Het TMI topic

En in een menstruatiecup gaan al 2 eetlepels denk ik?

Nee wel meer hoor! 6 ofzo?

Maar dat zou dus in jouw geval betekenen dat je op 1 dag al een stuk meer bloed verliest dan 2 of 3 eetlepels.

In de organicup maat A gaat 25 mL en in een maat B gaat 30 mL. En 1 eetlepel is 15 mL.

1 like

Ja daarom!

Oh toch echt maar 2 eetlepels? Dan zijn eetlepels gewoon groter dan ik in mijn hoofd had zitten :stuck_out_tongue:

Haha ja ik had ook zoiets van, 15 mL is één eetlepel?? :face_with_raised_eyebrow:

Ja dat is wat ik me ook aan bedenken was. Je bloed bestaat sowieso voor 55% uit water en opgeloste stoffen, maar nergens staat echt of ze inderdaad alleen volbloed bedoelen.

1 like

Ik vind het eigenlijk raar als ze alleen volbloed bedoelen, alles wat eruit komt tijdens je menstruatie hoort er toch gewoon bij? Ik las ook op een site iets van "gemiddeld verlies je zo’n 2 a 3 eetlepels bloed ". “Dat valt best mee dus, waar maken we ons ook alweer druk om?” Wtf? Oh dus als het helemaal niet zoveel is moeten we niet zeuren.

3 likes

Ja je hebt helemaal gelijk, Ik kan me niet voorstellen dat ze van volbloed uit zouden gaan.

1 like

Zo zei een vriend ooit tegen mij: ‘maar als je ongesteld bent bloed je alleen maar, wat is daar nou erg aan?’ Heb daarna aan zijn moeder gevraagd of ze hem toch wat meer over het vrouwelijk lichaam zou willen vertellen

15 likes

Oh vreselijk haha. Mijn ex zei wel eens “heb je last van krampjes schatje?” “Moet ik even over je buikje aaien?” Mijn antwoord was dan ook altijd “neeheee”. :confounded:

Ja en het is heel irritant, maar ook vrij jammerlijk omdat ik dan niet de opluchting van een echte scheet voel.

3 likes

Daarop inhakend… klinkt echt vies… maar hebben jullie wel eens vaginascheten? :joy: dat er zeg maar een soort lucht zit. Ik ga dan altijd heel ongemakkelijk verzitten omdat het weg moet :innocent:

6 likes

Jaa herkenbaar haha

Ik til gewoon mijn bil op, als dat in die situatie kan.

1 like

Ja. En dan ploept hij er later aan de bovenkant van mijn bilspleet alsnog uit.

8 likes

Dit doe ik ook altijd als ik met iemand lig maar moet scheten. Zo ontsnapt er toch lucht maar niemand die het hoort :joy:

2 likes

Volgens mij is het weer tijd voor te douche, this weer een paar dagen geleden :joy::open_mouth:

3 likes

Ja vooral als ik doggy heb gedaan :joy: