Het TMI topic #3

Wat gaaf! Waar gebeurt dat?

4 likes

Je mag vast geen foto’s maken maar ik ben nu ook benieuwd zeg!

3 likes

Bah ik heb dus (denk ik) ook weeeeeer een schimmel infectie, nu alleen harde lippen en pijn als ik het aanraak verder geen vieze geur of afscheiding.

Heb het idee dat het komt door mijn mentruatie cup…
Had de cup sochtends in gedaan na het douchen en ben smiddags naar een feestje gegaan en s avonds met mn dronken kop lekker gaan slapen.
De volgende ochtend schrok ik en dacht nee kut dat ding zit er nog in… het tuutje hing eruit en schuurde dus enorm.

Heb zo n eitje genomen maar ging niet weg… daarna nog maar een 6 daagse kuur ding gekocht en 1 dag gebruikt en de zwelling is stukken minder.

Nu dus al meer dan een week geen seks gehad gdvrm

4 likes

Filmpje lijkt me nog heerlijker🤩

1 like

Een donatie moet zo snel mogelijk gebeuren, normaal dus in het ziekenhuis maar de gene was thuis overleden en het ging alleen om een oogweefseldonatie dus het kon bij ons in de crematorium.

Was heel interessant om te zien, vooral ook hoe ze te werk gaat.

Bij een oogweefseldonatie worden de hele oogbollen verwijderd en worden oogprotheses teruggeplaatst, ze gingen zó precies te werk en wat mij vooral verbaasde was dat er best wel wat kracht gezet moest worden om de ā€œspierenā€ door te knippen.

24 likes

Ik heb dus al een tijdje dat m’n navel steeds jeukt en dat ik 'm echt ruik. Moet 'm echt vaak echt goed schoonmaken en met douchen doe ik het ook al extra. Heb ook rond mn navel 2 rode strepen en mn navel lijkt ook vochtig ofzo. Ga morgen toch maar eens de dokter bellen, lijkt wel ontstoken ofzo. En ben ook bang dat anderen t ook ruiken, als ik t zelf al zo ruik soms.

2 likes

Na het douchen en afdrogen een beetje talkpoeder er in! Dit doe ik dagelijks om hetzelfde ongemak te voorkomen en het werkt perfect!

Als ik het een week niet doe begint de ellende bij mij ook. Ik heb een hele diepe navel dus ik denk dat het door de warmte gewoon broeierig wordt.

6 likes

Thanks voor deze tip, ga het onthouden. Ook @Totoro

Ga morgen sowieso eerst even de dokter bellen, omdat het dus ook zo rood is en het vocht er echt uit komt, terwijl ik mn navel dus al extra goed droogmaak ook. Iig fijn om te lezen dat ik niet de enige ben

Oh God. Ik heb de fout gemaakt linzen te eten. Om de zoveel maanden denk ik ā€˜ja, lekker makkelijk en gezond!’ en dan word ik enorm opgeblazen en besluit ik geen linzen meer te eten. Iemand had me verteld dat zij minder last had van bonen in blik dus ik heb daarmee een salade gemaakt en 2 borden gegeten. Blijkt dus dat bonen ik blik nog erger zijn dan droge bonen. Nu heb ik zo’n enorme buikpijn maar er komt amper iets van lucht uit. Alles borrelt en rommelt de hele tijd. Het voelt als extreme menstruatiekrampen. De hitte erbij maakt het niet beter.

Echt zo kut want ik vind linzen echt lekker en handig omdat het zo gezond en goedkoop is. Ik ga denk ik de komende dagen maar proberen om kleine beetjes van de salade te eten opdat mijn darmen/maag er wat aan kunnen wennen. En vanaf nu aan enkel nog droge bonen voor uren geweekt. Met mate :smiling_face_with_tear:

4 likes

Al op je rug gaan liggen schommelen met je knieƫn omhoog? Dat werkt hier altijd. Of tegen een muur aan zitten en dan knieƫn optrekken.

1 like

Ja! En masseren heb ik ook geprobeerd. Het is al iets beter ondertussen maar nog steeds pijnlijk. Lesje geleerd.

Er was net een reactie van nog een andere user die over fodmap sprak, maar de post is plots verdwenen?

Van deze warmte krijg ik een zweet punani en ik ben ook nog eens ongesteld dus het voelt de hele tijd alsof ik ben doorgelekt. Echt irritant.

9 likes

In vriendin van mij had dit ook heel vaak. Toen we in het buitenland woonden en andere dingen aten stopte het bij haar. Zij at in Nederland veel brood en in het buitenland yoghurt (ipv boterhammen etc). Voedsel zou bij jou ook kunnen triggeren.

2 likes

Ik moet dinsdag ongesteld worden en dan wordt het 36 graden Ʃn ben aan het klussen echt heeeeerlak

1 like

Ja hoor dat nu vaker! Ik ga straks langs de HA, dus ben benieuwd. Zal dit ook aankaarten!

Had het echt nooit, tot ik hele zware antibiotica kuur heb gehad in januari en sindsdien is het nu de derde keer…

Nou gedoe allemaal weer. Ze konden nu geen kweek maken want had voor 10u gemoeten… plan die afspraak dan ook niet om 10ušŸ’€

Maar goed, krijg nu toch de meditatie omdat anders het weekend eroverheen zou gaan + een reserve voor vakantie binnenkort. Als het nu terug komt moet ik wel echt kweek maken (en zƩlf daar rekening mee houde met plannen. Wie is hier de dokter?!)

Ze verwachte niet dat het aan eten oid lag, maar meer zeep/niet opgewonden genoeg met seks :upside_down_face:
Wat niet zo gek is, want soms is het met een kinderwens ook een ā€œmoetjeā€

Een en al gezeik.

Edit: godver, staat in de bijsluiter dat het niet zomaar mag als je zwanger probeert te worden. Dit is al m’n 3e keer deze medicatie (lees het zelf nu pas) maar Jesus. Ben vorige week nog bij haar geweest vanwege onze uitblijvende kinderwens.

4 likes

Heb je vaker gevoelige darmen? Bij het low fodmap dieet vermijd je fodmaps om uiteindelijk te achterhalen op welke je reageert. Lactose is bijvoorbeeld een hele bekende fodmap. In bonen en linzen kunnen verschillende fodmaps zitten, dus het kan best dat je op de fodmap uit de bonen reageert maar minder sterk op de fodmap in linzen. Ook de combinatie met wat je het eet maakt weer uit. Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met lactose, als je een bak kwark Ć©n een glas melk drinkt en je bent niet enorm intolerant maar reageert er bij grote hoeveelheden wel op… kan het best zijn dat je alleen die bak kwark prima kan handelen. En in een glas melk zit ook weer meer lactose dan in kwark, dat kan je niet altijd aan de hoeveelheid ml/gram van een product zien.

Ik hoop dat het niet helemaal onbegrijpelijk is wat ik hier schrijf :upside_down_face::upside_down_face:

4 likes

Volgens mij gaan er best wel heel veel dingen mis tussen jou en je huisarts als ik je posts lees… Is er misschien een andere huisarts in je praktijk waar je terecht kan? Het klopt natuurlijk niet dat jij (in dit opzicht) verantwoordelijk bent voor een kweek. Ook weet ze van jullie kinderwens en dan in combinatie met de medicijnen… heel gek allemaal maar vooral heel erg vervelend voor jullie!

3 likes

Ja ik baal ook Ć©norm… ā€œhad ik overheen gelezenā€ zei ze.

Ik weet niet hoe snel ik van HA kan wisselen nu ik op de wachtlijst en alles ben gezet voor gynaecoloog etc. Binnenkort eens informeren.

3 likes

Ik heb dit ook een keertje gehad met medicatie, in dat geval was er vooral een risico als je het zou nemen en zwanger zou zijn terwijl je dat niet weet.

1 like