Waar ben je geweest? In Overijssel? In Het klinkt als de midweek die ik ook heb gedaan (ben een aantal keer geweest ) Ik heb wel vaker gehoord dat iemand verdwaald is tijdens het wandelen.
Heb mij mijn vingertop ontvelt afgelopen zaterdag en zit nu met een open wond waarvan ik niet weet hoe ik hem het beste en snelste laat genezen… De huisarts heeft het dinsdag met een droog gaasje schoongewreven (volgens mij niet helemaal de bedoeling) en geeft aan 3 keer per dag spoelen en opnieuw verbinden en antibiotica zalf. Uiteraard doe ik dat, maar niet het idee dat er iets veranderd qua pijn of hoe het eruit ziet… Iemand ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar het klinkt bij mij alsof je hem zelf hebt ontvelt zoals je met een vis zou doen (alsof je het dus wilde).
Edit: gefileerd dus.
Wellicht niet zo handig geformuleerd dan Lang verhaal kort: mijn vinger is in het gat van het deurkozijn (waar het slot in valt) terecht gekomen, en daar zit bij ons een ijzeren haakje in. Die heeft er voor gezorgd dat ik nu een klein stukje vingertop en een halve nagel mis.
Toen ik het topje van mijn vinger had afgeschaafd met een mandoline bleef de wond nog een week bloeden, dus ik denk dat het niet gek is dat je nu nog geen verschil ziet. Gewoon goed schoon houden en als je hem verbind een vetgaasje gebruiken, dan trek je een eventueel korstje niet los als je het verband verwisseld.
Ohh ik voel je pijn, ik heb precies hetzelfde gedaan heel lang geleden. Mijn vinger bleef erin haken en schaafde ook zo het topje eraf. Duurt wel even voor dat genezen is. Ik heb er een litteken aan over gehouden.
Mijn teennagel is verticaal door midden gescheurd toen er gisteren iets op viel.
Hij zit nog een beetje vast en wil het er eigenlijk aftrekken, maar ben bang dat het weer gaat bloeden en slechter geneest. Weet iemand dat?
Auw dat klinkt ook heftig. Fijn (?) om te horen dat het normaal is dat het even duurt voordat er verandering in komt. De dag dat het gebeurd was had ik het ook verbonden met vetgaas op de wond, uiteindelijk zat dit de volgende dag alsnog vast en moest ik het weken en uiteindelijk toch eraf halen omdat het niet loskwam
@Echo ben ik dus niet de enige die dit voor elkaar krijgt Ellende
@viking thanks voor de tip! Als ik klaar ben met de antibiotica zalf zal ik die eens proberen.
Mijn vriend wil niets horen over mijn nagel, dus hier kan ik mooi mn update kwijt. De nagel zit voor 90% los, maar nog bij 1 hoekje wel beetje vast. Dus durf hem er ook niet helemaal af te halen nu. Hoop dat het laatste stukje ook los laat, want dit is ook niets.
Echt slechte timing zo in de zomer, kan ik er nog een nepnagel op plakken ofzo? Of misschien maar met een pleister op mijn grote teen gaan lopen ofzo.
@Feetje zie nu je bericht hierboven, dat van jou klinkt echt pijnlijk, zit de nagel nog wel vast bij het nagelbed?
Ik zit ook nog te wachten tot mn nagel loslaat. Er is gisteren nog allerlei troep (oude bloeduitstorting) onderuit gekomen en als ik er nu op tik klinkt het hol.
Ik ben echt zo bang dat ik ga blijven hangen aan iets en dat ie dan op klapt
Als het zo ver is ga ik denk ik ook maar voor een pleister!
Oke hij is er bij mij helemaal af nu. En het is zooo lelijk, ook bij zit er nog blauw/bloeduitstorting. Is nog een klein randje nagel over, maar dat is echt een viezig stuk, maar zou ook het nieuwe stukje al kunnen zijn.
Krijg er kippenvel van! Is het gevoelig?
Ja hoezo zou vaseline ook helpen?!
Ik heb zo’n 5 jaar geleden het topje van mn wijsvinger eraf gesneden (ja per ongeluk) en dat helen duurde echt behoorlijk lang. Heel klein litteken nu nog.
Die splinters waar ik hier eerder over postte kwamen er ineens vanzelf uit. Er kwam een raar bloederig rondje omheen en toen kon ik hem eruit drukken maar hij zat best diep. Een dag later kwam er nog een stukje glas uit mn hak. Soms denk ik nu dus dat ik nog stukjes glas in mn voet heb maar dat gewoon niet voel.
Vaseline helpt wel echt bij (kleine) wondjes! Houdt het vochtig en dan geneest het beter en mooier
Ah ik ben ook bang dat ik er binnenkort eentje ga verliezen
Mn middelste teen was laatst ineens een beetje blauw onder de nagel en pijnlijk. Heb er nu nagellak overheen zitten maar “durf” niet zo goed te kijken haha. Idd dat ik ook dacht; jaaa lekker dit net met de zomer nu. Loop ik daar straks zonder teennagel.
Vorig jaar ben ik ze van beide kleine teennagels kwijt geraakt, maar dat viel minder op want die zitten half verstopt onder de nagels ernaast. Deed ook geen pijn meer toen ze eraf waren. En toen had ik er op een gegeven moment zelfs nagellak overheen gedaan denk ik haha. Wel heel gek hoe dat terug groeide trouwens, op een gegeven moment zat er ineens weer een nagel op?? Niet dat dat zo langzaam naar boven groeide ofzo
Ik smeer liever aloe vera. Alleen dat is wel minder vettig.
@littlenumbers ik verlies mn kleine teennagel ook wel eens maar dan zit er al een soort nieuwe onder en doet niet of nauwelijks pijn. Zo gek eigenlijk!
Valt mee gelukkig, wel iets gevoeliger! Ben wel benieuwd hoe het met sporten is of als je het stoot.
@littlenumbers ja gek is dat he! Vind het ook wel interessant hoe dat gaat haha.
Mijn zalm van gisteravond was niet goed meer
Ik had vandaag een afspraak bij de huisarts omdat een insectenbeet op mijn been helemaal dik en rood was geworden. Blijkt een vette ontsteking te zijn .
Zoiets had ik een paar weken geleden op mijn arm. Zo gek! Alleen zonder die ring korstjes eromheen. De beet werd ook dik en rood en deed behoorlijk zeer ook.
Wat zei de dokter dat je moest doen?
Ik heb er zelf een naald in gestoken. Hij spoot meteen open en er kwam super veel dikke pus uit. Het prikgaatje scheurde ook helemaal open tot zo’n halve centimeter Heb hem daarna nog 2 keer opnieuw leeg gemaakt. Het is nu genezen en je ziet alleen nog een vlek waar het heeft gezeten. Hoop dat die snel wegtrekt. Maar echt raar! Heb het nog nooit eerder gehad