Het TMI topic #3

Spoedeisende hulp hiervoor is wat overdreven maar de huisarts is prima hoor :joy:

Nee joh, de Nederlandse huisarts is allang blij dat hij snel kan cashen door ff lekker in je voet te poeren :grimacing:

2 likes

Lol, alleen omdat ik recent verhuisd bent en nog een nieuwe huisarts moet zit die van mij nu 1.5 uur verderop. Dacht, misschien kan een pedicure dit ook doen?

1 like

Kun je geen huisarts bellen in je nieuwe woonplaats en de situatie uitleggen? Snap dat het niet ideaal is nu maar zou dit zelf niet laten weghalen door een pedicure

3 likes

Zou er dan nu vooral gewoon werk van maken om een nieuwe huisarts te zoeken. Sowieso wel belangrijk om te hebben.

6 likes

Een huisarts kan ook een passanten tarief declareren voor patiënten die (nog) niet staan ingeschreven in de praktijk.
Dus je kan wel bellen naar een praktijk die je op het oog hebt, uitleggen dat je wel nog wil inschrijven, maar dat je ook nu al een afspraak wil maken. Dat kan in dus wel, ook als het inschrijven nog even op zich laat wachten. Zeker als je de situatie uitlegt dat je net bent verhuisd en dat je niet naar de huisarts in je oude woonplaats kan.

6 likes

:smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

48 likes

Hanteer je dan niet het tarief voor een kleine ingreep?

5 likes

En dan bij de verzekering:
‘Rolletje verband 7,50’
‘Pleister 1,00’
‘Jodium 22,50’

Best schrijnend dat de middelen meer geld kosten dan de arts :pensive:

En ja dit zijn verzonnen bedragen

7 likes

Hoop echt dat als ik maar 5 minuten op consult bent mijn huisarts langer registreert.

1 like

Hahahaha joeeee :joy:
Maar hiernaast ook passief €15 per maand of kwartaal(?) dat wordt gefactureerd aan de verzekeraar. Weet niet hoeveel extra passanten kosten zijn etc.

3 likes

Mag officieel niet voor zoiets “kleins”.

5 likes

En vindt het nog leuk ook!

2 likes

Haha ja klopt hoor, er zijn ook nog inschrijftarieven per kwartaal. Maar moest vooral even lachen om de term cashen in combinatie met het werkelijke bedrag wat er dan gedeclareerd wordt.

9 likes

Nou dit is wel weer het toppunt van de situatie pas bij tegenspraak uitleggen hahaha

6 likes

Werk jij als huisarts? En zo ja; en het niet een cadeautje als iemand verschijnt met iets waarmee je echt aan de slag kan?

2 likes

Als het gepland is en ik heb de tijd dan vind ik het leuk, maar als het spoed is en het moet “tussendoor” dan voel je altijd tijdsdruk/stress, dan zit je niet rustig en vind ik het niet zo. Ligt aan de omstandigheden dus!

3 likes

Wat een rare reactie? Precies alsof er geen huisartsentekort is. Mijn eerste reacties bij Krabsalade haar posts is verbazing dat ze gewoon met 5 min consults zouden kunnen werken?

1 like

Fysieke consulten kunnen eigenlijk nooit in <5 minuten (incl administratie), maar hier vallen ook telefonische consulten en e-consulten onder, daarbij lukt dat wel regelmatig.

4 likes

Dan heb je al geluk dat je die mag aanrekenen, in België hebben ze dat vrij snel terug geschroefd na Corona volgens mij…