Het TMI topic #3

Ja hier ook echt gewoon na 3 jaar ziek zijn eindelijk een doorverwijzing gekregen. De huisarts deed echt haar best in die 3 jaar om het te fixen, maar ik werd gewoon niet beter. Ja, amandelen hebben een functie, maar die van mij maakten me ziek.
Toen we bij de KNO arts kwamen, zei die meteen dat ze veel te groot waren. Was met mijn 5 jaar gewoon de oudste in de zaal :sweat_smile:

Daarna nooit meer antibiotica genomen en inhalers gehad. Thank god. Ik kan die dingen nog proeven/ruiken.

Enige wat ik heb overgehouden is een hekel aan perenijsjes, want die moesten we verplicht eten na de operatie :nauseated_face:

3 likes

Toentertijd moest je nog een nacht blijven slapen en de andere kinderen waren ook erg jong nog. Meisje op mijn kamer was iets ouder dan ik en ook de oudste.
Och dat gehuil de hele nacht……

@Vaiana ja die ijsjes. Het waren geen perenijsjes bij ons nog.
Ik heb een hekel aan chemisch bosbessensmaak want de antibioticasiroop had dat smaakje.
Er was ooit een blauw witte twister van ola die smaakte er precies naar :face_vomiting:

3 likes

Oh ja het keiharde gehuil toen ik wakker werd op die uitslaapzaal kan ik me nog goed herinneren. Kan me voorstellen dat dat 's nachts met allemaal peuters echt vreselijk is. Lag je alleen?

Ik weigerde te eten. Ook in die week erna, zelfs mn speeksel spuugde ik uit in een glas gaaatverdamme. Zag er na 1.5 week echt zwaar ongezond uit. :skull_and_crossbones: Het eerste warme wat ik kreeg was zo’n olvarit potje :face_vomiting: en ik had dan wel erge honger maar dat slikken was alsof er 30 messen door je keel gingen. Brr.

4 likes

Het was een grote zaal maar tussen twee bedden stond een dun wandje. En ik sliep met een meisje op een zo’n kamertje.
Ik heb die nacht geen ook dicht gedaan door die krijsende koters. Allemaal jongens 🫢
Dat meisje en ik waren redelijk stil. Ondanks de pijn. Hemeltje!
Verder weet ik niet veel meer. Ook niet uiteindelijk thuis.

Volgens mij werden toen eens per maand aan de lopende band amandelen geknipt want voor de operatie stonden er allemaal bedden op de gang te wachten op een rijtje. :sleeping_bed: :sleeping_bed: :sleeping_bed: :sleeping_bed:
Maar of mijn herinnering klopt? Zo lang geleden!

Wel weet ik dat het meisje naast mij toen ze opgehaald werd een cadeautje kreeg en ik niet! :laughing:

7 likes

Die ingrepen worden nog steeds wel gedaan, maar vroeger heel kort achter elkaar, dan kreeg je even narcose met damp uit een kapje, rausden ze die amandelen eruit, even op de kop houden dat het bloed eruit liep en dan was de narcose al uitgewerkt en dan begonnen ze te janken.
Maar dat is (zoals je kan begrijpen) best een beetje risicovol, want bij veel bloed krijg je dat kind nooit meer in slaap, die gaat echt niet meer rustig in zo’n kapje ademen en dan zit je met de gebakken peren.
Dus tegenwoordig gaat het met echte narcose en spierverslappers en een buisje in de keel en dat duurt allemaal een stuk langer, dus de patientjes komen elkaar niet meer zo tegen.

8 likes

Oh my, wat klinkt dat heftig :laughing: en ja dat kapje kan ik mij nog heel goed herinneren. Ik zat bij een broeder op schoot en iemand anders klikte op een lichtknopje en toen ging bij mij het lichtje uit
Maar blijbaar toen ook nog op zijn kop gehouden :joy:

2 likes

Ik zie nu voor me dat ze mij aan m’n enkels omhoog hielden en een keer heen en weer wapperden maar dat zal wel niet :joy:

14 likes

9 likes

Vandaar dat ik zo vaak hoofdpijn heb :joy:

3 likes

Ik heb dit ook gehad en ik mocht het kapje mee maar huis en heb er nog jaren mee gespeeld, hahah. Deden ze dat bij jullie niet?

1 like

Nee! Had wel tof geweest. Mijn zus en ik hebben heel wat poppen behandeld en ingegipst :laughing:
Beetje narcose had wel goed voor ze geweest

2 likes

Omg in zit op de wc en ik vrees dat ik The Poop Knife nodig ga hebben.
Ik heb echt een enorme drom geproduceerd en na 1 keer doorspoelen zit is dwars in de ‘afvoer’.

Edit;
Na 2x zit ie waar ie zat. Afvegen en wcpapier erbij gooien lijkt me niet wijs. Of misschien wel? Kan net dat extra zetje geven… wat denken jullie?

8 likes

Weer terug in je darmen? Dan zou ik idd even goed een extra zetje geven en goed afvegen.

27 likes

Misschien wat van dat ontstoppingsmiddel? Lost het wel van op denk ik haha (maar is volgens mij niet zo goed voor je leidingen)

1 like

Als je er nog geen hebt, koop dan een ontstopper. Ook makkelijker in gebruik dan een poop knife :joy:
Ook handig voor doucheputjes die niet meer goed door lopen.

Dank voor het meedenken!
Het was afschuwelijk!

Ik ben voor The Poop Knife gegaan. Gelukkig had ik nog wat plastic bestek van een feestje over. Een paar keer gesneden, het water kleurde bruin (had ik niet verwacht) en er kon worden doorgespoeld.

Het mesje heb ik opgerold in batte doekjes, in een wc rol kartonnetje gestopt, in een boterhamzakje gedaan, dichtgeknoopt en weggegooid. :rofl:

11 likes

Wat trouwens gek was, was dat ik inmiddels wel wcpapier had gebruikt en had doorgespoeld. Dat wurmde zich dus nog wel een weg langs de drol door de pot.

2 likes

Voor volgende keren: bij mij werkt het altijd goed om eerst twee velletjes wc papier neer te leggen in de pot (op het plateautje). Het wc papier werkt dan een beetje als zo’n matje op een hoge glijbaan als je doorspoelt + minder/nauwelijks remsporen.

4 likes

Ik heb geen plateautje. :pensive:

4 likes

Oh ik herken dit helaas. Jaren obstipatie maar die brokken spoelden tenminste door. Nu eet ik glutenvrij en is het zachter maar damn het plakt ook en het is zoveel.

TMI

Ik heb wel eens toen ik echt geen andere optie had mn hand ingewikkeld met natte doekjes en zo het losgemaakt uit de pot zodat het kon doorspoelen :cry: :cry: toch ook maar een poopknife zoeken.

Nu spoel ik steeds elke keer als er iets valt het meteen daarna door en dan gaat het meestal goed.

Damn dit is echt TMI.

2 likes