Zal nooit de keer vergeten dat mijn ex-vriend poep in het potje van de huisarts had gedaan en 'm toen meer dan 24 uur niet inleverde.
Dat leek me vrij lang en inderdaad, zinloze exercitie, dus toen mocht ie 't potje weer leeg maken
Heb wel bewondering voor de hoeveelheid schijnt (pun intended) die huisgenoot had, ik maakte me al zorgen over knoflookgeur als ik een afgesloten bakhe tzatziki in de koelkast wilde bewaren bij wijze van.
Dit is echt mijn droom haha. Samen met smerige ongesteldheidsdraden.
Oh man, mensen kunnen echt schaamteloos zijn. Wtf, wat zei je? Ik had het met een handschoen vastgepakt en het in zn kamer gezet hoor. Deal with your own poep.
Lekker op de verwarming
Dat wordt anders wel geadviseerd! Misschien raar om in een gemeenschappelijke koelkast te bewaren, maarja wat moet dat moet.
"Waarom moet ik het buisje met ontlasting in de koelkast bewaren totdat ik het op de post doe?
Als er bloed in uw ontlasting zit, blijft dat beter aantoonbaar met het onderzoek in het laboratorium als het gekoeld wordt bewaard. "
En "Bij heel warm weer kunt u de test daarom ook voor gebruik in de koelkast bewaren, mits deze niet kouder is dan 2 graden. "
https://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoek-darmkanker/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen-over-test-en-uitslag#ontlasting
@SpeedOfSound Als je op de link klikt, zie je ook tips hoe het op te vangen
Dan hang je er een briefje bij, of in grote letters op de koelkast. ER STAAT ONTLASTING IN DE KOELKAST. Sowieso dat niemand hem dan openmaakt. Nee ik vind dit echt onbeschoft naar je huisgenoten toe. Zou ik iig zelf nooit doen, en ja dan maar een briefje of het iedereen maar persoonlijk melden. Niet zomaar je kak in de koelkast. Weet jij veel wat hij ermee moet doen en misschien is het een flauwe grap etc.
Oh ik las er nu niet aan af dat er niks opstond. Dat is wel logisch ja. Zou het sowieso in een ondoorzichtig tasje doen dan :’) verpakt in veel materiaal.
Ik heb denk ik ook teveel mannelijke huisgenoten gehad dat ik gelijk ook zou denken, is dit weer een flauwe gore grap? ik weet ook niet of er wat opstond @voortaan?
Ieuww wat is dat blauwe ding daarin dan ook? Kun je het daarmee een beetje aanstampen ofzo? Of is het een soort schepje waarmee je een stukje in het potje schept?
En hoe denkt iemand dat het een goed idee is om poep in een DOORZICHTIG potje in een koelkast te zetten
Het schepje is voor de onderzoekers, niet voor degene die de poep moet inzamelen ;p
(edit: of toch niet! oeps)
Het lijkt ook wel een beetje op een potje bellenblaas trouwens, dan moet er alleen nog een gat in het midden van het ‘schepje’.
en @voortaan
Grapje, ik had het blijkbaar mis. Het is wel voor de patiënt. Ik wilde het zeker weten en zocht even een informatiefolder op. Je moet er blijkbaar mee naar het midden/binnenste van je drol graven en dat in het potje doen.
Het leek mij voor de onderzoeker, om het eruit te kunnen halen, maar ik moet wel zeggen dat ik dit in m’n studie gelukkig nooit zelf heb hoeven doen.
Ik ben verpleegkundige en moet soms poep scheppen idd met dat mini schepje. Vind dat echt het smerigste ooit, sta echt te koren dan. Veeg liever billen af.
Doet me denken aan zo’n bellenblaaspotje!
Ik moet hier aan denken haha, heel flauw
Oh ik had net zoiets raars, ik gebruik eigenlijk altijd OB mini pro comfort. Al heb ik mezelf maanden geleden al voorgenomen een cup te nemen, die is er nog steeds niet . Maar ik denk ook eigenlijk dat het niet zo voor mij is weggelegd. Iig, ik kon weer eens geen tampons vinden en ik vond toch een pakje Hema tampons. Die heb ik waars ook weer eens in paniek in alle haast gekocht. Nou, ik trok die tampon eruit en ik heb in mijn hele ongesteldheidscarriere nog nooit zo’n resultaat gezien. Het zat precies verticaal gescheiden met bloed. De ene kant zat niks en de andere kant vol met bloed. En er zat een dikke druppel aan. Ik weet wel dat het lang niet altijd evenredig is verdeeld qua bloed in de tampon maar dit,l
. Ik heb nu weer een Hema tampon ingedaan en ik hoop op een soortgelijk resultaat.
Er zitten de laatste tijd vaak korstjes in/op mn navel? Ik vind het heerlijk om dat eraf te peuteren maar het stinkt zoooo erg.
Ik heb dit ook aan mijn beste vriend vertelt en ik mag een foto sturen over een x aantal uur als ik hem er weer uittrek. Hij is namelijk de enige die daar WEL op zit te wachten en het ook interessant vindt. Maar die tampon zat dus niet eens vol maar het bloed liep wel aan de linkerzijde langs mijn been. Hema tampons zijn dus gewoon kut waarschijnlijk en absorberen niet goed.
Ene helft heeft dan een iets andere structuur waardoor hij anders/minder bloed opneemt, volgens mij hebben (hadden? bestaat het nog?) kotex tampons dat ook.