Het TMI topic

Same, elke dag :disappointed_relieved:

Ik had een ontstoken puist op mijn wang, die ik al 2 keer heb kunnen uitknijpen. Nou net dat het korstje los en toen ik die weghaalde kwam er al weer veel troep uit. Toen ben ik het gaan uitdrukken en spoot er tot 2 keer toe bloed uit :flushed:. Het zat helemaal op de muur. Hoe voeg je ook alweer een foto toe?

hoop wel dat het nu dan echt klaar is, want het was echt mega dik en paars.

5 likes

Ik heb ze vorige week woensdag/donderdag gebruikt. Kan ongeveer 5-7 dagen duren voor er iets gebeurt. Ik zit nu bij het ‘nog een beetje vellen, maar het meeste is er redelijk af’ heb ik het idee. Moet overigens voor het echt harde eelt wel naar de pedicure.

1 like

Fuuuuck ik kan mezelf wel voor m’n kop slaan, heb m’n teennagel gister per ongeluk iets te kort geknipt en ik voel nu al dat het foute boel is. Heb ongeveer 2x per jaar dat m’n teennagel (1x de ene kant en 1x de andere kant) echt helemaal in het vel ernaast groeit. Doet echt tering veel pijn, helemaal dik en rood en onstoken en pus en ugh :tired_face: Dan moet ik altijd een helse week wachten tot de onsteking minder is, verzamel ik moed en moet ik een heel reepje van de zijkant eruit trekken/knippen. Ga er wel veel tea tree olie op gooien en hopen dat de schade deze keer beperkt blijft. (Ben er al eens voor naar de huisarts geweest maar enige wat die zegt is tja, sodabadjes doen en dat is het doeiii).

1 like

Thanks! Fijn dat jij nu nooit meer last hebt :slight_smile: Mijn nicht is er vroeger inderdaad ook aan geopereerd en heeft het nu ook niet meer. Zou voor mij vast en zeker ook veel goeds doen, maar helaas gaat dat ivm met geld en geen juiste zorgverzekering dat voorlopig niet lukken :pensive:

Je kan het ook bij de huisarts laten aanpakken! Zij verdoven de teen dan en snijden ze inderdaad een reep van je nagelbed weg. Daarnaast behandelen ze de nagel dan ook met fenol. Dat is een vloeistof die ervoor zorgt dat de nagel niet meer de zijkant op kan groeien. Dat kost je niets en helpt ook erg goed!

2 likes

Mijn vriend is aan het vervellen :heart_eyes::heart_eyes:

28 likes

Dit is echt het beste

1 like

Ja zo er af plukken en dan een zo’n groot/lang mogelijk vel. En het liefste dat je dat dan ook nog hoort knisperen :ok_hand:t3:

9 likes

Bij mij heeft de huisarts het zelf gedaan, nooit een rekening voor gehad. Viel in Mn basisdekking.

1 like

Hahaha Ik heb je al eens verteld dat ik het echt chill vond toen Mn huisarts dat deed, die vond het ook zichtbaar leuk om te doen.

Grappig zulke dingen.

1 like

Hahahahhaa Whats next?

Aambeien verwijderen op insta live?

3 likes

Hahahaha kan me voorstellen, vind het bij mezelf al mega satisfying als ik die punt er eindelijk uit krijg :heart_eyes:

En bedankt voor de info allemaal! Mocht ie nog erger gaan worden, dan ga ik nog maar eens met mijn huisarts praten :sweat_smile:

1 like

Mijn vriend heeft net zen neus gewaxt :heart_eyes:

18 likes

@Crystalfire Ik zou wel even navragen of je huisarts fenol gebruikt. Niet alle huisartsen gebruiken dat. Zonder fenol dood je de nagel vanuit het nagelbed niet en is het zo weer terug.

1 like

Ik heb dit ook wel eens gehad. Nu nog steeds een litteken wat heel langzaam weggaat.

Omg dat is het enige “vieze” wat ik heb. Het klinkt idioot maar ik wil graag een keer zo’n ingegroeide teennagel waar van alles onder zit. Of een mega grote gore puist. Ik heb dus wel zo’n ding, het zit op m’n decolleté aan de linkerkant en toen ik jaren geleden voor iets anders bij de huisarts kwam kaarte ik dat aan. Het was niks zei ze en ze zou het als ik wilde het er zo kunnen uithalen. Het is hard en je kunt het vastpakken maar ook weer niet echt? Mijn ex zei , als ik dat had had ik het er al lang zelf uitgesneden. Oh ja natuurlijk ik ga ff m’n broodmes pakken. Heb het misschien al wel 5+ jaar en het groeit mega langzaam. Een heel raar ding. Ben alleen bang voor de pijn. :joy: Overigens weet ik niet of dat exact hetzelfde is.

2 likes

Ja, dit was al een probleemzonne :frowning: het is een stukje huid op mijn wang met hele grote open poriën die daardoor heel makkelijk verstopt ramen. Is idd zo gekomen doordat het puistjes waren en ik er lekker vaak aan ging zitten.

Ik heb een oorbelgaatje weer door moeten prikken omdat ik er te lang geen oorbel in had gedaan. Nu is het gaatje wat geïrriteerd. Ik ging het vanavond schoonmaken met zoutoplossing om het te kalmeren en zag iets wits zitten in het gaatje.

Ik dacht oh dat is gewone ‘liquid’ pus dat kan ik er zo uit laten lopen door er even op te duwen. Dat gebeurde niet, dus toen heb ik op mijn oorbelgaatje geduwd zoals ik een puist zou uitduwen; komt er echt een keigroot bolletje harde pus eruit?

Met het oorbelgaatje gaat het nu goed hoor. Maar dit was zo raar maar voldoenend?

34 likes

Inderdaad, dar dacht ik ook, maar het deed blijkbaar niet zo veel pijn!!! Ik durfde zelfs niet te kijken/luisteren toen hij het er uit trok :sweat_smile:

1 like