Het TMI topic #3

Ik zou vragen nu je nog niet zwanger bent voor orale medicatie. Ik bleef er namelijk toen ik zwanger was ook heel veel last van hebben en dan mag je die niet meer nemen.

Nu heb ik 1x die orale medicatie gebruikt en al maanden geen last meer van gehad. Want het is echt een hel :disappointed_relieved: heb me er serieus ook een keer voor ziekgemeld op mijn werk omdat ik gewoon niet kon lopen

2 likes

Ja die heb ik nu al twee keer gehad…

@Leukocyten goeie, ga ik vragen.

2 likes

En dan eenmalig? Of een kuurtje van meerdere pillen

2 likes

Ongevraagd advies: Mijn zus had hier veel last van tot ze probiotica gebruikte, genaamd Orthiflor. Dit schijnt voor meer vrouwen te werken tegen schimmelinfecties.

6 likes

Heb die pillen nu 2 keer gekregen, dan moet ik 1 nemen en dan enkel dagen later nog 1.

@PinkPanther dankje!

1 like

Misschien zit je hier niet op te wachten. Als dat zo is haal ik het weg. Maar ik had elke maand last van een schimmelinfectie. Ik kon op een gegeven wel janken als ik weer iets voelde. Zo vaak gesmeerd, pillen gekregen enz. Mijn vriend is er ook een aantal keer voor naar de huisarts geweest en heb alles geprobeerd wat ik las/hoorde enz. Maar nu ben ik er achter. Ik at elke ochtend kwark, soms 's middags ook. Op een gegeven moment ben ik dat tegen gaan eten en ben ik weer geswitcht naar brood. Sinds die tijd geen last meer van gehad. Had ook altijd een moeilijke huid en nu eet ik geen kwark meer en is het veel beter. Ik denk dat ik allergisch ben ofzo voor teveel zuivel of iets wat er in kwark zit. Misschien is het iets om te kijken naar je eetpatroon, bijvoorbeeld steeds 1 ding weglaten? Ik zeg niet dat dit bij jou zo is of bij een ander maar als je er moedeloos van wordt is het iets om te overwegen. Ook ben ik echt geen fitgirl want ik hou van chips en chocola en alles gaat bij mij per pak/zak maar dit was bij mij de boosdoener. Sindsdien zit ik echt weer veel lekkerder in mijn vel en 0 schimmel meer gehad

10 likes

Wat goed! Nee ik eet bijna tot geen zuivel. Ga gewoon eens informeren nu het wéét het geval is of ze iets anders / sterkers voor kunnen schrijven.

1 like

Ik vind dit wel interessant, want de keren dat ik er last van had was ook in periodes dat ik veel kwark at. Ik zou zelf deze link nooit gelegd hebben. Thanks voor het delen!

5 likes

Bij mij klakt er iets als ik mijn been naar buiten laat vallen, vaak als ik op de bank lig met een kussentje onder mijn benen maar wanneer ik ze dan zeg maar in ‘kleermakerszit’ leg dan klakt een kant van mijn heup. (Zo specifiek :joy:)

Dus juist aan de binnenkant richting mijn lies. Ik denk zoals in dit plaatje:

9 likes

Dat er nog haar op mijn hoofd zit.

20 likes

Ik moet langskomen omdat dit de 3e keer in 9 maanden is :upside_down_face:

Geef me gewoon die kuur, ik zie de HA vaker dan m’n eigen familie op ‘t moment. Gezeik.

3 likes

Haha zo ziet het er ook vaak uit bij mij. Extra veel als ik 2 dagen mijn haar in een knot gehad heb en niet geborsteld en dan onder de douche mijn haar met cremespoeling en mijn vingers mijn haar uitkam. Hele plukken niet normaal :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

Zoveel :flushed: ik zou echt een kale plek op mn hoofd hebben als dit los zou laten na een wasbeurt :sob:

3 likes

Ik had ineens een pijnlijk bultje op mijn oksel en toen ik er overheen wreef knapte die en ontstond er een flinke krater. Ik zag een ingegroeid haartje zitten tussen het bloed, dus ik heb even zitten peuren met een pincet en toen trok ik een haar van 2cm eruit :ok_hand:t2:

Bizar hoe daarna meteen het bloeden stopte ook.

29 likes

Foto’s graag

5 likes

Dat was dan echt een toxic relationship

58 likes

Is je partner ook behandeld voor een schimmelinfectie? Mannen schijnen het niet zo snel te merken maar hij kan dus wel steeds jou opnieuw besmetten. Dus het is handig op beiden voor de zekerheid te behandelen.

1 like

Nog niet, ik moet vrijdag naar de HA en dan kaart ik dat ook even aan. Word ondertussen helemaaaaal gek.

1 like

Update voor de mensen die het nog weten: mijn vulva is helemaal genezen! De wonde is dicht, ik heb geen pijn meer, er is niks kapot en seksen lukt weer dus het leven lacht me toe :sparkling_heart:

169 likes

Maar even hier in het tmi geplaatst, vast niet iedereen zit hier op te wachten.

Ik ga zo meekijken met een oogweefseldonatie, ben ergens heel benieuwd.

29 likes