Het TMI topic #3

Krijg er kippenvel van! Is het gevoelig?

3 likes

Ja hoezo zou vaseline ook helpen?!

Ik heb zo’n 5 jaar geleden het topje van mn wijsvinger eraf gesneden (ja per ongeluk) en dat helen duurde echt behoorlijk lang. Heel klein litteken nu nog.

Die splinters waar ik hier eerder over postte kwamen er ineens vanzelf uit. Er kwam een raar bloederig rondje omheen en toen kon ik hem eruit drukken maar hij zat best diep. Een dag later kwam er nog een stukje glas uit mn hak. Soms denk ik nu dus dat ik nog stukjes glas in mn voet heb maar dat gewoon niet voel. :upside_down_face:

2 likes

Vaseline helpt wel echt bij (kleine) wondjes! Houdt het vochtig en dan geneest het beter en mooier

1 like

Ah ik ben ook bang dat ik er binnenkort eentje ga verliezen :sweat_smile:
Mn middelste teen was laatst ineens een beetje blauw onder de nagel en pijnlijk. Heb er nu nagellak overheen zitten maar “durf” niet zo goed te kijken haha. Idd dat ik ook dacht; jaaa lekker dit net met de zomer nu. Loop ik daar straks zonder teennagel.

Vorig jaar ben ik ze van beide kleine teennagels kwijt geraakt, maar dat viel minder op want die zitten half verstopt onder de nagels ernaast. Deed ook geen pijn meer toen ze eraf waren. En toen had ik er op een gegeven moment zelfs nagellak overheen gedaan denk ik haha. Wel heel gek hoe dat terug groeide trouwens, op een gegeven moment zat er ineens weer een nagel op?? Niet dat dat zo langzaam naar boven groeide ofzo

2 likes

Ik smeer liever aloe vera. Alleen dat is wel minder vettig.

@littlenumbers ik verlies mn kleine teennagel ook wel eens maar dan zit er al een soort nieuwe onder en doet niet of nauwelijks pijn. Zo gek eigenlijk!

4 likes

Valt mee gelukkig, wel iets gevoeliger! Ben wel benieuwd hoe het met sporten is of als je het stoot.

@littlenumbers ja gek is dat he! Vind het ook wel interessant hoe dat gaat haha.

4 likes

Mijn zalm van gisteravond was niet goed meer :face_vomiting::face_vomiting:

1 like

Ik had vandaag een afspraak bij de huisarts omdat een insectenbeet op mijn been helemaal dik en rood was geworden. Blijkt een vette ontsteking te zijn :+1:t2:.

foto

7 likes

Zoiets had ik een paar weken geleden op mijn arm. Zo gek! Alleen zonder die ring korstjes eromheen. De beet werd ook dik en rood en deed behoorlijk zeer ook.
Wat zei de dokter dat je moest doen?

Ik heb er zelf een naald in gestoken. Hij spoot meteen open en er kwam super veel dikke pus uit. Het prikgaatje scheurde ook helemaal open tot zo’n halve centimeter :confused: Heb hem daarna nog 2 keer opnieuw leeg gemaakt. Het is nu genezen en je ziet alleen nog een vlek waar het heeft gezeten. Hoop dat die snel wegtrekt. Maar echt raar! Heb het nog nooit eerder gehad

5 likes

huh ik had recent ook zo iets op mijn enkel dat nu eindelijk weg aan het trekken is, rood, gezwollen, pijnlijk en met een harde bobbel. moest er cortisonezalf op smeren van de dokter en dat hielp, antihistamine hielp niet.

Ik heb een antibiotica crème gekregen die ik 3x per dag moet smeren. Ik dacht eerst ook dat het gewoon een beet was. Maar omdat de zwelling en roodheid zo snel toenam wilde de huisarts er toch even naar kijken. Voelde me echt een aansteller maar toch blij dat ik heb gebeld.

3 likes

Vind je geen aansteller want als we echt hetzelfde hadden, doet het ook behoorlijk zeer! Mijne zat op m’n bovenarm en als m’n blouse ertegen kwam dan was het al gevoelig. Toen het ook nog begon te kloppen, heb ik met kiezen op elkaar, en met het risico dat ik iets doms deed, die naald erin gedaan.

Hoop dat de zalf snel helpt!

2 likes

Ik draag nu inderdaad alleen maar jurken en slippers want schoenen en broeken zijn te gevoelig. Kloppen doet het gelukkig (nog) niet. Hopelijk blijft dat zo. Wel fijn dat het bij jou voorbij is!

2 likes

Ik word net wakker met een ontstoken keel. Bij iedere slikbeweging het gevoel alsof er een bal in mn keel zit, gatver. Moet gelijk denken aan mn collega die een keelabces had en die moest dan geleegd worden, brrrrr hoop dat ik dat niet krijg

1 like

Oh dat laatste heb ik ook een keer gehad. Als je echt denkt dat het zoiets is, wacht aub niet te lang. Ik had volgens de dokter ook geen dag later moeten komen, want dan was ik gestikt.

1 like

Ik lees dit tijdens een :poop: sessie en nu heb ik spijt dat ik me niet ook heb gewogen.

2 likes

Door de plotselinge weerverandering en mijn komende ongesteldheid zijn mijn darmen al de hele dag in de war.

echt janken

2 likes

Vanwege mijn PDS ga ik niet zo lekker op warmte.
Heel de week maar beetjes kunnen poepen, maar vandaag ben ik al 3x geweest.

@kali Scheelt bijna 3 kilo sinds donderdag XD

3 likes

Welkom bij wederom een nieuwe aflevering van ranzigheid met SoonSoonthings. Vandaag een nieuwe gesprongen down under situatie nummer 4 of 5. Vers uit de pers

(En ja de huisarts is op de hoogte)

16 likes

Afgelopen weekend is mijn teennagel los komen te zitten door een ongelukje. Op advies van de huisarts moet ik 2x daags spoelen. Ik haalde net de pleister van de nagel af om dit te doen, en zag toen allemaal beestjes kruipen :nauseated_face: Ik voel me zoooo smerig. Morgen toch maar even huisarts opnieuw bellen.

6 likes