Het TMI topic

Vooral met de kamillethee aan de gang gaan.
Ik maak daar steeds mijn ogen tussendoor mee schoon (steeds schone watjes). Daarnaast leg ik bijvoorbeeld ook 5 minuten van die wattenschijfjes goed gedrenkt in de kamillethee op mijn ogen.
Het werkt ontstekingsremmend in ieder geval.

Verder zou ik al je oog make-up die je recent gebruikt hebt, of wegdoen of goed schoonmaken. Daar kunnen de bacterien in zitten en zo blijf je het hebben.
Ik heb er vanwege het te lang gebruiken van mascara heel veel last van gehad. Sindsdien gooi ik na 3 maanden mijn mascara weg en gebruik ik een nieuwe, nu bijna nooit meer last van ontstoken ogen.

Thanks voor de tips! Heb idd alles weggegooid :tired_face: pusoog is helemaal over alleen de zwelling word nu blauw. Dus vermoed dat het toch ook heeft te maken met de neusfillers die ik gehad heb gister

1 like

Wat mag ik me bij neusfillers voorstellen?

Er zitten teveel deuken in mn neusbrug na een operatie. Dus die hebben ze opgevuld. Eigenlijk een beetje hetzelfde idee als je lippen

Ik kan echt niet wachten tot mijn antibiotica op is (nog 2 pilletjes). Mijn darmen zijn zo van streek, echt absurd gewoon. Het loopt er gewoon als water uit.

Neem je er iets van probiotica bij? Dat zou wel kunnen helpen.

1 like

Sheesh ik trok weer 2 tampons eruit.

5 likes

Ik heb buikgriep en dit omschrijft het perfect:

12 likes

Dat is een goeie vraag ja. Mijn ontstekingen zijn ook niet helemaal weg. :sweat_smile:

Even een TMI-vraag/verhaal

Ik had laatst ernstige obstipatie een aantal dagen en daarna een uitstulpseltje uit m’n anus. Echt heel klein, geen last van verder dus lekker zo gelaten. Ik heb er verder niet naar gegoogeld ofzo, dus wist niet echt wat het was, maar gokte een aambei.

Net ging ik naar de wc en toen ik klaar was zag ik in het toilet ineens bloed en ook op het toiletpapier en dat bleek die aambei te zijn. Hij bloedde redelijk door voor zo’n klein ding.

Ik heb dit nog nooit gehad, verder ook nooit last gehad van aambeien, maar vraag me af of dit het dan is. En hoe werkt dat dan, gaat dit genezen en kan het elke keer opnieuw kapot gaan en weer bloeden of is het nu ‘leeg’ en dus klaar? Kan/moet ik hier wat aan doen?

Ik kopieer even mijn eigen post uit het zwangerschapstopic:

Dit klinkt wel als een uitwendige aambei. Zolang je ontlasting hard is hou je hier last van en kan het gaan bloeden. Ik heb een aambei gehad zo groot als een druif en dat was echt heel pijnlijk en naar. Na elke grote boodschap was het weer drama. Bloeden, pijn, etc. Maar met verschillende middelen is het goed te beheersen gelukkig.

Dit is mijn EHBAO (Eerste Hulp Bij Anale Ongemakken):

• Curanol smeren.
  • Curanol-tabletten slikken.
  • Hemoclin sprayen.
  • Véél blijven drinken op een dag.
  • Roosvicee Laxo drinken.
  • Gedroogde pruimen eten.
  • Mild, vochtig toiletpapier gebruiken als je ontlasting hebt, in plaats van gewoon toiletpapier.

Blijft je ontlasting hard, vraag dan of je arts Movicolon wil voorschrijven.
De eerste paar dagen na mijn keizersnede had ik meer last van aambeien dan van de wond en heb ik bovenstaande middelen besteld via die website. Ik voelde me daarna echt veeeeel beter.

Disclaimer: Ik ben geen arts maar helaas heb ik wel veel ervaring met aambeien en aanverwante ongemakken, en bovenstaande acties helpen voor mij.

3 likes

@Meghan bovenstaande tips van @FrauHelga zijn echt mijn redding geweest!! En nog steeds haha

3 likes

Een paar keer per dag neusspray op je aambei doet ook wonderen.

1 like

Denk dat ik van binnen weer rot ben hoor.
Stinkt hier echt naar rotte eieren.

Thank god is mijn vriend niet thuis.

2 likes

Maar meen je dit echt of ben je sarcastisch? Sorry ik heb echt geen idee haha. Want neusspray is vrij agressief dus ik denk dat je een grapje maakt?

Ik heb al maanden korstjes in m’n neus en ik kan er niet vanaf blijven. Ik wil er niet echt wat aan doen omdat ik ergens niet wil dat het weggaat. Terwijl het pijnlijk is, zo debiel.

1 like

Ik maak geen grapje haha het heeft mij echt geholpen, was zo’n oma weet raad tip.

4 likes

Ik ben zo blij met je vraag. Heb sinds afgelopen week hetzelfde probleem. Dus ik ben ook erg dankbaar voor alle tips hier!

Als neusspray tegen aambeien werkt, werkt aambeienzalf wellicht ook voor je neus :stuck_out_tongue:

8 likes

Hahaha dat zou echt geniaal zijn

1 like

Die van Page Sensitive is zonder parfum, en er zijn meer milde soorten hoor. Bij mij werkt het beter dan gewoon wc-papier, en wij hebben helaas nog geen fonteintje op de wc dus nat maken is geen optie.

2 likes