatste keer bleken er onrustige cellen te zitten bij mijn baarmoedermond. Maar absoluut niets zorgelijks, dus zou het later een keer na een half jaar ofzo opnieuw moeten nakijken. Nooit geweest
Nu moet ik dus eigenlijk gewoon de vrouwenarts ofzo laten kijken wtf er uit die baarmoedermond steekt, maar ik kan mij gewoon niet over de gedachte heen zetten dit echt te doen. Wat zou het in godsnaam kunnen zijn?