Het TMI topic #3

Net uit eten geweest en toen we richting de auto liepen begonnen m’n darmen al te borrelen maar moest nog 35 minuten met de auto. Het was erg spannend maar heb t gered :hot_face::hot_face:

16 likes

Echt sinds ik let op mijn beweging en voeding moet ik opeens elke dag poepen, en dat is echt absurd vaak voor mijn doen (normaal was het elke 3 a 4 dagen) nu ELKE dag.

3 likes

Dat is echt beter dan 1x per 3 dagen

11 likes

Ja klopt maar vind het wel irritant want als ik moet dan moet ik ook echt snel!
En idk hoe dat komt maar het is ook opeens een beetje slijmerig ofzo?? Iew

2 likes

De kracht van vezels.

7 likes

Irritant wel :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: want voel me nog steeds altijd opgeblazen net als voorheen

3 likes

Die zakjes werken dus niet. Heb er 3 op en er is nog steeds niks :joy:

1 like

Drink je er ook voldoende bij? Dat helpt bij mij echt. Als ik een scheurtje heb of andere ongemakken neem ik 1 zakje 's ochtends in op een nuchtere maag met 2 glazen water (1 glas met het zakje en er achteraan nog een glas). Vervolgens zorg ik er gedurende de dag voor dat ik zeker 2l water drink. Dan wordt het altijd wel snel soepeler bij mij, maar niet heel dun ofzo hoor.

1 like

Zo werken die zakjes ook niet! Ze maken de ontlasting soepel maar dat moet je endeldarm eerst bereiken. Waarschijnlijk zit er nog wat stevige ontlasting tussen

4 likes

Ik sweer bij zelf gemalen lijnzaad. Dat doe je dan door de yoghurt oid. En dan een tijd lang blijven gebruiken.

3 likes

Shotje olijf olie doet wonderen.

4 likes

Ik doe mijn best! Gister toen ik in bed lag moest ik echt 5x in een uur plassen, dus voor mijn doen was dat wel een goed teken.

@tessel Oh! Ik dacht dat het een soort van laxeermiddel was en dat het helemaal los zou gaan joh. Wel fijn dan want ik was al helemaal zenuwachtig op werk :joy:

@kali Ja het is echt super rot en er is gewoon nooit een oorzaak gevonden. Er werd vroeger wel eens gedacht dat het aan bepaalde voedingsstoffen/granen of vezels lag, maar dat is het niet. Ik kan bijvoorbeeld maanden goed gaan op bruin brood en dan kan het ook ineens om slaan. Het is heel vreemd en onhandig want een voedingsdagboekje bijhouden heeft dus niet heel veel zin. Gefermenteerd voedsel eet ik overigens nooit of zelden, dus zal dat eens proberen!

3 likes

Oh nee, wat suf dat het niet goed uitgelegd is! Zou ik ook zenuwachtig van worden :joy:. Als het goed werkt kan je het door blijven gebruiken zodat je minder last hebt.

3 likes

Ja wilde net iets vergelijkbaars tippen, eetlepel lijnzaadolie werkte bij mij altijd erg goed. Komt denk ik op hetzelfde neer.

Kombucha heeft volgens mij dezelfde werking toch? Of heb ik dat zelf bedacht? Vind dat iig altijd wel makkelijk om ff een paar dagen 1-2 te drinken als m’n darmen overhoop liggen.

2 likes

Ik heb als volwassene eigenlijk nooit meegemaakt dat ik maar bleef overgeven. Als kind dus wel door van die hardnekkige buikgriep dat ik niks binnenhield, maar als volwassene hooguit een keer dat ik beetje misselijk was en een keer moest spugen. Of van alcohol ofzo.

Maar van de week werd ik ‘s avonds ineens helemaal rillerig, zweterig en extreem moe. Heb ik echt iets van 10x achter elkaar moeten overgeven totdat m’n hele maag leeg was en toen was het voorbij. Ik denk iets verkeerds gegeten maar m’n vriend had precies hetzelfde op en had nergens last van. Snap er niks van en nu ben ik mega voorzichtig met alles wat ik eet omdat ik bang ben het weer te krijgen haha

1 like

Ik had dat ook van de week (nouja niet tien keer) en dat kan gewoon gebeuren!! Eten is ook niet zo heeel erg als je nu bang bent. Vooral genoeg blijven drinken!

3 likes

Nou we zijn bijna tien dagen verder en ondertussen is Henriette weer gaan zwellen, nam weer af en is ze ondertussen grote zus geworden van een tweeling Jantine en Janine.

Heb ze maar namen gegeven zodat ik in het openbaar er over kon praten. Jantine en Janine zijn twee vrolijke dames die net een paar cm ban Henriette af wonen. Net op de bil grens. Mijn vriend noemde dit niet normaal en de meest vage rare puisten die hij ooit had gezien. Heb hem vriendelijk bedankt. De tweeling is vandaag volgroeid en geven volledig vloeibaar pus. Zo vloeibaar dat ik alleen vochtige plekken zie op papier.

Jantine en janine hielden een pudding wedstrijd. Wie als eerste de beste pudding kon maken. Jantine won in eerste instantie tot dat ze op haar bek viel en de pudding liet vallen. Janine moest lachen en dacht mooi, dan win ik. Maar janine bezweek onder de druk van jantine.

19 likes

Ik weet dat de situatie echt helemaal niet grappig is maar ik heb echt heel hard om je verhaal gelachen :see_no_evil: beterschap!

7 likes

Ik weet gewoon dat Jantine & Janine een kortpittig kapsel hebben…

3 likes