Het TMI topic

Ja, sinds 21 Dec… haha gaat wel iets beter.

1 like

Ik heb nu een paar dagen een mega onderhuidse puist op m’n kin, ik voelde hem vorige week al op komen. Gisteren heb ik heb 2x opengebarsten en vandaag 3x en elke keer was het weer een mini vulkaanuitbarsting. Nu is hij bijna plat, voelt zooo chill eindelijk al die spanning eraf :partying_face:

4 likes

Bij mij gaat een onderhuidse puist nooit open, hij verdwijnt gewoon ofzo? Ik wil ook een vulkaan

5 likes

Wees blij haha. Het is kut, ze zijn hardnekkig en pijnlijk en aan het begin absoluut niet uit te knijpen want diep.

Ja ik heb ook heel lang een onderhuidse puist gehad boven op mijn bil. Op een gegeven moment werd hij heel groot en rood en pijnlijk. Het was echt een knobbeltje onder mijn huid. Maar inmiddels is hij bijna helemaal weg en hij is noet open gegaan :frowning:

Op mijn gezicht rijpen ze vaak wel en komt er iets uit.

Oh man jaloers! Ik heb ook zo’n gedrocht op mijn kin. Ben al steeds met salycilzuur en puistenpatch dingen in de weer maar hij wil maar niet poppen of kleiner worden. Voelt zo lillek

1 like

Je kan er een warm washandje op leggen om hem te laten rijpen!!

1 like

Haha same! Afgelopen nachten zelfs salicylzuur samen met benzoylperoxide naast mn andere skincare. En vanochtend bijna m’n bus gemist omdat m’n make-up precies op de plek van de puist niet wilde blijven zitten dus heb het daar 5x eraf gehaald en weer opnieuw geplamuurd :joy: Succes met de jouwe, hopelijk komt je droom uit en kan je m morgen poppen :muscle:t2:

3 likes

Dat van die makeup is zo herkenbaar haha. Iedere morgen weer een nieuwe struggle om dat ding te camoufleren :sweat_smile:

Ben ik eindelijk bijna van mijn gescheurde mondhoek en joker look af, krijg je dit weer.

2 likes

@Crystalfire @BiloxiParish stop maar met camoufleren want een puist komt altijd door de makeup heen. Een puistje werkt van binnen en is daardoor warmer dan de rest van de huid, waardoor je makeup er gewoon af smelt. Bespaar jezelf die tijd ‘s ochtends door er 20 lagen concealer en poeder op te doen, na een uur zie je de puist toch weer doorkomen.

1 like

Ik voel mezelf er toch fijner door om wel te camoufleren met rampzalige puisten als deze. Heb gedurende de dag veel bij gepoederd dus was alsnog steeds minder zichtbaar dan helemaal geen make-up. En bij die op mn kin nu zit ook een grote rode plek rondom, die was nu ook niet meer te zien. Zodra ik thuis kwam alles lekker meteen eraf gehaald.

1 like

Ja dat klopt, maar met er iets op ziet het er wel wat beter uit. Zeker omdat de rest van mijn gezicht ook wel wat foundation nodig heeft. Heb nu wel ontdekt dat wanneer je wat poeder met vloeibare foundation mengt het een stuk beter dekt en ook vrij goed blijft zitten dus dat scheelt wel weer een beetje

Nee al zoveel dagen de buikgriep? :scream:

Oh jeetje nee :joy:

21 dec begon ik met keelproppen… daarna kreeg ik griepverschijnselen.
Ontzettend veel slijm ophoesten en uit m’n neus, koorts etc… heb toen antibiotica gekregen voor de zekerheid en daar kreeg ik diarree van en vanochtend heb ik overgegeven.
Ben dus al een tijdje aan het kwakkelen met alles.

Oh das ook geen pretje idd. Maar dacht als je al zolang buikgriep hebt… hoe leef je dan nog :joy: was tijd voor de dokter geweest. Maar als nog beterschap.

Heb begin november gaatjes geschoten. 6 weken later mag je dan je oorbellen verwisselen, netjes gewacht tot 7 weken. En nu heb ik links een dikke bult bij m’n gaatje waar af en toe ook bloed uit komt. Rechts is wel gewoon genezen.
Nu moet je er natuurlijk niet aan zitten, maar doe dat toch steeds. Is echt zo’n vieze bult waar derrie uit komt, echt jak.
Oh en hij doet niet zeer ofzo, dus vraag me af of het wel echt een ontsteking is of dat het wondje gewoon beroerd geneest.

6 weken later is ook al heeeel snel. Bij mijn tweede gaatjes heb ik volgens mij een half jaar gewacht omdat het telkens onrustig was.

Oh naja bij m’n rechteroor gaat het wel goed, heb er nu zilveren ringetjes in. Ga er dus vanuit dat links binnenkort ook wel beter gaat.
Zijn ook mijn 2e gaatjes. Die had ik in het verleden al eerder gehad maar waren dichtgegroeid.

Misschien een soort schimmel lucht, of hetzelfde idee als bij natte hond? Dat dan de geur juist vrij komt doordat ze nog nat zijn :stuck_out_tongue: van alle bacteriën.
Moet ik ook maar weer eens doen…

Bij mij was mijn 2e gaatje ook ellende met genezen. Toen de zweerknopjes erin zaten zag het er allemaal prima uit. Maar zodra ik die eruit haalde en andere oorbellen erin ging doen bleef het bloeden. Denk dat het wel een halg jaar geduurd heeft voordat het normaal was

1 like