Het TMI topic #3

Nou oke.
Hij heeft gekeken, wilde me direct naar chirurg nog sturen voor Henriette. Janine en Jantine zijn het gevolg. Henriette is een abces waar gewoon veel bacteriën in zijn gekomen en de onsteking erger is geworden.

Ik schrok dus omdat hij me nog naar de chirurg nu per direct wilde sturen. Dus ik zei dat ik dat niet had verwacht maar vanwege het weekend.
Uiteindelijk toch eerst anti biotica in overleg. Woensdag een check in de ochtend, en anders dan door naar chirurg

17 likes

Tot woensdag voor het vervolg :joy:

4 likes

Oh help, ik ben daar dus jaaaaren geleden aan geopereerd. Ik kreeg daar dus de laatste dagen van mijn vakantie op zo’n zuipbestemming ENORM veel pijn van, zo erg dat ze me daar meteen wilden opereren. En ik dacht: shit nee man ik wil niet op deze gare plek geopereerd worden want dat overleef ik niet. Nou, ik had er zo’n last van dat ik toestemming had gegeven om toch te opereren, maar de volgende dag zouden we naar huis vliegen. Dus degene met wie ik was had de reisorganisatie gebeld en gezorgd dat ik dan bij de vleugel kon zitten in het vliegtuig. Even later werd diegene teruggebeld: ‘maar jullie vliegen over een paar uur al en niet pas morgen’. Hadden we ons dus vergist in de dag, toen heb ik echt een shitload aan pijnstilling meegekregen en toch mn vlucht genomen. Dag later geopereerd. Wat een ellende, echt niet normaal man. Nou goed verhaal en lekker duidelijk ook weer, maar wilde even laten weten: I know the feeling girl. Sterkte!

7 likes

Ik lees dus plaatselijke verdoving of narcose dus ik schiet nu al in de stress. Echt super fijn en ik denk nog steeds joh wat stel je je aan.

Jouw verhaal klinkt echt helemaal als een slwxhte film.

1 like

Ik snap je helemaal, maar die opluchting als dat abces weg is dat is het echt waard. Ik ging onder narcose en alles was prima.

Om het nog slechter te maken; ik was net 18, mijn ouders gingen een dag van tevoren op vakantie dus na de operatie zat ik ook nog eens in het huis van mijn (thank god inmiddels ex) vriendje. Superongemakkelijk. En hij moest mn kont elke dag spoelen want ik kon niet zien wat ik deed

7 likes

Sterkte! En hopelijk valt de operatie, als het moet, en alles eromheen mee

Misschien heb ik het begin gemist maar door wat wordt zoiets veroorzaakt?

2 likes

Ik ga vandaag beginnen met de anti biotica maar door het voelen/drukken aan Henriette van de arts lijkt het wel alsof die nu een push heeft gehad van : o yeaaaah ik ga nu weer lekker pijn doen.

Zit in twijfel of ik begin met anti biotica of maandag bel van stuur me maar door.
Ben er zo klaar mee. :pleading_face:

1 like

Gewoon vast starten met de antibiotica!

5 likes

Nou wat goed dat je toch uiteindelijk gegaan bent!! Ik had laatst een simpele puist ergens in die regio wat ook een ontsteking werd en maar niet weg ging, maar dat was niets vergeleken met jouw verhaal en zelfs dat duurde al een maand… dus je moet hier echt niet mee lopen kwakkelen.

Hoop dat de antibiotica aanslaat en Hotel Abces snel failliet is, byeeee henriette :wave:

Oh ik lees nu je update pas. Ik zou gewoon starten, dat gaat sowieso iets helpen en dan kun je maandag altijd nog bellen.

3 likes

Meestal door een bacterie die al op je huid leeft (S aureus)

2 likes

De operatie voor een abces is eigenlijk vooral goed opensnijden en de troep eruit. Voor de chirurg een klusje van niets. Je kan vaak kiezen voor een lage ruggenprik (spinaal), die is bij jonge mensen vaak zo gezet. Dan een beetje slaapmiddel via het infuus en laat de chirurg zijn werk doen. Als het erger wordt zou ik toch (ondanks wat ik meestal zeg) de huisartsenpost bellen om te beoordelen en wss alsnog te verwijzen

10 likes

Sowieso beginnen! Ik denk dat als je naar de chirurg zou moeten je ook antibiotica zou krijgen, die ontsteking rotzooi moet echt goed uit je lichaam gaan!

2 likes

Nee is niet zo

3 likes

Er zijn zat chirurgen die dat wel doen. Het word in veel gevallen ook preventief gegeven. Maar is verder ook de discussue niet toch? Het is slim als ze met de antibiotica start en dan maandag kijkt of ze ze weg wilt laten halen. Als ze er dan anders over denkt heeft ze niks gedaan.

4 likes

Antibiotica bereikt abcessen helemaal niet goed dus het heeft gewoon weinig zin. Ter preventie is een heel ander verhaal

4 likes

Ik hoop dat je haar nu niet inspireert om het niet te nemen, het gaat vanzelf sowieso niet beter worden.

2 likes

Nee vanzelf wordt het niet beter daar heb je helemaal gelijk in. De chirurg is de beste optie!

3 likes

Dankjewel allemaal voor het meedenken! Waardeer het echt :pleading_face:

2 likes

Damn wat rottig allemaal joh, lijkt me ook echt heel pijnlijk! En toch ga ik nu even de strenge dokter uithangen en even reëel zijn: de kans is groot dat je een dezer dagen alsnog bij de chirurg beland. Dat is ook eerste keus behandeling, dat de huisarts nog antibiotica heeft gegeven en afwacht is denk ik echt alleen omdat hij zag hoe erg je niet naar het ziekenhuis wilde. Wat ok is, en superfijn dat hij zo rekening houdt met wat jij nodig hebt (al vind ik woensdag pas weer contact best lang?), maar kans is gewoon groot dat het niet genoeg is.

Máár: van nietsdoen gaat je vriendinnenclubje sowieso niet weg, en antibiotica nemen staat helemaal los van een eventuele operatie, dus hup hup asap nu nemen!!

Voel zoveel angst/ongemak in je post voor de chirurg en ik snap het helemaal want het is een shitlocatie (:drum:) en zo’n operatie is ook spannend en niet wat je wilt, maar je gaat je zoveel beter voelen als dit allemaal klaar is. Dus als het dit weekend erger wordt please doe jezelf en ons allemaal een plezier, hak de knoop door, en bel de HAP.

Damn, wat een blok tekst weer (duidelijk dat ik geen huisarts ben haha), maar opnieuw heel veel beterschap :kissing_heart:

60 likes

Nou ff de minder zachtaardige comment dan maar go asap to the chirurg dan ben je van die meiden af. Zou dit soort dingen echt niet laten liggen… Volgens mij genoeg mensen die het hier al sinds t begin meerdere keren aan hebben gegeven en je huisarts zelfs. Niet jezelf kwellennnn met meer pijn en het erger maken!

23 likes