Het TMI topic #3

Hoop echt dat als ik maar 5 minuten op consult bent mijn huisarts langer registreert.

1 like

Hahahaha joeeee :joy:
Maar hiernaast ook passief €15 per maand of kwartaal(?) dat wordt gefactureerd aan de verzekeraar. Weet niet hoeveel extra passanten kosten zijn etc.

3 likes

Mag officieel niet voor zoiets “kleins”.

5 likes

En vindt het nog leuk ook!

2 likes

Haha ja klopt hoor, er zijn ook nog inschrijftarieven per kwartaal. Maar moest vooral even lachen om de term cashen in combinatie met het werkelijke bedrag wat er dan gedeclareerd wordt.

9 likes

Nou dit is wel weer het toppunt van de situatie pas bij tegenspraak uitleggen hahaha

6 likes

Werk jij als huisarts? En zo ja; en het niet een cadeautje als iemand verschijnt met iets waarmee je echt aan de slag kan?

2 likes

Als het gepland is en ik heb de tijd dan vind ik het leuk, maar als het spoed is en het moet “tussendoor” dan voel je altijd tijdsdruk/stress, dan zit je niet rustig en vind ik het niet zo. Ligt aan de omstandigheden dus!

3 likes

Wat een rare reactie? Precies alsof er geen huisartsentekort is. Mijn eerste reacties bij Krabsalade haar posts is verbazing dat ze gewoon met 5 min consults zouden kunnen werken?

1 like

Fysieke consulten kunnen eigenlijk nooit in <5 minuten (incl administratie), maar hier vallen ook telefonische consulten en e-consulten onder, daarbij lukt dat wel regelmatig.

4 likes

Dan heb je al geluk dat je die mag aanrekenen, in België hebben ze dat vrij snel terug geschroefd na Corona volgens mij

Nou ik zal m’n zegeningen tellen. :smiling_face_with_tear:

16 likes

Maar echt, sinds ik iets voor dokters heb gebouwd en veel meer over hun werkwijze te weten ben gekomen blij ik wel verbaasd over hoe precair de werkomstandigheden zijn, en dan denkt de wereld dat je een topbaan hebt terwijl je eigenlijk constant brandjes aan het blussen bent in de hoop dat het ooit betert.

4 likes

Sorry, mijn woordkeus is misschien vervelend. Hopelijk nam je er geen aanstoot aan @Krabsalade.
Zelf kan ik me voorstellen dat het ‘leuk’ kan zijn fysiek bezig te zijn met patienten ipv veel gepraat. Vandaar mijn vraag.

3 likes

Sterkte.

1 like

Ik ging wandelen in een omgeving die ik niet ken zonder telefoon en was verdwaald geraakt. Het was niet mijn bedoeling er een lange wandeling van te maken, maar dat werd het wel en had mijn Birkenstocks aan waarvan ik altijd vergeet dat ze na een tijdje gaan schuren. Op een gegeven moment kwam ik twee dames op de fiets tegen en vroeg ik waar ik heen moest en dat was nog 3km. Ik ging helemaal dood. Liep soms op blote voeten en dat deed pijn, toen weer op m’n birkies wat ook pijn deed. Ondertussen zag ik de zon steeds lager staan en hoopte ik dat ik maar op tijd binnen zou zijn.

voetenfoto van de wondjes

9 likes

Auch ik was echt op blote voeten gaan lopen denk ik

1 like

Dat wisselde ik inderdaad af afhankelijk van wat meer pijn deed hahaha. Voelde me echt zielie. Ik was op stilteretraite en dacht lekker zen alleen in de natuur te gaan wandelen :smiling_face_with_tear: Ik zei nog tegen die dames van ‘ik mag eigenlijk niet praten maar ben verdwaald
’ :joy:

Birkenstocks met sokken zitten wel heel lekker, maar daar koop ik geen sandalen voor.

11 likes

Ik wil meer water drinken dus had net een groot glas gedronken (nouja 250 ml ofzo denk ik? Of 200) maar het kwam er ook weer uit. Waarom voel ik me toch zo???

5 likes

Beter het drinken spreiden door af en toe een slok te nemen ipv in 1x een glas leeg drinken. En hoe langer je meer drinkt, hoe meer je blaas went. Succes!

5 likes