Ja ik heb ook al vaak gekeken naar amandelen van andere mensen, heb ze zelf al jaaaaaren niet meer. Maar ik zie die dus ook nooit zitten. @crazyplantlady als ze echt groot zijn kunnen ze misschien wel wat ontstoken zijn? Ik kreeg moeite met ademen en mijn amandelen raakten elkaar aan. Ik had overigens geen amandelstenen maar echt zware keelonsteking regelmatig.
Wel jouw smeerlap
Ik denk dus ook altijd dat amandelstenen gelijk staat aan meuren uit je bek sindsdien. Mn date heeft ook geen amandelen meer en ik heb nog nooit een ranzige ochtend adem geroken bij hem in zoân 8 maanden. Terwijl je soms naast iemand wakker kan worden en half van je stokje gaat. Maar houdt dit ook echt verband?
GeĂŻnspireerd geraakt en even in de spiegel gekeken, ik zie echt meerdere witte kopjes uit mân amandelen steken, maar kan er echt niet bij. Ik kan me niet over de kokhals reactie heenzetten.
HelaasâŠ
Ik ben net als veel hier door dit forum achter het bestaan van amandelstenen te weten te komen. Maar zegt je tandarts daar niet wat van?! Of dat je misschien naar een mondhygienist kan gaan. Denk dat die het beter weten te verwijderen.
Beide bij mij niet, ik heb wel eens een tongschraper gekregen, om halitose tegen te gaan.
Kon je die irl maar uitdelen aan mensen met een slechte adem, en dan verder niks zeggen.
Mijn pa heeft echt jarenlang rondgelopen met een hele stinkende moe geur, maar niemand durfde er iets van te zeggen. Na een bezoekje aan de tandarts was het over.
Wat een opluchting altijd als een onderhuidse ontsteking open is. Het is altijd wel vies maar damn ik ben altijd zo blij haha.
Oh bah, in 2019 hoeft eigenlijk niemand meer met een meurende bek rond te lopen toch was hij dan al lang niet meer naar de tandarts geweest? Ik ben toevallig laatst geweest en de volgende afspraak over 1 jaar is al ingepland. Wil dat toch wel liever bijhouden.
Ik heb geen amandelen meer en ruik in de ochtend echt niet naar roosjes haha, maar ik slaap wel met mijn mond open dus dat zal denk ik ook meespelen.
Volgens mij al een tijdje niet, maar hij had ook een vriendin en echt niemand zei er iets van.
Ik kom nog regelmatig mensen met halitose tegen, maar ik snap wel dat het heel lastig is er iets van te zeggen.
Als mijn man er af en toe last van heeft, en ik zeg dat het rijd is om weer eens te flossen of te tongschrapen, is hij iedere keer beledigd. Ik snap dat niet, als ik het niet tegen hem zeg, wie dan?
Ik denk ook dat het misschien een probleem kan zijn dat mensen met een slechte adem het zelf niet ruiken? Echt heel kut is dat. Vooral een koffie sigarreten/niet goed gepoetst adem. Extreem walgelijk. En goed dat je het zegt hoor, zou ik ook blijven doen.
Ik had dit een keer bijna :o lag lekker romantisch te zoenen en knuffelen en tussendoor vloog er dus zoân ding mijn mond in. Ben snel opgestaan âwacht even hoorâ om het in de prullenbak te gooien en mân mond te spoelen en hij had zoiets van wat gebeurt er?
Zo vies
Ik sta echt zo:
Dit is dus echt ergens op onze planeet gebeurd. Omg?! Hoe weet je dan dat dat het was? Neeee man, ik wil echt niet meer zoenen? WTF. En je krijgt het er toch heel moeilijk uit, ah nee.
Neeee bij mezelf mân eigen steentje. Maar wel toen ik intiem op de bank lag dus het had zo in zijn mond kunnen komen gadverdammeee
Ik heb ook het idee dat als ik veel praat en veel mondbewegingen maak zoân steentje loskomt. Dus ik vrees nu altijd een beetje bij presentaties of seksuele activiteiten :â)
Oh wauw haha, ik wil dat vanaf 2020 alle amandelen definitief na 6 weken oude baby worden verwijderd. Ik word er echt naar van. Hoop niet dat het zo overkomt dat ik mensen met amandelstenen heel vies vind. Ik vind het an sich ontzettend goor.
Ik wil zo zo graag weten of ik ze heb maar zodra ik een wattenstaaf in mijn mond steek ga ik over mn nek en mijn tong zit ook in de weg
Ik vind het ook echt vies.
Als mân zusje wel eens uit dr mond stinkt wil ik in dâr mân kijken want ik verdenk dan ook die tonsils van de geur, maar ik zie nooit wat.
Mijn vader ruikt ook altijd uit zijn mond maar daar durf ik niet eens in zân mond te kijken, bang voor wat ik aantref. Die gaat ook vaak naar de tandarts want slecht gebit, maar de tandarts zegt er niks over geloof ik?
Ik heb alleen littekenweefsel daar er zit niks dus ja er kan ook niks in gaan zitten. Volgens artsen zijn keelamandelen vooral nuttig in de eerste weken van de baby. Daarna kan je gerust zonder. Als iemand van mn familie, echt naaste familie dus in jouw geval je vader, zou ik het wel aankaarten waar het dan aan kan liggen mvt zn adem? Ik zag op internet dat je bepaalde âtoolsâ hebt om amandelsteentjes gemakkelijker te verwijderen. En wat ik overal hoor en lees is dat daar juist zoân rotte/dode geur uit komt. En dan kun je je wel kapot poetsen.