Het TMI topic #3

huh ik had recent ook zo iets op mijn enkel dat nu eindelijk weg aan het trekken is, rood, gezwollen, pijnlijk en met een harde bobbel. moest er cortisonezalf op smeren van de dokter en dat hielp, antihistamine hielp niet.

Ik heb een antibiotica crème gekregen die ik 3x per dag moet smeren. Ik dacht eerst ook dat het gewoon een beet was. Maar omdat de zwelling en roodheid zo snel toenam wilde de huisarts er toch even naar kijken. Voelde me echt een aansteller maar toch blij dat ik heb gebeld.

3 likes

Vind je geen aansteller want als we echt hetzelfde hadden, doet het ook behoorlijk zeer! Mijne zat op m’n bovenarm en als m’n blouse ertegen kwam dan was het al gevoelig. Toen het ook nog begon te kloppen, heb ik met kiezen op elkaar, en met het risico dat ik iets doms deed, die naald erin gedaan.

Hoop dat de zalf snel helpt!

2 likes

Ik draag nu inderdaad alleen maar jurken en slippers want schoenen en broeken zijn te gevoelig. Kloppen doet het gelukkig (nog) niet. Hopelijk blijft dat zo. Wel fijn dat het bij jou voorbij is!

2 likes

Ik word net wakker met een ontstoken keel. Bij iedere slikbeweging het gevoel alsof er een bal in mn keel zit, gatver. Moet gelijk denken aan mn collega die een keelabces had en die moest dan geleegd worden, brrrrr hoop dat ik dat niet krijg

1 like

Oh dat laatste heb ik ook een keer gehad. Als je echt denkt dat het zoiets is, wacht aub niet te lang. Ik had volgens de dokter ook geen dag later moeten komen, want dan was ik gestikt.

1 like

Ik lees dit tijdens een :poop: sessie en nu heb ik spijt dat ik me niet ook heb gewogen.

2 likes

Door de plotselinge weerverandering en mijn komende ongesteldheid zijn mijn darmen al de hele dag in de war.

echt janken

2 likes

Vanwege mijn PDS ga ik niet zo lekker op warmte.
Heel de week maar beetjes kunnen poepen, maar vandaag ben ik al 3x geweest.

@kali Scheelt bijna 3 kilo sinds donderdag XD

3 likes

Welkom bij wederom een nieuwe aflevering van ranzigheid met SoonSoonthings. Vandaag een nieuwe gesprongen down under situatie nummer 4 of 5. Vers uit de pers

(En ja de huisarts is op de hoogte)

16 likes

Afgelopen weekend is mijn teennagel los komen te zitten door een ongelukje. Op advies van de huisarts moet ik 2x daags spoelen. Ik haalde net de pleister van de nagel af om dit te doen, en zag toen allemaal beestjes kruipen :nauseated_face: Ik voel me zoooo smerig. Morgen toch maar even huisarts opnieuw bellen.

6 likes

Beestjes?! Are you sure?! En vanochtend nog gespoeld neem ik aan en toen nog niets te zien? Ik zou hier de HAP voor bellen hoor, gedverderrie dat is echt niet normaal.

46 likes

Serieus als je hiermee vanavond bij mij op de HAP zou komen zou ik je direct doorsturen naar de chirurgie.

29 likes

waar zijn de fotos

28 likes

Omg en er zitten nog steeds beestjes na het spoelen?

Stiekem wil ik ook wel een foto zien :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: :face_with_peeking_eye:

Beterschap en sterkte trouwens :grimacing:

2 likes

Ja serieus? Ik had alleen even mijn moeder gebeld voor advies, nooit aan de HAP gedacht. Het leken een soort wormpjes, het krioelde echt. Eerst weggespoeld, daarna voetenbadje gedaan en nogmaals gespoeld. Ga morgenochtend direct bellen naar de huisarts! Ik zie ze nu niet meer.

@vaatdoek @oliverqueen Hahaha als ik de volgende keer niet zo schrik zal ik een foto voor jullie maken :laughing: Hoop vooral dat het niet gaat gebeuren.

3 likes

Zou nu even naar de HAP bellen voor advies, klinkt echt niet goed.

4 likes

Misschien ben ik gestoord hoor maar ik snap even echt niet dat als er beestjes in een wond zitten je denkt; ah ff wegspoelen en kijk morgen wel even of de huisarts opneemt :eek:

48 likes

Ik heb even gebeld door jullie berichtjes! HAP gaf aan dat ik goed gehandeld had, en doordat ik verder geen klachten als koorts had, de teen niet dik is, ze nu niks voor me kunnen doen. Morgen even bellen met de eigen huisarts om te kijken of zij hem nog in het echt wil zien en de nagel er eventueel afgehaald moet worden.

6 likes

Dit klinkt echt zo heerlijk goor, jammer dat je geen foto hebt :frowning:

6 likes