Grrr heb een kloofje tussen mijn kleine teen en die ernaast en het is een beetje pussig nat en flakey. Misschien is het een ontstoken wondje maar misschien ook voetschimmel?
Dat klinkt als voetschimmel, even een tube miconazol bij de drogist halen en het is na een maand weg.
Dankje! Ik ga het halen
Dus ik ben me toch een partij doorgelekt in het bed van de airbnb waar ik verblijf. Lakens, het duvet zelf. Zouden jullie hier zelf mee aan de slag gaan (er staat hier een wasmachine) of melden bij de host?
Xoxo een onzekere boogschutter
Ik zou het zelf doen. Zout met koud water werkt heel goed om bloedvlekken uit textiel te trekken!
Oke top ga ik dat proberen. En dan koud water en laagje zout laten intrekken of in een badje met kout water en zout? Of allebeiš¤”
Zelf doen en als de vlekken er niet uit gaan natuurlijk wel even melden. Kan gebeuren toch?
Kan allebei. Vochtig maken en wat zout erop en dan kun je een beetje wrijven. Daarna in een teiltje of iets met koud water en zout.
Ossengalzeep kan ook helpen. Enige wat je niet moet doen is met warm water iets doen of het in de wasmachine gooien met warm water. Dan stollen de eiwitten in het bloed en krijg je het er niet meer uit.
Koud met zout idd, ossengalzeep. Mocht er glansspoelmiddel in het huis aanwezig zijn dan kun je dit ook gebruiken. Wel kleurloze en niet blauw ofzo
Ik heb luizen š« , via mijn dochter opgelopen.
Nu mān hoofd in de dimeticon lotion. Hopelijk heb ik ze daarmee uitgeroeid š«„
Vaak werken alleen die shampoos niet zo goed. Belangrijk is ook dat je je haar uitkamt met veel conditioner erin. Echt balen voor je!
Heeft iemand tips tegen zweetvoeten? In de winter heb ik er minder last van. Ik heb altijd leren schoenen (ook de binnenkant), wissel dagelijks van schoenen en doe halverwege de dag schonen sollen aan, dan gaat het prima.
Maar nu zweet ik echt mijn sandalen en slippers uit en ruik je het ook meer. Ik heb het idee dat het zweet helemaal in het voetbed van de schoenen trekt, daardoor ga je het ruiken. Wat voor sandalen/ slippers zouden helpen, waar ik het voetbed goed schoon van kan maken en houden?
Of heeft iemand tips tegen de zweetvoeten in het algemeen?
Pff zelfde probleem, vooral in sandalen. Dan ga ik gewoon glijden
Heb idd ook al een paar keer uitgebreid gekamd. Na het wassen alleen nog kleine (dode) luizen, nimfen en neten gevonden. Komende dagen blijf ik kammen. En vanavond de rest van het gezin ook maar behandelen
Voetendeo! Spray je in de avond op.
Jaren geleden, maar nu al heel lang niet. Kan ik wel weer eens proberen, ja!
Oh dit ken ik veel te goed. Schoenen goed luchten en als het lukt iets ontsmettends gebruiken om te behandelen. Zweet gaat stinken van/in aanraking met bacteriƫn. Dagelijks in de ochtend en avond je voeten wassen met lauw water en antibacteriƫle (hand)zeep. Helpt echt heel goed!
Edit: ik gebruik zelf de sensitive uni cura
Update na de koud water/zout aanpak. Het is er gewoon HELEMAAL uit!!! Wowwww ook het spierwitte duvet, echt de beste tip ooit. Thanks girlies @Bakkes ook
Heb sinds enkele dagen op mijn bikinilijn een dikke ingegroeide haar of ik denk toch dat het dat is. Echt een bobbel ter grootte van een kleine blauwe bes. Heb al de usual methodes van knijpen en er met in naaldje in steken geprobeerd maar de dader komt er niet uit deze keer