Het TMI topic

Ja, dat is waar! Ik probeer zelf altijd alles heel te laten als mensen er niet veel last van hebben. (ik ben geen arts, gewoon EHBO’er in ons gebouw) Ik heb mijn cursus afgelopen april weer gehad en toen zeiden ze dit. Maar ja, alles verandert zó snel, echt verwarrend. Zelfs de reanimatieprocedure is veranderd sinds ik begon met mijn cursussen :open_mouth:

Volgens mij heb ik hetzelfde. Via de huisarts heb ik een shampoo gekregen die 5 minuten moet intrekken, helpt wel!

1 like

Ik heb dit ook gehad. Als ik mijn haar was dan let ik er wel op om echt mijn hoofdhuid te masseren met de shampoo en daardoor heb ik het nu niet meer. Ohja en ik gebruik een shampoo zonder sulfaten/parabenen/siliconen want dat irriteerde mijn hoofdhuid ook enorm.

1 like

Ik scheurde altijd mijn teennagels af. Omdat de zomer er aan kwam wilde ik hier mee stoppen omdat het er onverzorgd uit ziet in slippers en ik er nagellak op wil doen.

Nu ben ik dus een tijdje mijn teennagels aan het laten groeien(klinkt lekker raar). Alleen zijn ze dit niet gewend, waardoor ik heel erg de druk van mijn schoenen ineens op mijn teennagels voel. Heb nu dus vet erge pijn terwijl ze nog helemaal niet zo lang zijn, en mijn schoenen wel de goede maat zijn.

Ik was laatst bij een sportschool met een super fijne douche. Regendouche én handdouche, aparte hokjes en de temperatuur is goed in te stellen. De toilet bevindt zich buiten de kleedkamer. Ik stond heerlijk te douchen maar moest opeens plassen en je raadt het al; ik plaste in de douche. Vies? Tja, daarover zijn de meningen verdeeld.
Waar ik wel van schrok was de sterke urinegeur. Ik hoop dat niemand het doorhad.
Waarom denk ik hieraan? Omdat ik in de trein zit en de vrouw naast mij in haar tas rommelt en er nu ook zo’n lucht uitkomt! Vies? JA!!!

1 like

Ik plas ook altijd onder de douche haha (thuis, ga niet naar de sportschool), 2 vliegen in een klap. Ik heb ooit geleerd dat urine steriel is (correct me if im wrong) dus als alles goed wegspoelt zou het toch niet heel erg moeten zijn?

En voor de geur, meer water drinken.

1 like

Is het ook! Dus het is niet vies, maar het idee wel :wink:

Urine is niet steriel. Alles wat het lichaam uitscheidt is niet schoon genoeg om lichamelijk binnen te houden.

1 like

Fijn dat je een shampoo hebt gevonden die voor jou werkt, maar parabenen/siliconen/sulfaten zijn niet dezelfde soort stoffen dat je ze zo in een adem kan noemen… Weet niet of je dat weet maar is misschien wel handig als je er specifiek op wil letten :slight_smile:

1 like

Ah lees dit nu pas, heb 'm niet doorgeprikt maar gister door een onhandige actie is ie geknapt, zo moet 't ongeveer voelen als je vliezen breken😱 nu afgedekt, gaat volgens mij wel goed en dokter lijkt me niet nodig maar dank voor je adviezen!

Oh ja, dat snap ik inderdaad, maar het staat wel vaak zo op de fles vandaar dat ik het ook zo vernoemde! En om eerlijk te zijn weet ik ook niet zeker wat nu net het verschil maakt bij mij (sinds ik niet meer de gemiddelde supermarktshampoo gebruik). Ik zou zelf denken het ontbreken van SLS en SLES? Alhoewel SLES sowieso wel vrij mild zou moeten zijn.

Ja en dat is echt kwalijk. Zo krijgen onschuldige ingrediënten onterecht een slechte naam en moeten fabrikanten opzoek naar alternatieven, die soms zelfs schadelijker zijn.
Sls ansich is niet slecht, het maakt de huid alleen kwetsbaarder voor andere ingrediënten van het product, omdat het de barrière tijdelijk verstoort. Dat is niet kwalijk, tot er andere irriterende stoffen bij komen zoals SOMMIGE geurstoffen. Het is echt de totale formule waar je naar moet kijken en die wel of niet voor je werkt. Was het maar zo simpel als 1 ingrediënt toevoegen of weglaten.

1 like

Heerlijk dit. Eergisteren de eeltsokken gedragen en het vervellen begint :sunglasses:

11 likes

Dan waren je voeten er wel slecht aan toe :scream: Bij mij begint het echt pas na een week.

Is de huid eronder ook zacht?? Iedereen praat wel over de vellen maar ik ben meer benieuwd naar het resultaat!!

Van de week had mijn opa sandalen aan maar die heeft dus geen teennagels meer. Mijn vriend was in shock hahaha. Ik ben eraan gewend maar grote tenen zonder nagels zijn zo gek om te zien.

Ze zijn trouwens allemaal verwijderd omdat de zijkanten naar elkaar toe groeiden. Mn moeder heeft het ook brrr

Of jij hebt juist meer eelt en dan duurt het langer voor je lichaam om zich er helemaal van te ontdoen? :stuck_out_tongue:
Ik wil ook resultaten zien! En of je daarna sneller last van blaren/irritaties krijgt of dat het eelt zich weer snel opbouwt ofzo. Niemand rapporteert dat terug :stuck_out_tongue:

2 likes

Haha ja zou ook kunnen :thinking:

1 like

Ik gebruik ketoconazol ook vaak en je krijgt er inderdaad klitten van, maar als je die gewoon na het haar wassen netjes uitkamt lijkt het mij gewoon prima?

Wat bedoel je? Je kon het niet uitkammen?