Het TMI topic

Heb je op je slaapkamer gepoept :joy:

Oh wij delen altijd alles, zo heeft hij ook in geuren en kleuren verteld dat hij een soort ontsteking had bij z’n anus en dat kwam door een ingegroeide haar en daarvoor heeft ie zelfs in het ziekenhuis gelegen. En ik moest maar googelen hoe het er ongeveer uit zag. En dat “hoe gaat het met je baarmoeder” is natuurlijk niet serieus bedoeld maar hij weet meestal wel wanneer ik ongesteld ben want tegen hem kan ik er altijd lekker over zeiken zonder dat hij het erg vindt. Tsjah zo is onze vriendschap gewoon haha

8 likes

Ik dacht ook dat ze het over eetlepels hebben als het gaat om de hoeveelheid bloedverlies maar 2 eetlepels heb je zo vol. Dat is echt niks.

2 likes

Ik las vroeger in de Fancy altijd dat het één eierdopje was?

1 like

hahahah okeee :crazy_face:

Volgens mij is het echt 2 eetlepels bloed en 600 liter vocht

3 likes

Oké nu ben ik nieuwsgierig haha. Op Google las ik dit:

• Gemiddeld verlies je twee tot drie eetlepels bloed tijdens je hele menstruatie. Dat is dertig tot veertig milliliter als gemiddelde hoeveelheid bloedverlies. Dat valt best mee, toch?
    Als je hevig ongesteld bent, dan verlies je gemiddeld zestig tot tachtig milliliter bloed tijdens te menstruatie, wat ongeveer een half theekopje is. Of ongeveer twee shotjes Tequila, ook niet zo’n ramp dus.*

Dus ik wat meer research doen en ik las in dit dat van de 207 vrouwen die beweerden dat ze (te) veel bloedverlies (meer dan 80 mL) hadden, maar 49% ook echt meer dan 80 mL bloed verloor tijdens haar menstruatie.
Toen vond dit figuur in dit artikel, ook wel interessant om te zien haha. Dus dan zal 30 tot 80 mL bloedverlies normaal zijn. Wat nou echt het gemiddelde is, heb ik niet gevonden.

2 likes

Ze zeggen ook dat je een hele dag toe kan met een menstruatiecup, maar op een dag dat ik hevig bloed is dat ding binnen 3 uur vol.

1 like

En in een menstruatiecup gaan al 2 eetlepels denk ik?

Nee wel meer hoor! 6 ofzo?

Maar dat zou dus in jouw geval betekenen dat je op 1 dag al een stuk meer bloed verliest dan 2 of 3 eetlepels.

In de organicup maat A gaat 25 mL en in een maat B gaat 30 mL. En 1 eetlepel is 15 mL.

1 like

Ja daarom!

Oh toch echt maar 2 eetlepels? Dan zijn eetlepels gewoon groter dan ik in mijn hoofd had zitten :stuck_out_tongue:

Haha ja ik had ook zoiets van, 15 mL is één eetlepel?? :face_with_raised_eyebrow:

Ja dat is wat ik me ook aan bedenken was. Je bloed bestaat sowieso voor 55% uit water en opgeloste stoffen, maar nergens staat echt of ze inderdaad alleen volbloed bedoelen.

1 like

Ik vind het eigenlijk raar als ze alleen volbloed bedoelen, alles wat eruit komt tijdens je menstruatie hoort er toch gewoon bij? Ik las ook op een site iets van "gemiddeld verlies je zo’n 2 a 3 eetlepels bloed ". “Dat valt best mee dus, waar maken we ons ook alweer druk om?” Wtf? Oh dus als het helemaal niet zoveel is moeten we niet zeuren.

3 likes

Ja je hebt helemaal gelijk, Ik kan me niet voorstellen dat ze van volbloed uit zouden gaan.

1 like

Zo zei een vriend ooit tegen mij: ‘maar als je ongesteld bent bloed je alleen maar, wat is daar nou erg aan?’ Heb daarna aan zijn moeder gevraagd of ze hem toch wat meer over het vrouwelijk lichaam zou willen vertellen

15 likes

Oh vreselijk haha. Mijn ex zei wel eens “heb je last van krampjes schatje?” “Moet ik even over je buikje aaien?” Mijn antwoord was dan ook altijd “neeheee”. :confounded: