Het Utrechttopic

Ik zit bij kijken bij wouter in lunetten en ben daar wel erg tevreden mee! (En m’n oma ook, haha)

ik zit bij vd berg op de biltstraat
denken goed mee met issues! ik heb denk wel een jaar aan proefsetjes gehad

Ik kom graag bij het Specsaver filiaal in de Bakkerstraat. Goeie service. Bij het proefsetje lenzen was er eentje kwijt en zonder moeite is het mogelijk om een nieuwe lens op te halen. Tot twee keer toe :smiling_face:

1 like

Thanks voor de aanbevelingen allemaal! Hoe meer in het centrum hoe beter want makkelijk met ov dus ik ga eerdaags een rondje maken en kijken (hi ha ho) waar ik het beste uitkom. Heb nogal ook een sterke cylinder dus iemand die daar wat mee wil doen behalve weglaten is alleen maar mooi meegenomen.

Enne welkom op FF @Lucille :slight_smile:

Weet iemand of er een kroeg is waar zondag het RTL verkiezingsdebat aanstaat? Ik wil het met vrienden kijken maar niemand heeft een tv abonnement :melting_face:

De oogmeting bij Ace & Tate is ook wel gewoon goed! Maar snap dat dat enger aanvoelt want goedkoop.

1 like

Met gratis account via de Videoland app kan je ongeveer 10 minuten na start op tv de programma’s al terugkijken, is dit een optie?

1 like

Oh wat een goede tip! Ga het proberen

1 like

Prijs maakt me niet uit zolang ik maar mijn eigen montuur kan behouden en dat ze de cylinder er niet uit slopen. Dat zijn eigenlijk, naast weer goed zien uiteraard, mijn enige wensen. Dus A&T zet ik ook gewoon op het lijstje om te bezoeken.

1 like

ik ben voor bril 2x tevreden geweest over a&t omdat ik 90% van de tijd toch lenzen in heb
toevallig zondag een meeting gehad bij ze

• cillinder is lager dan 2 jaar geleden
  • sterkte is lager dan 2 jaar geleden
  • pupilafstand is rechts kleiner geworden en links groter
    dus ik ga voor een second opinion want je afstand hoort niet te veranderen en het zou betekenen dat mijn ogen zijn verbeterd, wat raar zou zijn.
    als je zegt een complexe cillinder te hebben zou ik toch echt naar een zelfstandige opticien gaan
3 likes

Ik ben zelf laatst naar de oogkliniek geweest van de hu, is een uitgebreide oogmeting omdat het ook gaat om het leerproces van de studenten. Wel heel fijn geholpen en ook goed meegedacht over mijn cilinder (wel of niet in lenzen en waarom).

1 like

Voor ik een abonnement had was ik zo vaak een lens kwijt; heb daar denk ik wel 10 lenzen gewoon gratis meegekregen als ik het vroeg, deden ze nooit moeilijk over.

Vind ze daar idd super klantvriendelijk

Mhoahh ik heb echt van een handjevol mensen gehoord dat ze hele verkeerde metingen hebben gekregen bij de A&T. Bij een vriendin zelfs dat ze hadden gezegd dat ze een of andere medische afwijking had, wat uiteindelijk helemaal niet zo was

1 like

ja eens, doe aub jezelf een gunst en laat je ogen ergens anders goed en uitgebreid opmeten

je kan vast geluk hebben bij a&t en ze zijn altijd hartstikke vriendelijk, maar ik en meerdere kennissen van mij hebben compleet onbruikbare brillen daar aangemeten gekregen

en je kan vervolgens altijd met het recept een bril halen daar alsnog

1 like

Huh ja dat is nogal wat aan vreemde bevindingen. Vooral verbaas ik me om dat je pupilafstand opeens anders zou zijn? Dat kan toch niet zomaar lijkt me.

In het verleden heb ik vooral meegemaakt bij ketens en ook een handjevol onafhankelijke winkels: ach joh, je hebt helemaal geen cylinder nodig en ook niet zo’n stevige sterkte met als gevolg dat ik het eigenlijk nooit echt goed zag. Ja totdat mijn vorige optometrist met de beste bril en lenzen ooit kwam aanzetten met de toenmalige juiste sterkte en dito cylinder voor het eerst in beide ogen.

Hoop dat ik gewoon blind kan binnenlopen ipv eerst afspraak. Maakt het toch makkelijker om zo rustig de boel af te gaan dan te racen voor afspraak tot afspraak.

1 like

Ik heb jaren bij eyewish gezeten. Altijd tevreden geweest. Heb een hoge sterkte en nooit problemen gehad.

Dan moet je toch echt ergens anders heen

2 likes

Mijn afwijking is de laatste tijd ook minder geworden, maar dat kan blijkbaar ook door ouderdom :older_woman:t3: tot je aan de varifocus moet omdat je min en plus hebt.

Dan ga ik wel een lijstje maken en zo alle afspraken af met genoeg ruimte ertussen, ook prima joh. Zolang ik maar weer goed kan zien en niet meer de hele dag lichte hoofdpijn heb vanwege het constante accommoderen.

@Marqant ja ik denk dat bij mij nu al gaande is. Heb normaal plus en laatst voor de grap een min-bril in de kringloop opgezet en opeens: wtf ik zie nu een stuk scherper? Toen was het wel even van: oh shit joh ik moet ECHT nodig weer langs een optometrist.

1 like

Haha het was een geintje, blind en brillenwinkel :nerd_face: