Het TMI topic #3

Ja guys denk dat de boodschap wel duidelijk is inmiddels😵‍💫 als je per se niet wil bellen moet je dat toch lekker zelf weten (met alle evt ellendige gevolgen van dien)

18 likes

Mijn ervaring is dat je heel even een klein sneetje voelt maar de opluchting daarna is ZO fijn! Alle druk is er dan af, en dat scheelt echt. Ik vroeg mezelf toen echt af waarom ik niet eerder gegaan ben.

1 like

Ik denk, dat ik nniet meer hoef te bellen. Ben net opgestaan. Bed en bij mn knie.

Eetsmakelijk allemaal

14 likes

Niemand kan vertellen of je moet blijven nadat ze hebben gesneden. Ook al is t open nu, bel ff de ha! Beter er nu bij zijn dat je straks echt koorts krijgt en zeker het ziekenhuis in moet! Antibiotica is er niet voor niks.

2 likes

Haha gets, hoe gaat het nu? Misschien ook even je temperatuur meten voor de zekerheid?

1 like

De druk is veel minder dan gisteren, nog niet helemaal weg en de pijn gaat nu naar tattoo dus dat zie ik als een goed teken. (Niet dezelfde plek). Kan nu iets beter gaan zitten en opstaan.

Ik heb de HAP even gebeld en ze geven aan dat ik nu nog geen anti biotica hoef gezien ik nog geen koorts heb. Moet het goed schoon proberen te houden en vandaag even wat vaker onder de douche er voor om te spoelen. Mag een gaasje tussen.

Advies is verder om koorts dat soort dingen in de gaten te houden en als dat gaat spelen moet ik weer bellen. Anders morgen naar de huisarts om te laten controleren, of alles goed gaat en evt oordelen of dan nodig is. stel het gaat wel ontsteken met een paar dagen dan heeft ze het al gezien. En kan ze verandering zien.

19 likes

Goed dat je hebt gebeld en het klinkt als goed advies!

4 likes

Ahh hopelijk gaat het dan nu de goeie kant op!

1 like

Sterkte en beterschap! Zou zeker nog even de huisarts morgen bellen al zou het alleen maar zijn om een doorverwijzing te vragen naar de dermatoloog. Ik heb zelf Hidradenitis Supperativa, en het klinkt mij erg bekend in de oren. Heb regelmatig abcessen in dat gebied gehad. Heb na jaren klooien uiteindelijk langdurig antibiotica geslikt (een lage dosis) en daarmee is het uiteindelijk minder geworden.

2 likes

Hoe gaat het nu met je?

Wel goed! Lief dat je het vraagt.

Geen klachten zoals koorts etc. Kan eindelijk weer normaal zitten. Het bloed nog wel en nog steeds pus, dus ik zit nu met gaasjes en pleisters te klooien.

De plek die helemaal opgezwollen was, die huid is door het lopen gaan schuren dus je ziet daar echt zn kale gladde plek. Heel gek om te zien. Huid is niet meer paars etc. Alleen het wondje is nog smerig om te zien.

Kan vandaag weer beter lopen/zitten dan gisteren dus ik zie het als een goed teken!
Als het vandaag nog veel bloed/pus geeft ga ik morgen de huisarts nog even een keer bellen met de vraag of het wel goed gaat.

14 likes

Wat fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat! Hopelijk stopt de pus en het bloed snel. Doe rustig aan :kissing_heart:

1 like

Ik heb dit gedaan en volgens mij is het wat losgekomen! Heb nu een minder muffe smaak in mijn mond. Ik heb ook een lampje besteld en dat helpt wel met de juiste plooien rond je amandelen op te sporen :joy:
Ging overigens wel gepaard met veel kokhalzen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Lekker! Kwamen er brokjes los of dat niet? :tongue:

3 likes

Ik had wel dat typische gevoel van die brokjes in mijn keel, maar zag ze niet, misschien dat die ongezien weggekomen zijn! En de muffe smaak was afgenomen dus zal wel.

Holy shit ik dacht even dat ik een darmbloeding had. Ik had echt keiharde constipatie en daarna had ik zo veel bloed. Het bleef maar druppelen??? Dus uiteindelijk heb ik een spiegel gepakt en zag ik een scheurtje waar het vandaan kwam :smiling_face_with_tear: Ik haat dit, ik haat naar het toilet gaan en ik haat het dat ik er bijna nooit vanaf kom. Maar ok.

Ahhh dat is echt super pijnlijk! Gebruik je iets van macrogol voor je ontlasting?

1 like

Ik probeerde gisteren een beginnend puistje uit te knijpen, maar dat lukte niet ondanks de kracht die ik erop zette (dom). Nu werd ik wakker met zo’n puspannenkoek op m’n kin door mijn geknijp :smiling_face_with_tear:

3 likes

Nog niet! Maar de zakjes liggen in de kast dus ik ga het proberen!

2 likes

Ja vooral gebruiken hoor! Anders gaat dat scheurtje ook niet genezen en het is zoooo pijnlijk

2 likes