Het TMI topic #3

Nou ik zal m’n zegeningen tellen. :smiling_face_with_tear:

16 likes

Maar echt, sinds ik iets voor dokters heb gebouwd en veel meer over hun werkwijze te weten ben gekomen blij ik wel verbaasd over hoe precair de werkomstandigheden zijn, en dan denkt de wereld dat je een topbaan hebt terwijl je eigenlijk constant brandjes aan het blussen bent in de hoop dat het ooit betert.

4 likes

Sorry, mijn woordkeus is misschien vervelend. Hopelijk nam je er geen aanstoot aan @Krabsalade.
Zelf kan ik me voorstellen dat het ‘leuk’ kan zijn fysiek bezig te zijn met patienten ipv veel gepraat. Vandaar mijn vraag.

3 likes

Sterkte.

1 like

Ik ging wandelen in een omgeving die ik niet ken zonder telefoon en was verdwaald geraakt. Het was niet mijn bedoeling er een lange wandeling van te maken, maar dat werd het wel en had mijn Birkenstocks aan waarvan ik altijd vergeet dat ze na een tijdje gaan schuren. Op een gegeven moment kwam ik twee dames op de fiets tegen en vroeg ik waar ik heen moest en dat was nog 3km. Ik ging helemaal dood. Liep soms op blote voeten en dat deed pijn, toen weer op m’n birkies wat ook pijn deed. Ondertussen zag ik de zon steeds lager staan en hoopte ik dat ik maar op tijd binnen zou zijn.

voetenfoto van de wondjes

9 likes

Auch ik was echt op blote voeten gaan lopen denk ik

1 like

Dat wisselde ik inderdaad af afhankelijk van wat meer pijn deed hahaha. Voelde me echt zielie. Ik was op stilteretraite en dacht lekker zen alleen in de natuur te gaan wandelen :smiling_face_with_tear: Ik zei nog tegen die dames van ‘ik mag eigenlijk niet praten maar ben verdwaald…’ :joy:

Birkenstocks met sokken zitten wel heel lekker, maar daar koop ik geen sandalen voor.

11 likes

Ik wil meer water drinken dus had net een groot glas gedronken (nouja 250 ml ofzo denk ik? Of 200) maar het kwam er ook weer uit. Waarom voel ik me toch zo???

5 likes

Beter het drinken spreiden door af en toe een slok te nemen ipv in 1x een glas leeg drinken. En hoe langer je meer drinkt, hoe meer je blaas went. Succes!

5 likes

Als je te weinig drinkt kan je juist ook meer moeten plassen. Of bedoel je dat je t uitspuugde?

3 likes

Ja :frowning:

1 like

Wat interessant een stilte retraite! Ik dacht dat dat ook echt een sober iets was waar je helemaal afgezonderd bent, geen contact met de buitenwereld, geen internet, geen tv, en dan de hele dag in stilte mediteren en lezen enzo. Maar als je wel mag “kletsen” op het forum dan klinkt het een stuk haalbaarder haha. Hoe lang duurt zo’n retraite?

3 likes

Ik was een midweek gegaan van maandag tm vrijdag (alleen was ik donderdag wakker geworden met draaiduizeligheid waardoor ik heel misselijk was en niet mee kon doen met de yoga dus ik was savonds vertrokken). Ze bieden ook weekendretraites aan.
Lezen en met je telefoon bezig zijn raden ze wel af, maar ik had een boek mee en heb savonds ook wel even zitten appen, forummen en dom scrollen. Ik wilde het mezelf niet al te moeilijk maken haha.
Met de leiding mag je wel gesprekken aanvragen als je tegen dingen aanloopt en als je bv kookdienst hebt, moet je soms ook wel wat vragen.
Ik vond het wel heel fijn en wil volgend jaar weer gaan! In de buurt kon je fijn zwemmen en de omgeving was ook fijn om doorheen te wandelen (volgende keer neem ik dan wel mijn mobiel mee voor maps…).

9 likes

Zo m’n darmen zijn echt helemaal van slag, door de warmte denk ik. Gelukkig werk ik thuis vandaag.:joy:

2 likes

Gisteren de meest ranzige bril schoon moeten maken die ik tijdens mijn werk tegen ben gekomen. Bril was zo’n 5 jaar oud, niet eens bij ons gekocht, maar toen ik hem in het ultrasoon trilbad had gedaan om schoon te maken zag ik gewoon brokken groen uitgeslagen huidvet ervan loskomen. Denk dat het de eerste keer was dat die bril sinds aankoop schoongemaakt werd. Krijg er nog braakneigingen van.

16 likes

Ik dacht eerst dat het over een wc-bril ging! :joy:

31 likes

Dan had ik de hoge druk spuit erop moeten zetten vrees ik.

Nee, helaas gaat dit echt om een bril voor goed zicht. Heb al heel wat gezien, maar deze komt in de top 3 met stipt op 1.

3 likes

Gisteren lekker een curry gegeten met wat kala namak erin. Vandaag laat ik echt de allerergste zwavelwinden ooit. Wow. Alsof satan zelf straks nog even voorbij komt waaien.

10 likes

Gekke vraag misschien, maar hoe maak je zelf het beste je bril schoon​:sweat_smile:? ik poets eens in de zoveel tijd met een sopje alles (los van glazen tussendoor natuurlijk) even, maar daar blijft het eerlijk gezegd ook bij… ik wil niet de volgende klant zijn over wie dit gezegd wordt dus help me out :rofl:

2 likes

Je kan bij de opticien het beste een spray halen die zij zelf ook gebruiken. Gebruik nooit die kant en klare vochtige brillendoekjes want daar zit een zuur en alcohol in wat de coating aantast. Je kan eventueel met een drupje Dreft (de groene, oranje en geel zit citroenzuur in) je bril heel goed ontvetten. Of zelf een ultrasoon badje aanschaffen.
Je mag bij de meeste opticiens je bril ook langsbrengen en dan maken zij hem goed schoon. En geen keukenrol gebruiken want daar zitten weer vezels in die krassen kunnen maken.

6 likes