Het Utrechttopic

Aaaah zo ja haha want ben inmiddels zo gewend dat sommige winkels nog steeds op afspraak werken dus wist het niet heel zeker in dit geval vandaar.

Maar goed, ik heb jullie aanbevelingen opgeschreven en ga eerdaags dus eens ze allemaal af en hopen dat ik snel minder het gevoel heb dat ik weer net zo blind ben als ik vroeger letterlijk aan 1 oog was dus hierbij mijn thanks! We zullen (pun intended) zien wat eruit komt.

Heeft iemand wel eens een kleuranalyse laten doen in Utrecht? Ik wil nu gewoon weten welke kleuren enzo me wel en niet staan. Aanbod is best groot maar ook van goedkoop naar enorm duur dus mocht iemand een tip hebben voor iemand of een winkel met een ok prijs kwaliteitsverhouding dan hoor ik het graag!

3 likes

Hi iedereen! Ik ben in het buitenland begonnen met Bachata en ik vlieg voor de kerstvakantie weer terug naar NL. Weet iemand waar ik Bachata socials kan vinden in Utrecht in deze tijd? Alle tips zijn welkom :blush:

Waar ik woon hebben ze bijvoorbeeld een app met alle dansevenemeten. Misschien hier ook?

2 likes

Ik heb dat laatst gedaan bij Babetter! Ik ging alleen en dat was helemaal prima. Ze maakt het gelijk gemakkelijk, en heeft naar mijn idee echt een goede blik. Ik was voorheen in de herfst seizoen geplaatst maar had daar nogal mijn twijfels over omdat ik ook wat koels over me heen heb. Ze keek daarin echt mee en zijn toen tot een hele andere, en voor gevoel passendere, conclusie gekomen. Blij mee!

Ohja, je krijgt ook een kleurenstaal mee die te gebruiken is tijdens shoppen. Ik neem die nu altijd mee.

7 likes

Ok, gekke vraag, maar ik vind het altijd leuk om op een bijzondere of mooie locatie te stemmen. Iemand nog tips? :sweat_smile:

2 likes

Antonius Stadsklooster in Lombok.

1 like

Ik heb het ook eens bij Babetter laten doen. Ook een prima ervaring, @Hihalarisch

4 likes

Ik doe dit dus ook altijd en ik krijg er altijd gekke opmerkingen over of rare blikken om. Ik probeer ook elke keer ergens anders te gaan.

De laatste keer met de Tweede Kamer heb ik in een kasteel/hotel gestemd (niet in Utrecht-stad).

3 likes

Afgelopen keer had ik in het college voor de rechten van de mens gestemd (kleine singel) en daar waren de vrijwilligers bijna allemaal doof en stond ook uitleg bij waarom en hoe etc. Vond ik wel leuk stemmen.

En de keer ervoor de voormalige gevangenis wolfsplein, was ook wel leuk maar die is niet open dit keer geloof ik. De bieb op de Neude is ook mooi altijd, paardenkathedraal vind ik ook mooi, boksschool Olympia is leuk als je er bent terwijl ze aan het trainen zijn.

Ken eigenlijk alleen de plekken in centrum/(noord)oost. Zijn vast ook wel mooie plekken in de rest vd stad.

5 likes

Ah stom! Ik vind stemmen een feestje (de uitslag vind ik dan wel vaak weer om te huilen) en hoe leuk als het dan ook nog op een mooie/nieuwe locatie kan.

@MevrWillem @Zemraluani thanks! Ik woon in centrum dus helemaal top dit, ik ga ze even bekijken!

4 likes

Ik vind de stemmigheid van het hele proces altijd leuk. Ik voel me dan altijd heel serieus en die plechtigheid van de vrijwilligers vind ik ook gewoon aandoenlijk. Bij mij in de buurt is het allemaal wel echt een links feestje normaliter, altijd GroenLinks en PvDD en Volt en D66 als grootste partijen. Dus dan voelt het ook vaak vertrouwd in de rij ofzo haha, je kan het aan veel mensen ook afzien met regenboogtasjes enzo. Heb die dag idd tot de uitslag altijd heel veel vertrouwen in mijn omgeving en de mensheid, tot ik weer geconfronteerd wordt met het feit dat ik in een bubbel woon.

8 likes

Haha ja nou dat precies! Het heeft zoiets saamhorigs, echt leuk.

@anon50301661 die heeft geen stembureau dit keer :frowning: Stembureaus in Utrecht

Wel leuk dat ik jullie om advies vraag maar vervolgens toch iets anders bedenk :sweat_smile: want ik twijfel nu tussen de Ulu moskee (dichterbij) en begraafplaats St Barbara (verder weg, maar stemmen op een begraafplaats voldoet wel aan het criterium bijzondere locatie)

Ik zal het morgen laten weten haha

4 likes

Wel een prachtige moskee dit! Verdieping 3 is de gebedsruimte voor vrouwen. Weet niet of je er ooit geweest bent maar wel echt mooi om eens te zien haha.

3 likes

Ik woon in een D66/VVD-bolwerk, altijd.

Ik ga morgen overigens of in een wijkcentrum stemmen of op een flexwerkplek (vooral omdat dat vlakbij mijn psycholoog is, haha). Verder hebben wij geen hele bijzondere stembureaus hier (provincie Utrecht) verder. Het hotel/kasteel doet ook niet mee helaas.

3 likes

Nee nog nooit geweest! Maar wel heel benieuwd naar, dus zou goed kunnen dat dit hem wordt!

2 likes

Ik heb vorige keer gestemd in de ulu moskee en dat was echt een deceptie :frowning: moest boven gewoon in een of andere kantoorruimte.

Maar hij is sinds kort toegetreden tot Grootste Museum van Nederland dus dan kan je er ook in! En misschien dat ze nu dan ook wel een andere ruimte hebben

2 likes

Ah nee hier was ik wel al een beetje bang voor! Heb ook een keer in het Beatrixtheater gestemd met de hoop dat het misschien op het podium zou zijn ofzo, maar was ook gewoon in de hal :frowning:

Wel leuk dat ik meer stress heb over wáár ik ga stemmen dan wát ik ga stemmen :joy:

3 likes

Nee, daar wonen nu mensen tot december + kantoorruimte

1 like

Is al een tijdje kantoorruimte toch? Ik heb er ook gewerkt bijna vier jaar geleden, echt toffe locatie.

Ik ga naar de kerk in de buurt waar ik al een tijdje benieuwd naar ben (volgens mij iets met advent? Markant gebouw in ieder geval). Ben ook wel eens in het Muntgebouw geweest maar die is nu ook niet open. En het stembureau om de hoek van mijn huis is nu dicht, ik denk door de opkomst van 11% van vorige keer. Wel jammer want ik was dan altijd in vijf minuten weer thuis.

1 like

Ja dat weet ik niet. Ik weet alleen dat dat nu ook zo is. En het sinds een jaartje of zo gedeeltelijk anti-kraak is maar dat dat dus per december stopt (bron: een kennis woont daar). Leuke tour daar gehad want ze kunnen er dus redelijk vrij door heen lopen en dan sta je opeens in de isoleercel.