Het TMI topic

Ik doe ook mee met een prachtig vulkaanlandschap op mijn smoelwerk. Als ik er aan denk maakt ik wel foto’s van het blarenpleisterresultaat!

Ik zit ook echt onderrrr. Ziet er niet uit. Eentje was ook al uitgeknepen + korst er op. Valt korst eraf, zit er gewoon nog een gele waas en dus pus. Kon ik hem weer uitknijpen. Hoop dat hij nu volledig leeg is.
En ergens anders op m’n gezicht had ik er eentje uitgeknepen en toen kreeg ik soort onderhuids bloed, alsof er een bloedblaar zat.
Damn.
Ben 30+ wanneer houdt deze ellende op. Vroeger had ik nooit gedacht rimpels én puisten tegelijkertijd te hebben. En mijn moeder zei altijd “ik had nog heel lang acne”, maar zij was er met 25 jaar wel vanaf. Niet eerlijk.
Hadden jullie moeders ook lang acne?

1 like

Mijn broers hebben ook nergens last van (wel tijdens puberteit) maar hormonen zijn een bitch :weary:M’n zus had ook altijd een mooie huid, voor en na pil en voor en tijdens spiraal. Nu is haar hormoonspiraal eruit en heeft ze er ook veel meer last van. Had niet gedacht dat geen spiraal zoveel uit zou maken.
Bij mij met een zonder pil maakt geen verschil. En lijkt ook niet minder te worden laatste jaren :s

Ik heb er een aantal met kop!

1 like

Hier nog iemand met 2 onderhuidse puisten! Zit er iets in de lucht ofzo dat iedereen er nu last van heeft? :sweat_smile:

1 like

Joe ik meld mij ook aan! De Jantje.

Mijn zus heeft ook een huid wat gevoelig is voor acne, ze had het in de puberteit ook erg en ook op haar bovenrug. Heel zielig. Ik zag toen de ernst er niet zo van in want ik was zelf nog jong en had nog nooit een puistje gehad. Ik heb zelf bijna nooit een puistje gehad dus ik mag daar al heel blij mee zijn en weet dus niet zeker of deze producten helpen maar ik heb wel meegekregen dat huidverzorging van Paula’s choice goed zijn en ook tegen puistjes/acne(?) En ook appelciderazijn (verdunt) schijnt goed te kunnen helpen. Is acne überhaupt erfelijk? De broer van m’n vader had super erge acne, en je ziet nu heel erg de littekens ervan terwijl mijn vader amper ooit een puist heeft gehad. Wel heel rot als je er veel last van hebt! Het is laaang geleden dat ik de pil op een blauwe maandag slikte maar volgens mij kreeg ik juist daar wel eens een onrustige huid van. M’n zus heeft trouwens jarenlang Diane 35 geslikt wat het denk ik redelijk onderdrukte maar die pil mag niet meer worden voorgeschreven ofwel?

1 like

Daarom heb je dus een poop knife nodig.

14 likes

Dat moet toch pijn doen als die eruit geperst wordt? :confounded:

1 like

Hahahah dat poop knife verhaal op Reddit. Zo gelachen daar om :joy:

TWIX BROODSPREAD?!?! De hemel

1 like

Dit is echt m’n favoriete lifehack. Had een dikke puist die ik niet kon uitknijpen dus heb ik met een stukje blarenpleister geslapen en POEF weg puist. Vind het ook zo bevredigend om te zien wat die pleister eruit heeft gezogen

g

8 likes

hmm zal dit ook werken met zo’n pijnlijke kontpuist?

Hm goeie vraag. Ik heb helaas nog geen kontpuist mogen ervaren. Als er veel vocht in zit, zou ik het proberen! Bij m’n gezichtspuistjes prikte ik er soms in met een dun naaldje, weet niet of dat ook kan bij jouw puist

1 like

Oehhh wat een goede vangst! Heb vannacht zelf ook met een pleister op een groepje puistjes geslapen.

20 likes

Oh nice! Ik ga vanavond eens kijken waar ik nog meer kan plakken :joy:

1 like

Merk pleister? Ik ga mijn hele kop vol plakken. Joe

3 likes

Ik heb dit ook regelmatig! Vind het zo’n gekke plek! Volgens internet kan het dan zijn dat je beddengoed, sjaal of pyjama vaker gewassen moet. Tot nu toe maakt het bij mij nog geen verschil maar misschien helpt het jou :stuck_out_tongue_winking_eye:

Deze! Bij de Action gehaald :smiley:

Weten jullie zeker dat het geen klier is? Is het ook een beetje gevoelig als je er licht op drukt? Er zitten daar precies 2 kliertjes in dat kuiltje namelijk die precies aanvoelen als een onderhuidse puist wanneer die een beetje zijn opgezet. ( bij oorlel / kaak)