Het TMI topic #3

Dit gerecht is zo heftig daarin! Idd zweet maar ook urine (we zitten gelukkig ih tmi topic haha) blijft er zo lang naar ruiken

Is wel mijn lievelingsgerecht! Hoop dat het lekker was

1 like

Euh dat een gerecht zelf (of de bereiding ervan?) naar pis (??) ruikt, herken ik totaal niet maar ok.

9 likes

Inderdaad!
Enige wat ik me kan bedenken is missh de stap dat je gedroogde Perzische limoenen laat meekoken. Die geven een aparte/zurige geur. Maar om het dan met pis te vergelijken omdat die geur zo onbekend is, is wel raar als je bedenkt hoe vaak ghorme sabzi wordt gemaakt. En hoe lekker het is, ach smaken verschillen

7 likes

Weg

1 like

Haha tja…ik zou dit ook echt niet zo snel zeggen over iemands kookkunst. Dilemma van de dag: liever pisgeur tijdens eten en vervolgens een heerlijke maaltijd op tafel of elke dag smaakloos tatta eten

8 likes

Perzisch eten is echt 1 vd beste keukens ever :heart::heart:

5 likes

Wat een overdreven reactie. @Pantalones zei gewoon dat ze de bereiding van een bepaald gerecht naar pis vond ruiken, nou, boeiend. Vind dat je veel conclusies trekt n.a.v. 1 post die waarschijnlijk niet eens zó serieus bedoeld was haha jemig

30 likes

Eierkoeken ruiken ook naar pis als ze nog warm zijn, komt door het rijsmiddel. Misschien zit er in dit gerecht ook wel zoiets (ik ken het totaal niet)?

3 likes

Nee geen rijsmiddel.
Het is een stoofpotje van verschillende groenten (oa prei, spinazie) en kruiden (oa koriander, dille, peterselie) met lamsvlees (of rund) en rijst.
Ik dacht eerst aan de gedroogde limoenen maar ik gok dat de geur van warme fenegriek missh wat onaangenaam oogt als je het niet gewend bent (= zuur @Felony wat ik dus een logischere omschrijving zou vinden ipv pis maar ok)

1 like

Je kan toch gewoon iets vinden stinken? Ik vind pis stinken als je asperges hebt gegeten, betekent niet dat ik ineens anti asperges ben

4 likes

Maar dat is wel een feit, dat komt door zwavel ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye: hoe iets ruikt en of je t naar pis vindt ruiken is wel wat lomper.

2 likes

Dat je urine naar asperges ruikt als je die hebt gegeten is toch iets anders dan dat je een gerecht naar pis vindt stinken??
Het een is het gevolg van iets dat je eet, het ander is een interpretatie.

5 likes

Het woord pis is vooral een trigger vermoed ik.

5 likes

Ja eens, toen ik met huisgenoten woonde mocht 1 persoon van de huisbaas bepaalde dingen niet meer koken want de buren hadden geklaagd. “Niet meer dat gekruide eten hier ja!” Al zette zij nooit de afzuigkap aan, tig keer gezegd dat ze dat wel moest doen. Soms zijn etensgeuren wel erg overdreven aanwezig maar dat je iemand verbied om bepaald eten nog te mogen koken.

Dit!

Klagen over ‘vreemde’ kruiden maar als Bep haar sudderlappen in een pak roomboter staat aan te schroeien kijkt niemand op want ‘dat is normaal eten’. Terwijl ik de luchtem van dat bradende vlees in vet pas écht storend en aanwezig vind.

9 likes

Dacht ik ook al inderdaad. Spruitjeslucht is toch echt een begrip om degelijke burgerlijkheid te omschrijven.

Als in “hij ontvluchtte de spruitjeslucht thuis en ging op kamers in Amsterdam”

Deze week is er een ruit gesprongen in huis. Ik liep op blote voeten en allemaal splinters van glas in mn voet. Maar 1 krijg ik er maar niet uit! Naar de huisarts hiervoor gaan lijkt me wat overdreven maar heb ook zelf niet zo’n zin om met een mes ofzo aan de slag te gaan :dizzy_face:

Nou ik denk dat de huisarts hier echt een uitermate goed idee is eigenlijk :joy:

67 likes

Haha nou komt ook door zon serie waarin ze artsen volgen in hun werkzaakheden. Daar kwam een man met een splinter en die arts vond dat maar grote onzin. Dus daar denk ik nu steeds aan :joy:

1 like

Zeker naar de huisarts gaan, anders kans op ontsteking of dat het in je weefsel vast gaat zitten.