Als je te weinig drinkt kan je juist ook meer moeten plassen. Of bedoel je dat je t uitspuugde?
Ja
Wat interessant een stilte retraite! Ik dacht dat dat ook echt een sober iets was waar je helemaal afgezonderd bent, geen contact met de buitenwereld, geen internet, geen tv, en dan de hele dag in stilte mediteren en lezen enzo. Maar als je wel mag ākletsenā op het forum dan klinkt het een stuk haalbaarder haha. Hoe lang duurt zoān retraite?
Ik was een midweek gegaan van maandag tm vrijdag (alleen was ik donderdag wakker geworden met draaiduizeligheid waardoor ik heel misselijk was en niet mee kon doen met de yoga dus ik was savonds vertrokken). Ze bieden ook weekendretraites aan.
Lezen en met je telefoon bezig zijn raden ze wel af, maar ik had een boek mee en heb savonds ook wel even zitten appen, forummen en dom scrollen. Ik wilde het mezelf niet al te moeilijk maken haha.
Met de leiding mag je wel gesprekken aanvragen als je tegen dingen aanloopt en als je bv kookdienst hebt, moet je soms ook wel wat vragen.
Ik vond het wel heel fijn en wil volgend jaar weer gaan! In de buurt kon je fijn zwemmen en de omgeving was ook fijn om doorheen te wandelen (volgende keer neem ik dan wel mijn mobiel mee voor mapsā¦).
Zo mān darmen zijn echt helemaal van slag, door de warmte denk ik. Gelukkig werk ik thuis vandaag.
Gisteren de meest ranzige bril schoon moeten maken die ik tijdens mijn werk tegen ben gekomen. Bril was zoān 5 jaar oud, niet eens bij ons gekocht, maar toen ik hem in het ultrasoon trilbad had gedaan om schoon te maken zag ik gewoon brokken groen uitgeslagen huidvet ervan loskomen. Denk dat het de eerste keer was dat die bril sinds aankoop schoongemaakt werd. Krijg er nog braakneigingen van.
Ik dacht eerst dat het over een wc-bril ging!
Dan had ik de hoge druk spuit erop moeten zetten vrees ik.
Nee, helaas gaat dit echt om een bril voor goed zicht. Heb al heel wat gezien, maar deze komt in de top 3 met stipt op 1.
Gisteren lekker een curry gegeten met wat kala namak erin. Vandaag laat ik echt de allerergste zwavelwinden ooit. Wow. Alsof satan zelf straks nog even voorbij komt waaien.
Gekke vraag misschien, maar hoe maak je zelf het beste je bril schoonā:sweat_smile:? ik poets eens in de zoveel tijd met een sopje alles (los van glazen tussendoor natuurlijk) even, maar daar blijft het eerlijk gezegd ook bij⦠ik wil niet de volgende klant zijn over wie dit gezegd wordt dus help me out
Je kan bij de opticien het beste een spray halen die zij zelf ook gebruiken. Gebruik nooit die kant en klare vochtige brillendoekjes want daar zit een zuur en alcohol in wat de coating aantast. Je kan eventueel met een drupje Dreft (de groene, oranje en geel zit citroenzuur in) je bril heel goed ontvetten. Of zelf een ultrasoon badje aanschaffen.
Je mag bij de meeste opticiens je bril ook langsbrengen en dan maken zij hem goed schoon. En geen keukenrol gebruiken want daar zitten weer vezels in die krassen kunnen maken.
Ik, die haar zonnebril elke voor het dragen schoonmaakt met alcoholspray en na het dragen zoān vochtig brillendoekje gebruikt:
Dankjewel hiervoor in elk geval, ik ga zoān spray halen bij de opticien! (Mijn twee zonnebrillen zijn van Polaroid en Flying Tiger, maar alsnog wil ik ze niet beschadigen!)
waarom bestaan die doekjes dan. Ik gebruik die echt regelmatig, wat kut
, net zoals vaginale douchezeep: omdat het verkoopt.
Wij vinden ook dat ze uit de schappen gehaald moeten worden. Ellendige dingen zijn het.
En nog een tip. Mocht je bril ooit in het zand vallen, bijvoorbeeld op vakantie op het strand, spoel hem dan eerst af met water want als je meteen begint te poetsen: zandkorrels maken ook krassen.
Doe je dat doekje wel eens in de was? Ik spray de spray altijd op het glas en dan poets ik hem met het doekje. Als het doekje vies is gaat hij gewoon de was in.
Niet wassen met wasverzachter, dan krijg je vette strepen. Je kan altijd kosteloos nieuwe brillendoekjes halen bij de opticien ook.
Tip van een ex-optiekzaakmedewerker (en dochter van een opticien): hydrofiele luiers om je bril op te poetsen, of mee te drogen natuurlijk.
Ja die zijn top! Alleen wel wassen met alleen wasmiddel, met wasverzachter krijg je ook weer een vette laag op de brillenglazen.
Sowieso beter geen wasverzachter gebruiken!