Het TMI topic

Oh heftig, ik zat ook eerst aan die pillen te denken maar het werd mij zo afgeraden dat ik eigenlijk geen andere keuze had. Dus zuigcurettage onder narcose. Ben achteraf wel blij dat ik daarvoor ben gegaan want je merkt 0.0. Duurde het lang voordat je eraf was??

Voor zover ik weet stelt de MAP je ovulatie uit waardoor je niet bevrucht wordt, maar voor hetzelfde geld heb je al je ovulatie gehad in je cyclus en valt er dus niks uit te stellen. Ik wil je niet bang maken hoor, dit is wat ik ervan weet.

Die pillen werkten eigenlijk meteen. Ik kreeg die pillen als beste optie aangeboden, omdat ik het thuis kon doen waar m’n vriend ook bij was. Ik was heel zenuwachtig voor de ‘pijn’, maar ik voelde gelukkig niks alleen wat lichte krampen

1 like

Toch wel apart dat ze niet daar echt een zelfde richtlijn in volgen vind ik. Die arts zei mij dat het heel pijnlijk kon zijn en sommige vrouwen alsnog daarna weer een zuigcurettage moesten ondergaan dus toen zei mijn vriend destijds ook doe aub die curettage. Maar fijn dat je amper wat hebt gevoeld! :innocent:

Ik zit op de wc met echt dikke buikpijn, een geur wat ik produceer niet normaal. Volgens mij heb ik echt wat verkeerds gegeten.

2 likes

Net een puist uitgeknepen en hij knapte en spoot op de spiegel. Dat knappende geluid <3

17 likes

Zoals @Jumpsuit zegt, als je ovulatie er al is, dan valt er niet veel meer uit te stellen. Ik ben daarom altijd nog vol stress geweest als ik een MAP heb moeten slikken.
Ook is kans op zwangerschap groter naarmate er meer uren tussen gemeenschap en slikken in zitten.
En als je boven de 70 kg weegt, heb je ook meer kans op een zwangerschap.

Volgens mij zorgt de Map er ook voor dat een bevrucht eitje zich niet zo makkelijk kan nestelen!

Huh echt? Hoe kan dat dan?

Om werkzaam te zijn is er genoeg werkzame stof nodig, denk dat het gehalte aan hormonen in de pil dan net te laag is in vergelijking met lichaamsstoffen/“massa”.
Las wel dat de nieuwste Map, EllaOne minder minder-werkzaam is dan de oudere map als je zwaarder dan 70 kg weegt.

Oh zo, ja dat klinkt wel logisch. Maar zouden ze dan aanraden om 2 map’s te nemen als je zwaarder bent?

Ik heb geen idee. Zou eens googlen als ik jou was!

Oh ja heb geen map nodig maar zag jouw reactie en dacht huh echt. Maar mocht ik m ooit nodig hebben zoek ik t uit. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ja de MAP breekt alles af wat eventueel al in gang is gezet. Dat van het gewicht is ook nieuw voor mij. Ben zelf denk ik een lichtgewicht dus nooit bij stilgestaan dat je er misschien dan 2 moet slikken. Wel goed om te weten.

Heel ander soort TMI. Mijn stofzuigerborstel rolde niet meer en toen zag ik dat er een halve pruik aan blonde haren aan dat ding vast zaten. Dus die heb ik net even geopereerd:

Haarbal

48 likes

Woow, maar ook zo heerlijk om dat er af te plukken hahaha.

1 like

Ik heb zooo’n droge lichaamshuid de laatste tijd, dat ik soms weer van die bultjes op mijn benen krijg. Ik vergeet nooit weer dat een klasgenoot tijdens gym tegen mij zei “oh wat lelijk he? Is echt lelijk”. En toen zei ik "jouw witte benen zijn lelijk ". :smile: Daarna is het voor jaren verdwenen en ineens is het soms weer terug. Heeft iemand een goede tip? Ik heb al op YouTube gekeken maar er staat zoveel.

2 likes

Ik heb een paar jaar geleden hierdoor een serieus gedacht dat ik bedwantsen had :neutral_face:. Want jeukende benen en kleine bultjes.

Bleek (gelukkig) uiteindelijk ook gewoon door de droogte te komen haha. Sorry, geen tips! Ik smeer vooral mn benen veel in na het douchen, maar dat werkt niet heel erg. Misschien kijken of het aan de luchtvochtigheid in je huis ligt?

1 like

Sinds ik gestopt ben met de pil is mijn huid er weer zo slecht aan toe. Zit onder de, grotendeels pijnlijke, puisten en dan met name op mijn rug :pensive:

Ben ongesteld én heb een schimmelinfectie. What are the odds :woman_facepalming:

1 like