Het TMI topic #3

Botox in de voetzolen!

3 likes
2 likes

MIjn dochter kwam gisteren ook thuis met de melding dat ze neten had in haar haar.
Totaal nog geen ervaring mee dus ook speciale lotion gehaald en alles gewassen bij ons thuis. Hopelijk komen ze niet tot bij mij

1 like

Alles gewassen? Bedoel je dan kleding en beddengoed enzo, want dat hoeft niet!

1 like

ja dat dus. Mijn apotheek raadde dit aan. Alle beddengoed en knuffels en …
Nuja nu hebben we allemaal een proper bedje.
Waarom zou dat niet hoeven? Ik dacht dat die luizen of neten eventueel daarop eventjes blijven leven?

1 like

Vragen en antwoorden over hoofdluis | RIVM.

4 likes

In NL sinds 2011 via rivm dat het niet meer hoeft. Weet niet hoe het in BE zit maar luizen gedragen zich daar niet anders.

Toen mijn dochter luizen had heb ik met dimeticon lotion gewassen en elke dag grondig gekamd, nog 1x wassen met lotion en het was weg.

5 likes

Ik heb vroeger echt vaak luizen gehad :tired_face::tired_face: het enige wat bij mij hielp was een goede anti-luizen lotion, en die dan na een week(?) herhalen. Kammen had bij mij vrijwel geen zin. De eitjes zitten zo vast aan je haar.

4 likes

Bedankt voor de tips! had gewoon blind vertrouwd op het advies van onze apotheek. Blij dat ik me dan niet te veel zorgen moet maken over bv de zetel, haar autostoel,…
En @DelilahBard ik krijg het er inderdaad moeilijk uit met zo’n kam. Die eitjes lijken gewoon te klein en plakken idd aan haar hoofdhuid. Nuja hopelijk zijn ze dood door de lotion en volgende week doen we het nog eens.

2 likes

Dat kan ik echt beamen! Eitjes blijven hier veel beter aan zitten dan aan een plastic kam.

Het is wel echt funest voor je haar deze kam, dus na de luizenbehandeling heeft je haar weer wat liefde nodig.

Oke dit klinkt als ORS met koolzuur :yum:

1 like

Hoe kan je hiervan verstopt raken?

9 likes

Ors is toch suiker en zout?

4 likes

Volgens mij is dat eerder laxerend

4 likes

Shit je hebt gelijk!

6 likes

Dit is mijn nieuwe lievelingstopping; op een gepakken ei, op avocado, op een cracker met huttenkase. Uiteraard vandaag ook bij de lunch gegeten.
In de gang lag een klodder op de grond. Met mijn vinger van de vloer geveegd en goddank net niet in mijn mond gestopt. Nadere inspectie wees uit dat het een ongesteldheidsstolsel was, eerder vandaag verloren op mijn route tussen de wc en de badkamer die ik voor het gemak ontkleed aflegde.

🫢

40 likes

Semi ongerelateerde tip, maar de chili olie van realgoodfood moet je dan zeker proberen! De crisp is mega lekker, maar de Italiaanse en Thaise zijn hier ook favoriet! Is ook lekker over je noedels en fried rice.

3 likes

Ik heb 2 dagen geleden Perzisch gegeten en mijn okselzweet ruikt nog steeds kruidig

4 likes

Zeker ghorme sabzi haha

3 likes

Inderdaad :laughing:

1 like