Het Utrechttopic

Ik ben juist bij broei al vaker teleurgesteld, en bij Gijs ook wel maar minder. Ook wel paar keer positief verrast. Maar ze zijn beide dus niet heel consistent eerlijk gezegd.

1 like

Toevallig vanavond bij Broei gegeten en ik vond het echt heel lekker. Ze hebben goede gerechten op de kaart staan nu

beide niet zo (sorry)

4 likes

Precies dit

1 like

Broei vind ik wel iets beter. Ik ging vroeger eigenlijk alleen naar Gys als ik snel met iemand even een hap wilde eten en die persoon vega(n) was. Vond het eten nooit echt beoeiend.

1 like

Inderdaad, allebei niet lekker.

2 likes

Haha, hebben de critici dan een betere vega tip in Utrecht centrum?

Klein stukje uit centrum:

5 likes

Voor lunch en snacks Life’s a peach (is vegan). Diner weet ik even niet zo goed (ben geen vega).

1 like

Vegitalian is altijd goed. Krishna Vila voor Indiaas, ziet er ongezellig uit maar het eten is waanzinnig goed en betaalbaar. Voor echt iets speciaals Kasvio en Stadsjochies, maar zijn beide niet in het centrum.

4 likes

Syr is ook top, wel prijzig. Ook de stadsjochies is erg leuk en lekker. Anan voor betaalbaar Vietnamees eten.

1 like

Voor lunch Rabarber. Heel origineel en super lekker en goedkoop.

2 likes

Je kunt in Utrecht echt bijna overal wel goed vega eten als je de paar drukke straten vermijdt. Tenzij je echt een restaurant zoekt waar geen enkel dier op de kaart staat heb ik echt moeite met het bedenken van een restaurant zonder goede vega opties.

Ik had net zo’n lekkere smoothie wauw

7 likes

Weet iemand of er naast Belicio Cheats nog vergelijkbare winkels zijn in Utrecht met brownies / koekjes / etc?

Wat is een beetje een leuk restaurant waar je ook nog kans maakt om voor aanstaande zaterdag te kunnen reserveren? :sweat_smile: Man en ik hebben voor het eerst sinds de baby er is een echte date. We zoeken iets wat een beetje leuk is voor vegetariërs en waar je niet binnen anderhalf uur weer buiten staat.

Edit: ik zie nu alle tips hierboven haha, had op de een of andere manier in mijn hoofd dat dat om lunch ging. Ga die allemaal even checken voor zover ik ze niet al ken. Mocht iemand nog aanvullingen hebben dan zijn ze welkom :smile:

2 likes

Ja en nee. Ik wil inderdaad niet zo’n tourist-trap, ik heb van meerdere mensen gehoord dat Belicio niet zo geweldig is. Zowel qua smaak als qua service.
Wat ik zoek is vooral goede brownies / blondies / repen of koeken. Dus een beetje Amerikaans qua aanbod, en ‘gewoon goed’. Beetje zoals Koekela in Rotterdam.

Bond en Smolders is nieuw voor mij maar ziet er wel heel goed uit! Denk dat ik die ga checken. Dank voor de tip!

Waarschijnlijk morgenochtend, hangt even van mijn gezelschap af. Anders mogelijk donderdag.
Jouw tips klinken ook heel fijn, vooral die Marokkaanse bakkerij! Thanks. :blue_heart:

1 like

De stadsjochies! Is in een kas! Ze verbouwen een groot deel van hun ingrediënten zelf, ook goed vega of vegan eten (wel vantevoren aangeven). weet alleen niet of er nog plek is :blush:

5 likes

hele random vraag maar weet iemand wat je kan met spaarpunten van de rode winkel?
ik zie net (krijg na een maand mn digitale kassabon binnen) dat ik er heel veel heb maar kan niet meer info vinden dan ‘‘je spaart 5% van je aankoopbedrag’’

1 like