Door jouw post besefte ik me dat ik het fenomeen âafscheidingâ ook niet helemaal begrijp en ben een beetje gaan googelen. Hier had ik het meeste aan:
_Bij vrouwen, mits niet incontinent of met diarree, is de belangrijkste bron van âvervuilingâ van de slip het vocht dat in meer of mindere mate in een gestage stroom uit de vagina sijpelt: de vaginale afscheiding. Ofschoon in de praktijk vooral als lastig, vies of zelfs gĂȘnant ervaren en daardoor een letterlijk onuitputtelijke bron van inkomsten voor de fabrikanten van inlegkruisjes, is deze vaginale afscheiding in feite een waardevol verdedigingsmechanisme van het vrouwelijk lichaam. Het vocht beschermt door zijn samenstelling en constante, eenzijdige stroomrichting de vagina en hoger gelegen organen (baarmoeder, eierstokken) tegen aantasting door schadelijke stoffen of ziekte verwekkende micro-organismen uit de boze buitenwereld. Daarnaast draagt het vocht eraan bij dat het vrijen letterlijk en figuurlijk gesmeerd kan verlopen. (https://www.gezondheidenco.nl/105651/vaginale-afscheiding-wat-het-en-wat-als-het-een-andere-kleur-heeft/)
Er staat trouwens ook op die site dat superveel vrouwen iedere schone onderbroek die ze aan doen voorzien van een inlegkruisje vanwege afscheiding? Die onderbroek pleur je toch ook weer zo de was in⊠Ik vind dat echt een beetje onzin.